חיפוש

הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה

בדיקת כשירות לנהיגה מתבצעת במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, שהוא גוף שמוסמך על ידי משרד הבריאות.

במאמר הבא נסביר מה עושים אם מקבלים זימון כזה ומדוע כדאי להתייעץ עם עורך דין

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא גוף שמוסמך על ידי משרד הבריאות לבדוק את כשירותם של הנהגים. כפועל יוצא מכך, יש מקרים שבהם נהגים מופנים לבדיקת כשירות רפואית מול המכון הרפואי ובהתראה של כמה שבועות או חודשים מראש. אם המצב הרפואי והבריאותי תקין לחלוטין, לא צריך לחשוש מזימון כזה. אבל אם הנהג עבר אירוע מוחי או אחר, רצוי להתייעץ עם עורך דין תעבורה כדי להגיע מוכנים לכל תרחיש.

 

מי מקבל זימון לבדיקת כשירות לנהיגה?

כל אדם עם בעיה בריאותית שמעוניין להוציא או לחדש רישיון נהיגה נדרש להוכיח את כשירותו. במקרים כאלה, ההפניה לבדיקה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים היא באחריות משרד הרישוי. בשלב הזה גם אפשר להגיע לבדיקה עם מסמכים המעידים על התאוששות מהמחלה או עם נימוקים שמסבירים למה יש לאפשר את קבלת או חידוש הרישיון – למרות הבעיה הבריאותית הקיימת.

אוכלוסיית יעד אחרת שמקבלת הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה היא אנשים שמעוניינים להוציא רישיון לרכב ציבורי או לרכב משא כבד. גם פה ההפניה אל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מגיעה דרך משרד הרישוי, אך ההבדל הוא שמדובר על פרוצדורה טכנית ולא על זימון שמגיע בגלל בעיה בריאותית מסוימת.

 

מה הקשר בין בית משפט לבין בדיקת כשירות לנהיגה?

לא רבים יודעים שבתי המשפט מדווחים על נהגים שביצעו עבירות תנועה ושגם הם עלולים לקבל הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה. כאן המטרה המוצהרת היא להוריד מהכביש נהגים עם נטייה לפורענות, כמו גם לעקוב אחר תהליך השיקום.

למעשה, עבריינים מועדים ולאחר תום שלילה מקבלים הפניה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים על ידי משרד הרישוי מהר מאוד. בלי לעבור את הבדיקה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, אותם נהגים לא יכולים להוציא או לחדש רישיון – למרות שאין להם בעיה בריאותית.

 

הפניה של נכים אל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

היתרון של התייעצות עם עורך דין תעבורה הוא שניתן לרכז תחת קורת גג אחת את התשובות לכל השאלות הנפוצות. כך למשל אותו עורך דין יכול לסייע גם במקרים של הפניה של נכים אל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, גם אם על הזימון חתום המוסד לביטוח לאומי. זו דוגמא לאופן שבו המכון הרפואי עצמו מרכז בקשות של גופים שונים, כפי שעושה עורך הדין מול לקוחות שונים.

לסיכום, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מתפקד כזרוע של משרד הבריאות. מטרתו להבטיח את כשירות הנהגים והוא עושה זאת גם באמצעות בדיקת היכולת הפיזיולוגית והבריאותית שלהם – אך גם בהיבט ובמישור המשפטי של טיפול בעברייני תנועה מועדים.

 

ספרים ופטיש

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא