חיפוש

באיזה שלב בגירושין יש להתייעץ עם עורך דין?

פגישת הייעוץ עם עורך דין גירושין מתאפשרת מהרגע הראשון, אפילו לפני שמחליטים בנוגע לגירושין עצמם או לגבי הדרך הנכונה לנהל אותם.

עורכי הדין יוכלו לייעץ אפילו לאלו ששוקלים האם להתגרש ולעזור להם להעריך נכונה את מצבם הזוגי מחדש.

אז מה קורה במעמד הפגישה? מהן המחויבויות האישיות והמקצועיות של עורך הדין בפגישה ואחריה? והאם עליו לחשוף בשלב מסוים את תוכן המפגש?

 

כולם רשאים להתייעץ

כשם שאנשים שמואשמים בדבר מה יכולים לפנות בכל שלב לקבלת ייעוץ משפטי, כך גם אנשים שיש להם לבטים בנוגע לתחומי חיים כמו נישואין, גירושין, צוואה, ירושה וכד'. האפשרות לגשת לעורך הדין להתייעצות תמיד מתאפשרת, כאשר אין דבר שמונע אותה מבחינה חוקית.

 

הפגישה חסויה

חשוב לציין שפגישות ייעוץ, בעיקר בדינים אזרחיים, מתבצעות באופן דיסקרטי לחלוטין שהרי המידע שקיים בהן אמור להיות פנימי ואישי. לפי חוקי האתיקה שבהם נדרשים עורכי הדין לעמוד, הדיווח על דין ודברים במעמד פגישת ייעוץ דיסקרטית יבוצע רק אם התקיים מעשה פלילי שהלקוח כעת מתוודה לגביו וקיים צורך לעדכן בכך את המשטרה.

 

מה מתבצע בפגישת הייעוץ?

פגישת ייעוץ עם עו"ד לפני או במהלך גירושין עשויה להיות פגישה טעונה, אמוציונלית וקשה. עורך הדין יעודד את האדם שמולו לפרט את הנסיבות שבהן הוא מצוי כרגע ואת השתלשלות העניינים, כך שיוכל לספק כלים והכוונה לגבי המשך התנהלותו. פגישה זו גם תאפשר ללקוח או הלקוחה להבין האם הם יהיו מעוניינים בייצוג של אותו עורך הדין בהמשך הליכי הגירושין.

 

האם אפשר להגיע לכמה התייעצויות?

באופן כללי, פגישת ייעוץ מתקיימת באופן חד פעמי. היא איננה מחייבת (למעט בתשלום על הפגישה עצמה), איננה דורשת מכם לחתום על ייפוי כוח ואיננה מחייבת אתכם בשום מקרה לקבל את עצת עורך הדין המייעץ. מסיבה זו, פרודים רבים בהליכי גירושין ממושכים מגיעים לקבל חוות דעת נוספת מעורך דין נייטרלי, כדי להבין האם הדרך שבה הם פועלים כרגע באמת מטיבה איתם.

 

"תחנות" נפוצות לקבלת ייעוץ לגירושין

עם עורך הדין ניתן להתייעץ גם באופן נקודתי לגבי שלבים בהליך הגירושין. שלב הגישור למשל, שבו מתרחש ניסיון להגיע לפשרה והסכמות הדדיות עשוי להציף שאלות קשות אצל שני הצדדים או אחד מהם. גם במעמד קביעת הסכם גירושין כאשר הגירושין מתרחשים בהסכמה, ייתכן שאחד הצדדים בכל זאת יעדיף לקבל ייעוץ שיעזור לו להבין האם עדיף לסיים כעת את ההליך או שעדיף לנהל אותו בבית המשפט.

 

שאלות שיעלו מול עורך דין גירושין

הפגישה מאפשרת להבין מכלול רחב של דברים בנוגע להסכמים המתגבשים וההליכים. האם ההסכמות שהתקבלו עד כה הן סבירות ביחס לנסיבות הגירושין? האם הפשרות שהתקבלו עד כה משני הצדדים הן לגיטימיות? האם ההליך מנוהל כראוי ברמת החוק והפסיקה? האם הפשרה המתגבשת מקפחת אותך? האם יש דברים שאולי עדיף לך להתעקש עליהם ולא לוותר? ומה לגבי היבטים שונים ברמת הרכוש כמו מניות, פטנט, קניין רוחני ועוד?

כמובן שכל שיחת ייעוץ עם עורך דין גירושין תוכל להתבצע באופן חסוי, אך למעשה אין איסור לשקף למגשר, לבית המשפט או לבני הזוג כי אתם מעוניינים לקבל חוות דעת נוספת לגבי הדברים וכמובן שכל אחד מהצדדים רשאי לעשות זאת ככל שהוא חפץ ומעוניין בכך.

 

אנשים מדברים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא