חיפוש

כיצד להתחיל תהליך הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית?

תביעה בגין רשלנות רפואית יכולה להיות מאוד מבלבלת ומורכבת, במיוחד כי אתם לא אנשי מקצוע ולא בטוח שאתם אפילו מבינים את חומרת או את ההסבר המקצועי של הרשלנות שנגרמה לכם. בכול מקרה, לצורך כך, השלב הראשון והכי חשוב הליך הוא לפנות לאיש מקצוע, ליצור עמו קשר ולשלב אותו בתהליך. הגיע הזמן להבין מה היא רשלנות רפואית, מה אפשר לעשות ומאיפה מתחילים.

 

רשלנות רפואית

במקביל לכך שאנשי הרפואה עושים ימים כלילות על מנת לטפל במטופלים, לאבחן ולסייע להם על סמך ידע מקצועי נרחב, לעיתים קורים כל מיני דברים אשר מסיחים את דעתם, או מוציאים אותם מריכוז כך שהם אינם נוקטים זהירות מספקת ובעצם גורמים בטעות, ברשלנות, לנזק אצל המטופל. מקרים אלו כמובן מעוגנים תקנות ואם אכן היה ניתן למנוע את הנזק, ניתן לתבוע בגין כך לקבלת פיצויים.

 

תביעת רשלנות רפואית

בהמשך להגדרה של רשלנות רפואית, תביעה בגינה תהיה באם ניתן להוכיח שאת הנזק שנגרם למטופל היה ניתן למנוע עם זהירות מספקת ומידה נוספת של תשומת לב וזאת צריך להיות מאושר על ידי איש מקצוע שממליץ על כך. התביעה יכולה להיות מול איש צוות ספציפי, או מול צוות רפואי או אפילו, מול המוסד הרפואי כולו באם מדובר בפרשיה חמורה אשר גרמה לנזק רב.

 

מאיפה מתחילים?

תהליך הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית מתחיל מפנייה לאיש מקצוע, כאשר אתם מחפשים את ה"האחד", מומלץ להסתכל על כל מיני פרמטרים שיצביעו לכם כי מדובר במי שאתם צריכים.

  • התמחות – חפשו עורך דין מוסמך אשר מתמחה בדיני נזיקין ובפרט ברשלנות רפואית. סביר כי עורך הדין יתמחה בעוד סוגים של תיקים ותביעות, אך ודאו כי הוא רלוונטי בעבורכם ולא פשוט רוצה לקחת את העבודה.
  • ניסיון – חפשו עורך דין רשלנות רפואית בעל ניסיון בתחום, אשר כבר ראה כמה מקרים וידע כיצד נכון לפעול וכיצד נכון ספציפית למקרה שלכם על סמך מקרי עבר דומים או אפילו שונים.
  • המלצות – מומלץ לקבל המלצות ממכרים או אנשים שעברו דברים דומים, אולי אפילו תוכלו לבקש מעורך הדין שמצאתם אנשי קשר להתייעץ איתם.
  • פגישת ייעוץ – בקשו פגישת ייעוץ על מנת טרם להכיר את איש המקצוע ולהבין כיצד דווקא הוא יוכל לסייע לכם.

 

התחלת הליך תביעה בגין רשלנות רפואית הוא כמובן בפגישה עם עורך דין רשלנות רפואית. בפגישה הציגו לעורך הדין את המקרה שלכם והוא ינסה לבחון האם באמת יש עילה לתביעה. באם יש עילה לתבוע, הגיע הזמן לצאת לדרך ולתבוע בגין רשלנות רפואית, תצטרכו להוכיח (בעזרת עורך הדין שלכם כמובן) שאכן היה ניתן למנוע את הנזק במקרה שהיה וכי נהגו בכם ברשלנות. אם תזכו, יגיעו לכם פיצויים.

Attorney

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ועדת ערר
מהי ועדת ערר?

בהתאם לחוק, כל מוסד חינוכי המחנך יותר מעשרה ילדים מגיל שלוש ומעלה מחויב ברישיון משרד החינוך. רישיון זה ניתן בתחילת שנה, ולמוסדות יש אפשרות לזכות

קרא עוד »