חיפוש

האם קיים תהליך התיישנות על תביעת תאונת דרכים

לא מזמן פנה אלינו מכר שעבר תאונת דרכים לפני יותר מעשור.

לדבריו, רק בשנים האחרונות הוא הבין את גודל הצרה שנפלה עליו מאז התאונה.

הוא סובל מכאבים עזים ומטראומה שמסרבת לחלוף.

הוא פנה אלינו במטרה לבדוק עבורו האם יש באפשרותו לתבוע על תאונת הדרכים שעבר.

הדבר גרם לנו לצאת ולבדוק האם בתחום זה קיים הליך התיישנות.

יצאנו לבדוק את הנושא וחזרנו עם כל הפרטים שגם אתם צריכים לדעת.

 

רגע לפני שנתחיל במדריך – תכירו את תחום הנזיקין

כדי שנוכל לבדוק לעומק את הנושא, חשוב שנציין בפניכם כמה פרטים חשובים. קודם כל, כדאי שתדעו שתביעת תאונת דרכים נכנסת תחת הקטגוריה המשפטית שנקראת "תביעת נזיקין". תביעה זו מוגשת לא פעם בעקבות מעורבות בתאונת דרכים. מבירור מעמיק שערכנו בנושא עם מומחים מהתחום, התברר לנו שברוב המקרים, התביעות הללו מתיישנות לאחר 7 שנים מיום התאונה. זאת אומרת, שניתן בעצם על פי החוק, להגיש תביעת נזיקים לא יאוחר מ-7 שנים לאחר היום שבו האדם נפגע בתאונה. כך שניתן לראות שאכן קיים הליך התיישנות על תביעה מסוג זה.

 

תקופת ההתיישנות במצב שבו מדובר בקטין

התייעצנו עם עורך דין תאונות דרכים במהלך כתיבת מדריך זה כדי להבין האם יש מקרים יוצאי דופן (בכל זאת, אנחנו רוצים לעזור למכר שלנו לקבל את הפיצויים שמגיעים לו). התברר לנו שבמצבים שבהם מדובר בקטין, המועד שבו מתחילים למנות את תקופת ההתיישנות משתנה. כלומר, במקום למנות כ -7 שנים מיום התאונה, יש למנות את תקופת ההתיישנות החל מהיום שבו הקטין הגיע לגיל 18.

 

בית משפט יכול לשנות משהו בכל הנוגע להתיישנות בתחום זה?

המכר שלנו אינו קטין, מדובר באדם בן 40 ומעלה. כשהבנו שהחוק חל עליו והוא בעצם עבר את 7 השנים מאז יום התאונה, החלטנו שאנחנו צריכים לבדוק את העניין לעומק, במטרה לבדוק האם יש בכל זאת דרך לעזור לו. ביררנו אם בית המשפט יכול לשנות את החוק בכל הנוגע להתיישנות של תביעת פיצויים אך התברר לנו שאין לבית המשפט יכולת לשנות את הדבר. ברגע שתקופת ההתיישנות הסתיימה (ואפילו אם מדובר ביום אחד בלבד) – הנפגע צפוי לאבד את הזכות שלו לתבוע לפיצויים.

 

מה צריך לעשות אם תהליך ההתיישנות טרם הסתיים?

אם אתם או קרובים שלכם נפגעתם בתאונת דרכים והליך ההתיישנות טרם הסתיים עבורכם, כדאי שתדעו שעכשיו זה הזמן הטוב ביותר לפנות לעורך דין שבקיא בדיני נזיקין. עורך הדין יסייע לכם לבדוק מה גובה הפיצויים שמגיעים לכם ויעשה כל שביכולתו כדי שתקבלו בסופו של דבר את הפיצויים הגבוהים ביותר. אל תתמהמהו וצרו קשר בהקדם עם עורך דין, כדי שלא תמצאו את עצמכם כמו המכר שלנו, שגילה בסופו של דבר שהוא לא זכאי לפיצויים כלל.

שופט מרכזי

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ועדת ערר
מהי ועדת ערר?

בהתאם לחוק, כל מוסד חינוכי המחנך יותר מעשרה ילדים מגיל שלוש ומעלה מחויב ברישיון משרד החינוך. רישיון זה ניתן בתחילת שנה, ולמוסדות יש אפשרות לזכות

קרא עוד »