חיפוש

איך להתקדם במקום העבודה?

יכול להיות שאתם נמנים על ברי המזל אשר השתלבו במקום עבודה מכובד ובמשרה טובה כבר בגיל צעיר.. אבל, זה כמובן לא אומר שאין לכם שאיפות להתקדם או ליהנות מתנאים טובים יותר. יש לקחת בחשבון שלא תמיד פשוט להתקדם במקום העבודה ובשביל להשיג את המטרה, יש צורך להשקיע הן בעבודה, הן בלימודים, יש לבנות קשרים, להקפיד להיות במקומות הנכונים ולהראות בכל הזדמנות שיש לכם ערך לארגון.
אז אם גם אתם מחפשים אחר דרכים אשר בכוחן לסייע לכם להתקדם להלן מספר טיפים שכדאי לכם לשקול ליישם:

 

הגדירו לעצמכם יעדים ברורים וחד משמעיים

עוד לפני שאתם בוחנים את האפשרויות העומדות לרשותכם או מתחילים לנקוט בצעדים לעבר התקדמות בעבודה ההמלצה היא להגדיר את יעדי הקריירה שלכם. בהתבסס על אותם היעדים תוכלו  ליצור תוכנית סדורות וברורות יותר להשגתן. זהו את הכישורים, הידע והניסיון אותם אתם צריכים לפתח כדי להתקדם בכיוון הרצוי ולהשיג את המטרות ולממש את היעדים שהצבתם לעצמכם.

איך להתקדם במקום העבודה?

השקיעו בתפקידו הנוכחי

גם אם התפקיד הנוכחי שלכם הוא לא מאתגר, חשוב שתשקיעו את מירב המאמצים על מנת לבצע אותו על הצד הטוב ביותר. הגדילו ראש, קחו אחריות והקפידו לעמוד בלוחות הזמנים שהציבו לכם. אל תהססו לפנות לממומנים עליכם על מנת לקבל משוב ולהבין באלו מקומות אתם יכולים להשתפר ומה אתם יכולים לעשות על מנת לבצע את תפקידכם בצורה טובה יותר.

 

קחו יוזמה

חפשו הזדמנויות לעשות מעל ומעבר למשימות שהוקצו לך. התנדבו לפרויקטים מאתגרים (במידה ויש לכם הזדמנויות שכאלו), הציעו רעיונות לשיפורים וקבלו על עצמכם אחריות נוספת במידת האפשר. הראו את נכונותכם לקחת יוזמה ולתרום להצלחת הארגון.

 

שקלו לימודי תואר שני

במקרים רבים הדרך להתקדם במקום העבודה עוברת דווקא בלימודים. אם אתם בוגרי תואר ראשון כדאי לקחת בחשבון את האופציה ללימודי תואר שני – כאשר לימודים אלו יכולים להעלות את סיכויכם להתקדם כמו גם להתוות לכם את הדרך למשכורת גבוהה יותר מהמשכורת הנוכחית אותה אתם מרוויחים.

יש לא מעט מסלולים ללימודי תואר שני: תואר שני בפסיכולוגיה, תואר שני במשפטים ללא משפטנים והאפשרויות עוד רבות, כדאי לשקול את האופציות ולבחור מתוכן את המתאימה ביותר.

איך להתקדם במקום העבודה?

עבדו על שיפור המיומנויות החשובות

השקיעו בשיפור ופיתוח המיומנויות המקצועיות שלכם על ידי הישארות מעודכנת במגמות בתעשייה, רכישת מיומנויות חדשות והרחבת הידע שלכם. נצלו את היתרון של תוכניות הדרכה, סדנאות, כנסים וקורסים מקוונים. הפגינו את המחויבות שלכם לצמיחה והשקיעו בעריכת היכרות עם חידושים שונים – אשר רלוונטיים למשרה שלכם או למקום העבודה.

 

נסו לשפר את הקשרים שלכם עם קולגות ומנהלים

פעלו על מנת לפתח ולטפח קשרים חיוביים עם עמיתים ומנהלים. חפשו הזדמנויות לשתף פעולה, להציע תמיכה ולחלוק ידע ואף להתחבר על רקע אישי. יצירת רשתות בתוך ומחוץ לארגון בו אתם מועסקים יכולה לפתוח דלתות להזדמנויות חדשות ולספק תובנות.

 

לסיכום

יש לא מעט פעולות בהן אתם יכולים לנקוט על מנת להתקדם במקום העבודה שלכם. ההמלצה היא כמובן להבין תחילה את כל האפשרויות הרלוונטיות המוצעות לכן. בשלב הבא, תוכלו להבין אלו מבין האפשרויות אתם יכולים ליישם.

בכל מקרה, ההמלצה היא לא לשבת בחיבוק ידיים ולדאוג לנקוט בפעולות שונות בדרך להתקדמות במקום העבודה – ככל שתנקטו ביותר פעולות כך תעלו את הסיכויים שלכם להתקדם. מעבר לכך, חשוב לגלות סבלנות ואורך רוחב מכיוון שבמקרים רבים יכול לעבור זמן עד שתשיגו את המטרה שלכם ותתקדמו במקום העבודה.

איך להתקדם במקום העבודה?
Image credit : pexels
רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תיקון כיורים

כיור הוא אחד מהמתקנים הנפוצים ביותר בבית, ולא נדיר שהוא יפתח בעיות לאורך זמן. החל מנזילות וסתימות ועד צנרת וברזים פגומים, ישנן בעיות רבות שיכולות

קרא עוד »