חיפוש

איך נהג יכול לדעת אם רישיונו נפסל על פי חוק?

ישנם 3 סוגים של פסילת רישיון: פסילה מנהלית, פסילה מטעם משרד הבריאות ופסילה על ניקוד גבוה. המאמר יפרט כיצד נהג יכול לדעת האם רישיונו נפסל ומהו סוג הפסילה.

 

מהי פסילה מנהלית?

פסילה מנהלית היא פסילת רישיון נהיגה שנעשית באמצעות שוטר או באמצעות משרד הרישוי. השוטר יכול לפסול את רישיון הנהיגה ל-30-90 יום על פי שיקול דעתו ומשרד הרישוי יכול לפסול את הרישיון לתקופה של 9 חודשים.

חשוב לדעת שבמקרה של נהיגה בזמן פסילת רישיון מדובר על אירוע חמור שניתן לקבל עליו מאסר בפועל. פנייה לעורך דין תעבורה יכולה להפחית את זמן הפסילה ואף לזכות את הנהג מכך.

 

מהי פסילה מטעם משרד הבריאות?

משרד הרישוי יכול לפסול רישיון נהיגה לנהגים שאינם כשירים מבחינה בריאותית. את המידע על בריאות נהג שהופנה למרב"ד מקבלים לאחר בדיקות רפואיות שנעשות במרב"ד ובאמצעות אנשי משרד הבריאות. נהגים עם אפילפסיה, בעיות נפשיות או עם ליקויי בריאות אחרים יכולים למצוא את עצמם בפסילה ביום בהיר ולכן חשוב לעקוב אחר התוצאות ולפנות בזמן לעורך דין תעבורה על מנת לקבל סיוע.

 

מהי פסילה על נקודות?

עבירות תנועה כמו מהירות מופרזת, נהיגה תחת שכרות או השפעת סמים, מעבר ברמזור אדום, תאונת פגע וברח, אי עצירה בתמרור עצור ועוד נושאים לא רק בקנס אלא גם בנקודות ועונשים נוספים. משרד הרישוי פוסל מיידית רישיונות נהיגה של נהגים הצוברים יותר מ-36 נקודות לתקופה של 3 חודשים או יותר.

 

איך נהג יודע שרישיונו נפסל על פי החוק והאם ניתן לבטל את הפסילה?

על כל פסילת רישיון מתקבלת הודעה ממשרד הרישוי או מבית המשפט. על הפסילה המנהלית גם אם ניתנת על ידי שוטר תבוא הודעה מבית המשפט. יחד עם זאת, ניתן לעתור לבית המשפט לתעבורה ולבטל את רוע הגזרה. יש להוכיח שהנהג אינו נוהג בצורה המסכנת את הסביבה.

רוב הסיכויים שהגזרה תתבטל אם מלווים בעורך דין תעבורה מקצועי שיודע לטעון ולשכנע את בית המשפט בעניין. לעומת זאת, ביטול פסילת רישיון בשיטת הניקוד תעשה בפניה לבית המשפט לענייניים מנהליים.

למעשה מערערים על החלטת משרד הרישוי ומביאים את הסוגיה מדוע משרד הרישוי החליט שהנהג אינו כשיר לנהיגה, האם רק על סמך הנקודות? עורך דין תעבורה מיומן יגיש מסמכים ועדויות המוכיחות שמדובר בנהג כשיר שאינו מסכן את הציבור ורוב הסיכויים שהפסילה תתבטל.

 

ההוכחה להחלטה שגויה

ככל שמעורב עורך דין תעבורה בבקשה לבטל את פסילת רישיון הנהיגה כך הסיכויים שהתוצאות יהיו טובות. למשל, כאשר משרד הרישוי מקבל את המלצת המרב"ד בגין בריאותו של הנהג, ייתכן מאוד ומדובר בהחלטה שגויה שניתן לערער עליה ולהצליח לבטל את הפסילה. לסיכום, אדם שלא קיבל הודעה רשמית על פסילת רישיון אינו פסול מלנהוג.

נהיגה בזמן פסילת רישיון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא