חיפוש

מהן הפעולות החייבות בדיווח לרשות המסים

מהן הפעולות החייבות בדיווח לרשות המסים?

רשויות המיסים במדינת ישראל מעוניינים לקבל דיווחים על בסיס קבוע מהאזרחים ויש לכך כמה סיבות. ראשית, רשות המיסים רוצה להבטיח שלא יעשה שימוש לרעה בהקלות שהיא מציעה לאזרחים מסוימים בסיטואציות ספציפיות. שנית, הדיווח הזה מאפשר מעקב אחרי מה שקורה אשר בהתאם אליו ניתן יהיה לנהל את הדברים בצורה נכונה יותר במדינה כולה. כאשר מדברים על דיווחים שצריך לדווח לרשות המיסים מדברים הן על דיווחים שצריך לדווח האדם הפרטי והן על מי שמנהל חברה בע"מ. לכן זה לא משנה מה אתם עושים ובמה אתם עוסקים, שכן חלה עליכם חובת דיווח במקרים מסוימים אשר קבועים בצורה מסודרת בחוק. המטרה של רשות המיסים היא להילחם בהעלמת מס ובכל מיני התנהגויות שפוגעות בחוק וכדאי לדעת: מי שלא מדווח בהתאם לדין עובר עבירה פלילית לכל דבר והעונשים על מצב כזה יכולים להיות חמורים. העונש יכול להגיע בצורת קנס אך גם בצורת מאסר בפועל כך שבסופו של דבר זה לא באמת משתלם.

tax

מתי חלה חובת דיווח

בבואנו לראות על איזה עסקאות רוצות רשויות המיסים לקבל דיווחים מסודרים, אנחנו רואים שמדובר על לא מעט תחומים בחיים. לדוגמה, כאשר מתבצעות עסקות בתחום הנדל"ן, כאשר קרקע נמכרת לקבוצת רכישה או כאשר קרקע נמכרת לקבלן, רשות המיסים רוצה לדעת על כך. בנוסף לכך, בסיטואציות מסוימות שבהן קרקע עוברת לבן משפחה רשות המיסים תרצה לדעת על זה וחשוב ביותר להבין שיש לדווח במועד הנכון ובצורה המתבקשת. יש חובת דיווח גם בסיטואציות מסוימות הקשורות לחובות, בין אם זה כולל פירעון של חובות בחברה ובין אם זה כולל מחילת חובות. לכן, כל פעולה כזאת שאתם עומדים לבצע צריכה להיות מגובה בדיווח מתאים וכדאי לזכור שאי ידיעת החוק לא פוטרת מעונש. כלומר, האחריות להבין מה לדווח, איך ומתי היא עליכם ולא על רשות המיסוי.

ממי ניתן לקבל סיוע בתחום

להבין לבד מתי ואיך צריך לדווח לרשות המיסים על כל פעולה שאתם עושים זה לא דבר פשוט כל כך. לכן עדיף לפנות אל המומחים בתחום ולבקש סיוע שיוכל למנוע מכם לא מעט טעויות בעתיד ולא מעט קנסות מיותרים שיהיה עליכם לשלם. זה אומר שכדאי לפנות לא רק אל רואה חשבון שמכיר את הנושאים האלה על בוריים, שכן גם עורך דין שמתעסק בענף הזה יוכל לעזור לכם. עורך דין מוביל יוכל לעזור לכם להבין היטב על מה עליכם לדווח ואיך כדאי שתעשו זאת, אז למה אתם מחכים? אי אפשר להתווכח עם העובדה שיש מקרים שבהן העלמות מס באמת לא מתגלות לאורך השנים אך אתם יכולים להיות בטוחים שאם תיתפסו זה יהיה נורא ואיום. דגלים לרכב לכן עדיף לעשות את הדברים בצורה מסודרת ואין ספק שייעוץ של עורך דין ורואה חשבון זה משהו שלא כדאי לוותר עליו.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא