חיפוש

החלפת דוד שמש בירושלים

שוב מצאתם את עצמכם בקור המצמית של ירושלים אחרי יום ארוך בעבודה נכנסים אל המקלחת שבביתכם, מצפים למים החמים שישטפו אתכם מכל העול והעמל ואת  נחרדים ונרעדים וגלות שזרם המים היחידי הוא של מי קרח מקפיאים עור, דם ועצמות?

אז אחרי שהאשמתם את השותף או את אחד מדיירי הבית בכך שגמרו לכם את המים החמים והם מסרבים בתוקף לקחת אחריות חשבו שוב ותגיעו למסקנה שיכול להיות שיש בעיה רצינית עם דוד השמש שלכם.

במאמר זה נפרוש בפניכם את כל המרכיבים שבדוד שמש שעלולים להוות לבעיה המרכזית, מהן התקלות הנפוצות, מתי בעצם צריך להחליף את דוד השמש שבביתכם בירושלים וכמובן, כמה זה עולה לכם.

 

ממה מורכב דוד שמש

דודי שמש בירושלים ובעולם מורכבים משני חלקים עיקריים שלכל אחד מהם סעיפים נפרדים. נתחיל מההתחלה:

 

הדוד

1. מיכל אגירת המיםמיכל אגירת המים הוא מה שמכיל את המים הקרים שמגיעים מהברז הראשי וגם את המים החמים שמתחממים מגוף חימום כזה או אחר, אך, הוא גם מה שמכיל את הרכיבים החשמליים שמשויכים בדרך כלל לדודי חשמל. כל דוד שמש כיום הוא גם דוד חשמלי.

2. גוף חימוםגוף החימום מורכב מסליל מתכתי עם חוט להט שבעת הפעלת המפסק הראשי מחמם את המים בקלות ובמהירות.

3. תרמוסטטמד חום גדול שמווסת את הטמפרטורה שלא תגיע למעל ל60 מעלות חום על ידי כך שבעת המדידה של הטמפרטורה המרבית שולח  אות חשמלי לגוף החימום להפסיק לעבוד.

4. מאיץ חוםמאיץ חום הוא בעצם שרוול פלסטיק שמולבש על גוף החימום ועל ידי כליאת כמות קטנה של מים מזרזת את תהליך החימום שלהם ומספקת מקלחת מהירה תוך פחות מחצי שעה לא משנה מה נפח הדוד.

 

קולט השמש

1. זגוגיתהזגוגית בשקיפותה מאפשרת כניסה של קרני השמש אל תוך הקולט ומאחר וזכוכית או פלסטיק אינם מוליכים חום בצורה משמעותית הם מאפשרים שמירה של החום, המומר מקרני השמש, בתוך הקולט.

2. משטח סלקטיבימשטח אלומיניום צבוע שחור מותקן בתוך קולט שמש מתחת לזגוגית ומורתך לצינורות המים. המשטח צבוע שחור מאחר והצבע השחור הוא בעל תכונות הממירות את קרני השמש לגלי חום בצורה הטובה והיעילה ביותר. החומר המתכתי מוליך חום בצורה טובה ולכן הוא נבחר להיות כמשטח להמרת חום.

3. צינורות מיםצינורות מוליכי מים המיוצרים מנחושת או מברזל מפותלים לכל אורך קולט השמש, הם מגיעים בטווח של 7 ועד 12 "קנים" ולכל חומר יש את היתרונות והחסרונות שלו.

4. חומר בידוד – פוליאוריתן מוקצף שומר את החום שנאגר מקרני השמש בתוך הקולט ומונע כניסה של קור חיצוני.

5. מסגרת מסגרת טובה ואטומה מברזל חשובה כמו כל רכיב במערכת קולטי השמש.

 

תקלות נפוצות

לא כל התקלות הנפוצות דורשות החלפת דוד שמש, לכן, נחלק את הקריטריונים לשלוש – תקלות נפוצות שדורשות החלפה של דוד השמש, תקלות נפוצות שדורשות החלפה של קולט השמש ותקלות נפוצות שדורשות תיקון פשוט.

1. תקלות נפוצות שדורשות החלפת דוד שמש

  • התפוצצות של מיכל אגירת המים – מיכל אגירת המים הוא מה שמחזיק את כל המים וגם את כל הרכיבים החשמליים של הדוד. אם ישנה התפוצצות (שלרוב תיגרם מבלאי סביר או שחיקה עם השנים) אין מנוס מלהחליף את דוד השמש.
  • הצטברות אבנית לא פרופורציונאלית – האבנית מצטברת תמיד, בטח ובטח במים הקשים שבישראל ובירושלים בפרט והיעדר טיפול שוטף ושנתי האבנית יכולה להצטבר ברמה כזו שלא יהיה מנוס להחליף את דוד השמש כולו. אבנית יכולה לגרום לשחיקה של החומרים המשמרים של הדוד ולהוביל לחלודה ולשחיקה מאסיבית של גוף המים.

 

2. תקלות נפוצות שדורשות החלפת קולט שמש

  • התפוצצות הצינורות – כאשר מדובר בצינורות המתאימים לאקלים בירושלים שמגיעים לכדי התפוצצות ונזילה ככל הנראה שיהיה משתלם יותר להחליף את כל הקולט מאשר את הצינורות בלבד.
  • סתימה של הצינורות – גם קולט השמש הוא גוף חימום, המים שעוברים דרכו מלאים באבנית וכתוצאה מהחימום יכולי להביא לסתימה משמעותית שאינה יכולה להפתר בניקיון בלבד. מקרים כאלו קורים רק אם אין תחזוקה שוטפת ושטיפה פנימית סדירה של קולטי השמש.

 

3. תקלות נפוצות שאינן דורשות החלפה מלאה של דוד השמש

  • נזילה בצינור מוביל המים – כאשר יש נזילה בצינור החיצוני שבגג המוביל מים אל תוך הדוד או מתוך הדוד אל הצנרת המרכזית של ביתכם ניתן להחליף את הצינור שככל הנראה נשחק עם הזמן והעלה חלודה.
  • דוד לא מחמם – לפני שאנחנו רצים להחליף את הקולט או את הדוד כי המים שלנו לא חמים אולי כדאי לבדוק אם צריך לבצע נקיון חיצוני לקולט השמש או אפילו נקיון פנימי לדוד ולקולט. במקרים כאלה כדאי לעצור רגע ולחשוב בקטן לפני שמחליטים ללכת על כל הקופה.

 

כמה עולה להחליף דוד שמש

ככל הנראה אם אתם מחליפים דוד שמש משמע שיש לכם אחד, ואם יש לכם אחד אז כבר יש לכם תשתית מתאימה (גם אם אתם מתכוונים להחליפו מטעמי התרחבות הנפשות בבית). ולהלן העלויות של דוד השמש לפי נפחים:

  • עלות של דוד שמש בנפח של 80 ליטר נעה בין 1000 ל2200 שקלים חדשים
  • עלות של דוד שמש בנפח של 120 ליטר נעה בין 1000 ל2500 שקלים חדשים
  • עלות של דוד שמש בנפח של 150 ליטר נעה בין 1200 ל2800 שקלים חדשים
  • עלות של דוד שמש בנפח של 200 ליטר נעה בין 1500 ל3500 שקלים חדשים.

מכאן זו בחירה שלכם, בהצלחה.

לעוד מידע אודות דודים, קולטי שמש, שירותים ותיקונים, היכנסו לאתר – https://www.myim.co.il

 

דוש משפריץ במקלחת

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא