חיפוש

4 סיבות שבגללן זוגות לא חותמים על הסכם ממון והאם הם צודקים?

בישראל, הגופים היחידים שרשאים לחתן זוגות הם בתי הדין הדתיים. בנוסף לכך, מדינת ישראל מכירה בנישואין של מספר מדינות שונות ברחבי העולם, וקיימת בה גם אפשרות להכרה בקשר על ידי מה שנקרא "ידועים בציבור". בכל אחד מסוגי הקשר האלה מתרחש עירוב נכסים בזמן המיסוד שלו.

בכדי לקבוע מה יהיה במידה והקשר יפורק, יש לחתום על הסכם ממון. ישנם זוגות שאינם מעוניינים לחתום על הסכם ממון – נציג 4 סיבות לכך

 

הסכם ממון לזוגות, מה זה אומר?

הסכם ממון הוא חוזה שנחתם על ידי שני הצדדים בזוגיות, בדרך כלל עוד לפני מיסוד הקשר הזוגי. בהסכם זה מסדירים הצדדים את חלוקת הממון שנצבר בתקופה הקשר שלהם במידה ובשלב כלשהו הם יחליטו להיפרד מסיבה זו או אחרת. הסכם הממון מסדיר את ההתנהלות הכלכלית של הזוג במהלך הקשר, מגדיר מהו רכוש משותף ומה נפרד, ומונע מצב של חלוקה של הנכסים לפי החוק.

לפי החוק היבש, הרכוש שנצבר במהלך הקשר מתחלק בצורה שווה בין הצדדים. בדרך כלל יש צורך בסיוע של עו"ד לענייני משפחה בכדי לנסח את הסכם הממון בצורה נכונה.

 

להלן 4 סיבות שבגללן זוגות לא חותמים על הסכם ממון:

1 – זה לא רומנטי, פגיעה בקשר הזוגי

זוגות רבים מאמינים שהסכם הממון הוא הסכם "לא רומנטי" במהותו. זאת מכיוון שהוא מחלק את הנכסים של בני הזוג במעין שותפות עסקית ולא משפחתית. הסיבה הזאת היא הבעייתית ביותר מכל הסיבות, מכיוון שהיא מאוד אישית, רגשית ואינדיבידואלית. לכן, אי אפשר לדבר כאן על צודקים או לא, אך באופן כללי בהחלט אפשר לומר, שניתן לקיים קשר זוגי בריא ורומנטי גם אם בני הזוג חתמו על הסכם ממון.

 

2 – אני סומך על הזוגיות שלנו, הסיבה הנאיבית

אנשים רבים בזוגיות מאמינים שבן הזוג שלהם לעולם לא יפעל כנגדם. לא נעים להגיד, אבל זאת סיבה נאיבית במיוחד. קשרים זוגיים עלולים להיקלע למשברים שונים ומשונים במהלך השנים הרבות שבהם בני הזוג חיים ביחד, ובמהלך הזמן בני הזוג עשויים להשתנות מאוד. לכן אין אפשרות לסמוך על ההתנהגות העתידית של בן הזוג בתחילת הקשר.

 

3 – אין לי כסף בכל מקרה, הסיבה של חוסר הבנה

אנשים רבים מאמינים שמכיוון שאין להם נכסים או סכומי כסף גבוהים, אין להם סיבה לחתום על הסכם ממון. סיבה זאת מקורה בחוסר הבנה של מטרת ההסכם. מטרתו העיקרית של הסכם הממון היא להסדיר את חלוקת הרכוש שנצבר לאחר שהקשר מוסד. כמו כן, אנשים רבים הינם בעלי נכסים או יהיו כאלה בעתיד, גם אם אינם מחשיבים את עצמם ככאלה.

 

4 – זה לא מתאים לי, סיבות שבגללן כדאי להימנע מחתימה

ישנן גם מספר סיבות טובות להימנע מחתימה על הסכם ממון. אם בדעתך לקיים זוגיות וקשר שבהם עירוב הנכסים הוא מוחלט, אין טעם בכתיבה של הסכמי ממון. בנוסף לכך במידה וצד אחד לוחץ על הצד השני לחתום על הסכם בלי הסבר, הדבר מהווה דגל אדום ויש לבדוק את הנושא לעומק.

עו"ד לענייני משפחה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ועדת ערר
מהי ועדת ערר?

בהתאם לחוק, כל מוסד חינוכי המחנך יותר מעשרה ילדים מגיל שלוש ומעלה מחויב ברישיון משרד החינוך. רישיון זה ניתן בתחילת שנה, ולמוסדות יש אפשרות לזכות

קרא עוד »