חיפוש

האם יש חובות על פי חוק לאחר הוצאת דרכון פורטוגלי

אזרחות פורטוגלית מקנה הטבות רבות, כמו כניסה חופשית למדינות אירופה ומדינות נוספות כמו ארה"ב, הטבות מס וחינוך מסובסד במוסדות רחבי אירופה,

ועוד. אך מה בנוגע לחובות? אילו חובות קיימות על פי חוק אחרי שמוציאים דרכון פורטוגלי? את כל המידע הנחוץ לכם, תוכלו למצוא ממש כאן.

 

אז למה הדרכון הפורטוגלי כל – כך פופולרי בקרב הישראלים?

יותר ויותר ישראלים מנצלים את חוק מגורשי ספרד מ- 2015, המקנה זכאות לאזרחות פורטוגלית עבור הצאצאים של מגורשי ספרד. הזכאות רלוונטית למי שברח מפורטוגל וספרד למדינות כמו מצרים, לבנון, סוריה, מרוקו, ישראל ועוד. הוצאת דרכון פורטוגלי מהווה אזרחות אירופאית המקנה לכם מעבר חופשי בין מדינות האיחוד האירופי ומדינות נוספות, כמו גם הטבות מס וחינוך מסובסד במוסדות חינוך יוקרתיים באירופה.

 

מהם החובות אחרי שמוציאים דרכון פורטוגלי?

בקצרה, התשובה היא שאין הרבה חובות לאחר הוצאת הדרכון. למעשה, הרבה יותר פשוט להוציא דרכון פורטוגלי מאשר אזרחות ישראלית, לצורך העניין. הנה מה שחשוב לדעת:

אין חובה לשרת בצבא הפורטוגלי:

בניגוד למדינת ישראל אין חובת גיוס לצבא פורטוגל, שם השירות נעשה רק ברצון ובתשלום. זה אחד היתרונות המגורים במדינה שאינה ממוקמת בשטח טריטוריאלי המוקף באויבים, בניגוד למדינת ישראל, לדאבוננו.

 

בפורטוגל לא תוכלו לנהוג עם רישיון ישראלי:

אך תוכלו לנהוג עם רישיון נהיגה בינלאומי. אם תישארו בפורטוגל מעל לחצי שנה, תוכלו להמיר את רישיון הנהיגה הישראלי שלכם לרישיון נהיגה פורטוגלי.

 

אתם לא חייבים להצביע בבחירות:

אך תהיו זכאים לעשות זאת אם תרצו. אזרחות פורטוגלית מקנה לכם גם את הזכות להצביע בבחירות ולהשפיע. בפורטוגל קיימת חובת הצבעה, אך מי שלא מתעניין במצב הפוליטי בפורטוגל וגר בישראל יכול להתחמק מההצבעה בדרך פשוטה: כל שצריך לעשות זה לחתום על ויתור על החובה לבחור, ניתן לעשות זאת באחת מהשגרירויות בארץ. ישראלים רבים אכן עושים זאת במעמד הוצאת הזכאות.

 

אזרחות פורטוגלית לא משפיעה בשום צורה על האזרחות הישראלית שלכם:

אזרחות פורטוגלית לא אמורה לפגום באזרחות הישראלים שלכם או להשפיע על שגרת חייכם בשום דרך, ניתן להחזיק בשתי אזרחויות באותו הזמן ללא בעיה.

 

שיטת המיסוי בפורטוגל

שיטת המיסוי הנהוגה בפורטוגל דומה לזו שבארץ, התושבים בפורטוגל משלמים מס מדי חודש. יחד עם זאת, אם הוצאתם אזרחות פורטוגלית אך אינכם מתגוררים בפורטוגל, אתם גם לא צריכים לשלם מס – קיים הסכם בין מדינת ישראל לפורטוגל המונע תשלום מס כפול. המשמעות היא שאם תגורו בפורטוגל, לא תצטרכו לשלם מס בישראל, ולהיפך, כמובן – מי שגר בישראל לא צריך לשלם מס בפורטוגל. בנוסף, חשוב לזכור כי ישראלים שעוברים לגור בפורטוגל זכאים להטבות מס ייחודיות.

לסיכום, להוציא אזרחות פורטוגלית זה תהליך פשוט ליהודים רבים מאז שנת 2015. אזרחות פורטוגלית היא אזרחות אירופאית המקנה הטבות ויתרונות רבים, היא כוללת זכויות אטרקטיביות ולא כרוכה בחובות מיוחדות משום סוג.

 

כרטיס טיסה ופספורט

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ועדת ערר
מהי ועדת ערר?

בהתאם לחוק, כל מוסד חינוכי המחנך יותר מעשרה ילדים מגיל שלוש ומעלה מחויב ברישיון משרד החינוך. רישיון זה ניתן בתחילת שנה, ולמוסדות יש אפשרות לזכות

קרא עוד »