חיפוש

החזרי מס לאנשי צבא ובטחון – יש דבר כזה?

מדינת ישראל מעוניינת לתגמל בדרכים שונות את אנשי הצבא והביטחון. חלקם מתוגמלים בהטבות רבות לאורך השירות כמו למשל אנשי הקבע, אך אצל המשתחררים משירות סדיר ההטבה בדרך כלל נעשית בצורה של הטבות מס. בין אם סיימתם את שירותכם במשטרה, משמר הגבול או שירות סדיר בצבא, כדאי שתהיו מודעים לאילו הטבות מס אתם זכאים.

 

מהי ההטבה ומי זכאי לה?

קודם כל בכדי להבין מהי ההטבה שאליה זכאי חייל משוחרר כדאי להכיר את המושג "נקודות מס", זוהי שיטה בעזרתה רשות המיסים מחשבת את סכום ההנחה שאליה אתם זכאים. נקודת מס אחת שווה 218 שקלים נכון לשנת 2021 והחישוב נעשה בהסתכלות שנתית, זאת אומרת שההנחה שאליה חייל משוחרר הזכאי לנקודת מס אחת יקבל היא 2,616 שקלים. מספר נקודות המס שיקבל חייל משוחרר תלויות באורך השירות שלו, חייל ששירת פחות מעשרים ושלושה חודשים יהיה זכאי לנקודת מס אחת בעוד חייל ששירת עשרים ושלושה חודשים או יותר יהיה זכאי לשתי נקודות מס.

השיטה זהה במקרה של חיילות למעט שחיילות צריכות לשרת מעל עשרים ושתיים חודשים ולא עשרים ושלושה בכדי לקבל שתי נקודות מס. במידה והחייל שוחרר לפני מועד השחרור בגלל נכות או סיבות אחרות יהיה החייל זכאי לחצי נקודת מס כמספר החודשים ששירת כל עוד שירת מעל לשנה.

 

איך מממשים את ההחזרים?

מימוש ההחזרים אינו מסובך בדרך כלל אך חשוב לדעת כמה דברים מראש בכדי להגיע עם הידע המתאים, במקרה של חייל משוחרר שעובד כשכיר עליו לציין שהוא חייל משוחרר כשהוא ממלא טופס 101 (הליך שגרתי כאשר מתחילים לעבוד במקום חדש) חשוב לצרף תעודת שחרור כמסמך המאשר את הזכאות לנקודת המס ולהיות ערניים שאכן הטבת המס ממומשת בתלוש המשכורת, במידה ואינה ממומשת יתכן שישנה בעיה הדורשת פנייה לרשויות המס.

במידה ואתם שכירים העובדים בשני מקומות עבודה או יותר יש להגיש טפסים לתיאום מס בהם עליכם לציין שאתם חיילים משוחררים בכדי לקבל את הטבת המס בכל מקומות העבודה. במידה ואתם עצמאים החזר מס לחייל משוחרר ידרוש מכם התעסקות רבה יותר במישור הבירוקרטי. כמובן שחייל משוחרר העובד כעצמאי זכאי להטבה אך יהיה עליו לציין שהוא חייל משוחרר בדו"ח השנתי בו הוא מפרט את ההכנסות שלו בצירוף מסמכים המעידים על שחרורו.

 

לא חייבים לעשות את זה לבד

אם אתם מרגישים חסרי ידע בנושא וחוששים שאינכם מנצלים את הזכויות שלכם ישנם חברות מקצועיות רבות המייעצות ומסייעות לחיילים משוחררים לבחון את הזכאות שלהם ולהכווין אותם כיצד לדרוש את ההחזרים המגיעים להם. גובה ההחזרים משתנה בהתאם לפרמטרים שונים וייתכן שתאבדו כסף רב מבלי לדעת זאת, במקרים כאלו התייעצות עם חברה להחזרי מס יכולה להיות אופציה המתאימה לכם בעיקר במידה ומדובר בסכומים גבוהים, מכיוון שהתשלום יהיה קטן בהשוואה לכסף שתחסכו בעזרת ייעוץ מקצועי.

 

מחשבון וטופס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תכנית חיסכון
איך בוחרים תוכנית חסכון?

חיסכון בכסף הוא חלק חשוב מהתכנון הפיננסי בישראל, ולבחירה נכונה של תוכנית חיסכון יכולה להיות השפעה משמעותית על המשק. במאמר זה נדון כיצד לבחור תכנית

קרא עוד »
החזרי מס ראשית
אל תיכנעו לעול המיסים

כפי שכולנו כנראה יודעים, כל עובד בישראל נדרש לשלם מיסים – כאשר שיעור המס נקבע לפי גובה המשכורת החודשית של כל עובד. מה שרבים עדיין

קרא עוד »