חיפוש

הפליה בעבודה – כיצד מתמודדים

התמודדות עם הפליה במקום העבודה היא לא פשוטה. לא תמיד יודעים האם מה שנעשה הוא חוקי, האם אתם בעצם "רק מגזימים" והאם כדאי להבליג. במקרים רבים אנשים אפילו לא יודעים למי אפשר לפנות כדי לטפל בזה. כדי לעזור לכם בתהליך מורכב זה, נציג בפניכם דרכים כיצד ניתן להתמודד עם הפליה במקום העבודה שלכם.

 

דעו את זכויותיכם

הדבר הראשון שכדאי לכם לעשות הוא לדעת בדיוק מהן הזכויות שלכם ומהם החוקים הרלוונטיים. חוק איסור הפליה בעבודה אומר שאסור למעסיק להפלות בין העובדים שלו או בין מועמדים לעבודה על בסיס מין, גיל, דת, נטייה מינית, ארץ מוצא, מעמד אישי, דעות אישיות, היריון, טיפולי פוריות ועוד. זה כולל גם מקרים של הפליה בהתנהגות, הפליה בשכר, הפליה בחלוקת עבודה וכדומה. אם אתם מרגישים שהמקרה שלכם נכנס בקטגוריות השונות הללו, יש להתחיל לנקוט בצעדים השונים.

 

תיעוד ואיסוף ראיות

אם אתם חושבים שהופלתם במקום העבודה, יש לתעד את התקרית הנקודתית או את שרשרת התקריות ולרשום תאריכים, שעות, תיאור המקרה, עדים וכל פרט ספציפי ורלוונטי אחר. בנוסף, חשוב לשמור את כל הראיות שיש לכם כדי לחזק את המקרה שלכם בהמשך. זה כולל אימיילים, מסמכים, התכתבויות בטלפון וכו'.

 

ייעוץ משפטי

מומלץ לפנות אל עורך דין מומחה בדיני עבודה שיוכל לסייע לכם. בהתחשב בכל הנתונים שתתנו לו הוא יוכל להבין האם אכן מדובר בהפליה. הוא יוכל לייעץ לכם האם כדאי להגיש תלונה במקום העבודה או לנקוט בהליכים משפטיים. הוא גם יוכל לספק לכם את כל ההנחיות המשפטיות הרלוונטיות על סמך המקרה והמצב בו אתם נמצאים, ולהסביר לכם גם על הזכויות שיש לכם והאופציות שעומדות בפניכם, כך שתיפגעו מההשלכות של המקרה כמה שפחות.

 

גישור והסדר

קיימים מקרים בהם פנייה למקום העבודה תהיה מספקת, ובעקבותיה ההפליה תיפסק ותקבלו את הפיצוי המגיע לכם על כל נזק שנגרם בעקבותיה. מומלץ להגיע אל שיחות משא ומתן אלה עם גורם משפטי לצידכם שיוכל לייצג אתכם. כך ניתן יהיה להבטיח שהגישור יהיה הוגן ושתוצאת ההסדר תענה על הצרכים השונים שלכם.

 

הליכים משפטיים

במידה וההפליה לא הפסיקה או שמדובר במקרה מורכב במיוחד, תוכלו להגיש תביעה במשטרה או בבית דין לענייני עבודה כנגד המעסיק או הבוס שהפלה אתכם. עורך דין מומחה יוכל לעזור לכם לבנות תיק באמצעות ראיות שונות שעומדות בהתאם לאיסור הקבוע בחוק. אם וכאשר תגיעו לבית משפט תוכלו לזכות לייצוג הוגן ובסופו של דבר להגיע לתוצאות הרצויות, כך שהמעסיק יישא באשמה ובאחריות ואתם תזכו לפיצוי.

 

לסיכום

התמודדות עם הפליה במקום העבודה יכולה להיות מאתגרת, אך אתם לא לבד. באמצעות נקיטה במספר שלבים ופנייה לאנשי מקצוע מנוסים תוכלו להגן על הזכויות שלכם ולקבל את הצדק שמגיע לכם.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא