חיפוש

האם יש דרך להימנע ממשפט פתוח בעבירות מין?

עבירות מין הן בעיה חמורה במדינת ישראל, ועל כן גופי האכיפה והשפיטה במדינה לקחו על עצמם לטפל בנושא בצורה נוקשה ביותר. עבירות מין גורמות נזקים רבים לנפגעים שלהן וגורמות נזק רב לחברה כולה. לכן, מי שמבצע עבירות מין, יוגש נגדו כתב אישום וייערך לו משפט פלילי שבסופו הוא עלול לקבל מאסר של כמה שנים בכלא.

בדרך כלל תיקים אילו נידונים במשפט פתוח, אבל לעיתים אפשר לבקש מבית המשפט לנהל את התיק בדלתיים סגורות. נסקור מעט את תחום העבירות המיניות, משפט פתוח מול משפט סגור, לשם מה משפט פתוח חשוב, ומתי ניתן לקיים משפט בדלתיים סגורות.

 

מהן עבירות מין?

עבירות מין הן כל תקיפה או הטרדה על רקע מיני. בתוך אלה ניתן למצוא הטרדה מינית, תקיפה מינית, אונס, מעשה סדום ועוד מספר עבירות שונות בתחום זה. עבירות מין הן עבירות פליליות שניתן לתבוע בגינן את התוקף בצורה פלילית ולהגיש נגדו כתב אישום. בנוסף לכך, אם נגרם לקורבן נזק כתוצאה מהעבירה, ניתן לתבוע אותו בהליך אזרחי בתביעת נזיקין. תוכלו להיכנס לקישור "למידע נוסף על פיצויים" על מנת לקבל מידע נוסף על פיצוי פגיעה מינית.

 

מה זה משפט פתוח ומשפט סגור?

מרבית התיקים בבתי משפט בישראל מתקיימים בדלתיים פתוחות. משמעות הדבר היא שניתן להיכנס ולצפות במשפט, ובנוסף לכך ניתן לדווח על כמעט כל פרט מפרטי המשפט שנחשפו לציבור הנוכח.

לעומת זאת למשפט בדלתיים סגורות יכולים להיכנס רק האנשים שמעורבים בתיק כמו התובע, הנתבע ועורכי הדין של שני הצדדים. בנוסף לכך, יש איסור לחשוף פרטים מפרטי התיק המתנהל מחוץ לכותלי בית המשפט, אלא אם כן ניתן לעניין אישור חריג.

 

לשם מה מקיימים משפט פתוח בתיקי עברות מין?

בתיקים שעוסקים בעבירות מין יש חשיבות רבה לקיום משפט פתוח. זאת מכיוון שלעיתים קרובות פרסום לגבי ביצוע עברת מין אחת על ידי עבריין מסוים גורם לעוד קורבנות לקום ולתבוע את אותו עבריין, וכך להוציא את האמת לאור ולגרום לו לקבל את העונש הראוי לו. בנוסף על כך, יש חשיבות רבה לכך שעברייני מין לא יוכלו להסתתר יותר ויצטרכו לעמוד לביקורת ציבורית בשל העבירות החמורות אותן הם עברו.

 

מתי בכל זאת ניתן לקיים משפט סגור?

ישנם מקרים בהם ניתן לקיים משפט בדלתיים סגורות בנושא של עבירות מין. בעיקר במקרים שבהם התובע או הנתבע הם קטינים, או במקרה שיש להגן על כבודו של מי מהצדדים המעורבים בתיק.

 

משפט פתוח בעבירות מין – סיכום

עבירות מין הן חמורות מאוד ויש לטפל בהן בצורה נוקשה. בדרך כלל מקיימים את הדיונים בתיקים של עבירות מין בדלתיים פתוחות, אבל יש מקרים בהן יש חשיבות להגנה על פרטיות הקורבן ואז ניתן לקיים את המשפט בדלתיים סגורות.

פיצוי בגין נזקי מין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא