חיפוש

אל תיכנעו לעול המיסים

כפי שכולנו כנראה יודעים, כל עובד בישראל נדרש לשלם מיסים – כאשר שיעור המס נקבע לפי גובה המשכורת החודשית של כל עובד. מה שרבים עדיין לא יודעים, או לפחות לא מנצלים את הידיעה הזאת כהלכה, הוא שבמקרים רבים מגיעות לכם הטבות בתשלום המיסים (שכוללות נקודות זיכוי והחזרי מס). רוצים לדעת האם גם אתם זכאים להטבות אלו?

 

קצת על מערכת המס בישראל

מערכת המס בישראל היא פרוגרסיבית – כלומר, ככל שהמשכורת שלכם תהיה גבוהה יותר, כך תשלמו שיעור מס גבוה יותר. מדרגת המס הנמוכה ביותר היא לעובדים אשר משכורתם השנתית היא עד 75,960 ₪ (או 6,330 ₪ בחישוב חודשי), שעליה נדרשים לשלם 10% מס. מדרגת המס הגבוהה ביותר היא לעובדים אשר משכורתם השנתית מגיעה לגובה של 651,601 ₪ ומעלה (או 54,301 ₪ ומעלה בחישוב שנתי), שעליה נדרשים לשלם 50% מס.

 

כיצד מקבלים החזרי מס?

שיעור מס ההכנסה שכל אחד מאיתנו נדרש לשלם נקבע על ידי רשויות המס באופן שנתי. עם זאת, פעמים רבות עשויים להתרחש שינויים משמעותיים בחיינו במהלך השנה – שינויים בעלי פוטנציאל להעניק לנו נקודות זיכוי במס הכנסה.

כאשר התרחש שינוי שכזה בחייכם במהלך השנה, ככל הנראה שתמשיכו לשלם שיעור מס גבוה עד לסוף שנת המס באותה שנה, ורק בשנת המס שלאחריה תשלמו מס מופחת באופן אוטומטי. עבור התקופה הזו שעבורה שילמתם יותר מס מכפי שהייתם צריכים, תוכלו לקבל החזרי מס.

 

אילו נסיבות מזכות בנקודות זיכוי והחזרי מס?

ישנם שינויים רבים שעשויים להתרחש במהלך חיינו, שבהן רשויות המס מכירות כסיבה מוצדקת לקבלת נקודות זיכוי במס הכנסה.

שינויים אלו עשויים להיות בתחום המשפחתי (לידה, גירושין, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, משפחה חד הורית, הורה שמשלם מזונות ועוד), בתחום התעסוקתי (שינויים בגובה המשכורת החודשית, תקופת אבטלה, הפסקות בעבודה, פיטורים, פיצויים, עבודה בחו"ל, מעבר בין עבודות ועוד), בתחום הבריאותי (מחלה קשה, עיוורון, נכות, נכי צה"ל, חירשים וכבדי שמיעה, קרוב משפחה סיעודי ועוד) ובתחומים רבים נוספים.

 

כיצד תוכלו לדעת האם גם אתם זכאים לקבל החזרי מס?

כפי שניתן לראות, רבים הם האנשים אשר יהיו זכאים לקבלת נקודות זיכוי במס הכנסה ולהחזרי מס. אם גם אתם רוצים לבדוק את זכאותכם, תוכלו לעשות זאת דרך אתר החזרי מס.

באתר תמצאו מחשבון זכאות, אשר בתהליך פשוט ומהיר שאורך רק מספר דקות – תוכלו לקבל תשובה אודות זכאותכם להטבות המס. התהליך ניתן ללא עלות וללא התחייבות כלשהי, ונועד אך ורק לרווחתכם.

במידה ונמצאתם זכאים להטבות המס, תוכלו להגיש את הבקשה הרשמית לרשויות המס, בצירוף טפסים רלוונטיים שיוכלו להעיד על זכאותכם לקבלת החזר המס. חשוב לדעת שניתן להגיש את הבקשה גם באופן רטרואקטיבי, עד שש שנות מס אחורנית.

 

החזרי מס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תכנית חיסכון
איך בוחרים תוכנית חסכון?

חיסכון בכסף הוא חלק חשוב מהתכנון הפיננסי בישראל, ולבחירה נכונה של תוכנית חיסכון יכולה להיות השפעה משמעותית על המשק. במאמר זה נדון כיצד לבחור תכנית

קרא עוד »