חיפוש

אלו פיצויים ניתן לקבל ללא הוכחת נזק

לפני שאנחנו נכנסים להליך של תביעה, עלינו לחשוב הייטב ולשקול צעדים, בעיקר כשמדובר בתביעת לשון הרע. מכיוון שתחום "לשון הרע" נזיל היום,  ייתכן בתי המשפט יחפשו הוכחת נזק. אולם, חשוב להבין כי לא רק הוכחת הנזק מגדילה את הסיכויים לזכות, ישנם פרמטרים נוספים הנכנסים בפסיקה, בואו נבין מה זה לשון הרע ומה הסיכוי לזכות בתביעה ללא הוכחת נזק.

 

מה הוא חוק לשון הרע?

לא סתם לשון הרע הוא איסור חמור בתורה, גם החוק הישראלי מגדירו כעברה על החוק. לשון הרע הוא כל מסר או תוכן, העלול לפגוע בכבודו או בשמו הטוב של אדם אחר. חשוב לציין כי לא כל הקנטה שנזרקת לאוויר נחשבת כלשון הרע. מכיון שזה תחום הנתון לפרשנות, החוק מגדירו כדבר שפרסומו עלול:

  • לבוז,ללעוג לאדם, או לעשותו שנאה בעיני אחרים.
  • לבזות אדם בשל תכונותיו או התנהגותו.
  • לפגוע לאדם בפרנסתו בכל דרך.
  • ללעוג לאדם בשל גזעו, דתו, מגבלתו, מקום מגוריו, מינו או נטייתו המינית.

 

מתי ניתן לתבוע על לשון הרע?

ככלל, כל אדם או תאגיד רשאי לתבוע במידה ופורסם כנגדו דבר מה שפוגע בו. מכיוון שתופעת לשון הרע היא נפוצה, רבות הפניות לבית המשפט בתביעת לשון הרע. בכדי לצמצם את היקף הפניות, בית המשפט קבע מספר הגבלות על סיבות התביעה.

  • ייחוס של עבירה פלילית לאדם – ייחשב לשון הרע.
  • ביקורת צרכנים באינטרנט – לא תיחשב בהכרח לשון הרע.
  • גידופים וקללות – לא בהכרח יחשבו לשון הרע.

הרבה פעמים, כשאנחנו נפגעים מפרסום כנגדנו בוער בנו הצורך להחזיר לפוגע כגמולו, אולם בתביעת לשון הרע אסור לחשוב מהרגש, אלא לחפש האם ישנה עילה ממשית לתביעה.

 

פיצויים בתביעת לשון הרע

פיצויים עבור תביעת לשון הרע יכולים לנוע בין 50,000 ואפילו יותר, אמנם הההליך מורכב ולוקח זמן, במידה ונגרם נזק, ההליך יהיה פחות סבוך.

 

הגורמים הנבחנים בתיק

מכיוון שלשון הרע הוא נושא שקשה לכמת, גם אם אין גרימת נזק בפועל, ישנם גורמים נוספים הנבחנים בתיק. פגיעה עתידית, היקף הפגיעה, השפלה בעקבות הפרסום, מעמדו של הפוגע והנפגע, כוונת הפוגע הם חלק מהנושאים הנבחנים, ישנם תתי נושאים שעורך דין מוסמך לענייני תביעת לשון הרע יוכל לענות לכם.

 

פיצויים ללא הוכחת  נזק בפועל

החוק קובע כי ניתן לתבוע תביעת לשון הרע גם ללא הוכחת נזק. סכום התביעה הוא  50,000 ש"ח, במקרים בהם הפרסום נעשה בכוונה לפגוע ניתן לתבוע עד 100,000 ש"ח.

 

סיכום

מכיוון שקשה להוכיח גרימת נזק בתביעות לשון הרע, בתי המשפט בוחנים את התיק מפרמטרים נוספים. במידה ואתם עומדים מול תביעת לשון הרע, אל תימנעו מכך בשל היעדר הוכחת נזק, התייעצו עם עורך דין וייתכן שתצליחו לזכות בתיק, על אף אי הוכחת נזק.

השמצה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא