חיפוש

ההתמודדות עם גירושין בעולם החרדי

ההתמודדות עם גירושין בעולם החרדי

להתחתן זו אומנם שאיפה של הרבה גברים ונשים, חרדים וחילונים, אך בסופו של דבר בישראל אחד מכל שלושה זוגות יתגרש. בשנים האחרונות ניתן לראות שגם במגזר החרדי יש עוד ועוד זוגות שבוחרים להתגרש ויש לכך מספר סיבות עיקריות. ראשית, יש יותר נשים משכילות, מה שמוביל לכך שמעמד האישה ישתנה ומעודד את האישה להיות עצמאית יותר. שנית, מעמדה הכללי של המשפחה משתנה בשנים האחרונות ומכאן שכל זוג שאינו חי בשלום ובשלווה יכול לחשוב בקלות רבה יותר על גירושים. בנוסף לכל אלה, יש הגורסים שעצם העובדה שגם העולם החרדי חשוף יותר ויותר למודרניות מובילה לכך שיותר אנשים חושבים על גירושים ואף עושים את הצעד. לבסוף, עוד גורם שמוביל לכך שיותר זוגות בוחרים להתגרש הוא הזרם הפמיניסטי בעולם החרדי שמעודד את האישה לחשוב יותר על עצמה, על רצונותיה ועל צרכיה.

גירושין
גירושין

הקשיים איתם מתמודדים הגרושים והגרושות

להיות אדם גרוש בעולם החרדי זה עניין מורכב יותר ובמובנים מסוימים קשה יותר להתמודדות לעומת גירושים בעולם החילוני. ראשית, יש משפחות שברגע שהן שומעות על בן או על בת שבוחרים להתגרש הן פשוט מנתקות איתם את הקשר לחלוטין, מה שמוביל את הגרוש להתמודד לא רק עם הפרידה מאשתו אלא גם עם הבדידות הנוראית. בנוסף לכך, לצאת לפרק ב' או לדרך חדשה בעולם החרדי אחרי גירושין זה לא פשוט. איש לא יודע שהתגרשת באמת כי לא מדווחים על כך במודעות כפי שנהוג לעשות במקרי חתונה או בפטירה של אדם, מה שאומר שגם האפשרויות להיכרות חדשה מצטמצמות. מה שכן הולך ומשתנה לאורך השנים זו העובדה שהיום יותר ויותר חרדים בוחרים להתגרש כך שבסופו של דבר כבר מדובר על קבוצה גדולה של אנשים ולא על בודדים שניתן להתעלם מקיומם. במידה וישנם בעיות כלכליות לאחר הגירושין, מומלץ מאוד לבצע בדיקה באמצעות אתר הר הכסף, מי יודע – אולי תמצאו כסף רב שלא חשבתם שיש לכם שיעזור לכם בתהליך.

איך ממשיכים הלאה?

אין ספק שממש כמו שעבור אדם חילוני הגירושים הם משבר, כך קורה גם אצל החרדים. איך ממשיכים את החיים אחרי הנישואים שהתפרקו? ואיך ניתן להתמודד עם החברה ששופטת אותנו כל כך לחומרה? לא קל להתמודד עם הדברים האלה לבד ולכן טבעי שנראה קהילות קטנות של גרושים וגרושות במגזר החרדי. קיימות היום קבוצות תמיכה במסגרות שונות שנועדו לעודד את הגרושים, לקבץ אותם יחדיו ולאפשר להם להרגיש בנוח במקום מסוים. החברה החרדית ידועה כחברה מאוד סגורה ולכן טבעי שבלי קהילות התמיכה הללו הגרוש עלול להרגיש אבוד ומנותק. בסיכומו של דבר זה אומנם נכון שככל שיש יותר השכלה אנחנו נחשפים ליותר רעיונות ואפשרויות חיים אחרות, אך זה לא אומר שהבחירה להתגרש גרועה תמיד. לכן זה לא מפתיע שעוד ועוד זוגות בוחרים לעשות את הצעד הזה ובמיוחד בימינו – כאשר יש קבוצות תמיכה שמסייעות להם לעבור את השלבים הראשונים והמורכבים יותר מייד אחרי הגירושין.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא