חיפוש

שלושה שלבים בהליך הגשת הבקשה לגמלה לילד נכה 

גידול ילד בעל צרכים מיוחדים הוא אינו משימה פשוטה. ההורה נדרש להשקיע משאבים נפשיים ואנרגיות רבות מבדרך כלל, על מנת לגדל את הילד בצורה הטובה ביותר. פרט לאלו, לחלק גדול מההורים מתווסף קושי כלכלי, כתוצאה מזמן שמנוצל לטובת הילד. הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים זכאים לגמלה מהביטוח הלאומי. הנה שלושה שלבים לקבלת הגמלה.

 

מהי אותה גמלה?

הביטוח הלאומי מעניק גמלת ילד נכה לילדים בעלי לקויות שונות, שזקוקים לעזרה מהזולת על מנת לתפקד בצורה סבירה. הגמלה משולמת באופן חודשי אל הורי הילד, כאשר המטרה שלה היא לספק תמיכה כלכלית להורים העסוקים בגידול ילד נכה. גם ילדים בעלי צרכים מיוחדים זכאים לקבל זכויות נכים שונות, כמו גמלת ילד נכה בין היתר.

גובה הגמלה משתנה בין ילד לילד, כאשר הפקטור שמשפיע על סכום הגמלה הוא אחוז הנכות של הילד. הגמלה נעה בין כ-1,500 שקלים בחודש ועד ל-7,500 שקלים בחודש. על מנת לקבל את הגמלה, יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי. ועדה רפואית שתכונס תקבע מה שיעור אחוזי הנכות של הילד.

 

התארגנות מקדימה

השלב הראשון בהליך הגשת הבקשה לגמלה היא התארגנות מוקדמת. על הורי הילד להכין את כל המסמכים הרפואיים הנדרשים. בנוסף, עליהם להכין מסמכים שונים מבעלי מקצוע שונים במידת הצורך, כמו פסיכיאטרים ופסיכולוגים.

שלב זה הוא משמעותי, שכן הועדה הרפואית שתתכנס בהמשך ותדון במצב הילד על מנת לקבוע את אחוז הנכות שלו, אם בכלל, תעניק משקל משמעותי לאותם מסמכים. ניתן להיוועץ בגורמי מקצוע כמו עורכי דין בשלב זה, וכן בעמותות שונות המסייעות לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

 

פניה אל הביטוח הלאומי

לאחר הכנת המסמכים הדרושים, ניתן יהיה לעבור לשלב הבא ולהגיש את התביעה לביטוח הלאומי. את התביעה ניתן להגיש באופן מקוון, באופן טלפוני או בסניפים. ניתן לבקש בצירוף הטופס שהועדה הרפואית לא תזמן את הילד בעת התכנסותה ותקבל החלטה על סמך המסמכים בלבד, איך היא אינה מחויבת לכבד בקשה זו.

 

תוצאות שונות

לאחר הגשת התביעה לביטוח הלאומי, יכולות להתקבל מספר תוצאות שונות. המסמכים יבחנו על ידי ועדה רפואית שתכונס ותקבע את אחוזי הנכות של הילד. אחוזי הנכות של הילד, באישור הועדה, יתורגמו לגמלה חודשית קבועה. במקרים מסוימים, הועדה יכולה לקבל החלטה ללא זימון הילד להופיע בפניה. בנוסף, הועדה יכולה גם לדחות את התביעה ולא לקבוע אחוזי נכות לילד. במקרים כאלו, רשאים הוריו של הילד לערער ולדרוש כינוס חוזר של הועדה.

 

זכות חוקית שחשוב לממש

העובדה כי מוסד של המדינה, כמו הביטוח הלאומי, מאפשר גם להורים של ילדים בעלי צרכים מיוחדים להגיש תביעה לקבלת גמלה חודשית, מראה כי המדינה מכירה בקושי הרב שמוטל על ההורים. קבלת הגמלה היא זכות חוקית להורים אלו, שמימושה יסייע להם בהתמודדויות השונות.

ילד נכה

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ועדת ערר
מהי ועדת ערר?

בהתאם לחוק, כל מוסד חינוכי המחנך יותר מעשרה ילדים מגיל שלוש ומעלה מחויב ברישיון משרד החינוך. רישיון זה ניתן בתחילת שנה, ולמוסדות יש אפשרות לזכות

קרא עוד »