חיפוש

איך אפשר לערוך נישואים אזרחיים בארץ?

לא הרבה יודעים אבל קיימת האופציה להתחתן בארץ בנישואים אזרחיים – נישואים שלא שונים בהרבה מחתונה רגילה, הן במעמד החוקי והן באירוע. במאמר הבא נסביר איך ניתן לערוך נישואים אזרחיים בארץ.

 

חתונה אזרחית בארץ

מדינת ישראל למרות קדמתה עדיין רחוקה מאוד בנושא של חתונה אזרחית. בעקבות שליטת הרבנות במוסד הנישואים זוגות רבים בוחרים בכל שנה לטוס למדינות אחרות עבור האפשרות להתחתן ולקבל תעודת נישואין מטעם מדינה אחרת. קיימת אופציה של חתונה אזרחית בישראל אך היא נעשית באופן שונה וניתן להתייעץ על כך עם עו״ד גירושין ודיני משפחה- הלנה שמחי .

 

מדוע לוותר על תעודת הנישואין?

חתונה אזרחית שנעשית בארץ היא עבור אנשים שלא מעוניינים לקחת חלק בממסד הדתי או שהנישואים שלהם בארץ לא מאושרים על פי הרבנות כמו זוגות חסרי דת, עולים שאינם יהודיים, זוגות בני אותו מין, זוג של כוהן וגרושה ועוד. בחתונה אזרחית בארץ לא מקבלים תעודת נישואין רשמית, מה שמונע התערבות של הממסד הדתי או גירושין כדת וכדין מאחר ולא קיימת תעודה.

 

האם ניתן לוותר על התעודה?

זוגות רבים לא רוצים לוותר על תעודת הנישואין מאחר והיא נותנת שקט פסיכולוגי, מאין אישור לנישואים. אישור מסוג זה יכול להועיל בהמשך כאשר הזוג בוחר להרחיב את המשפחה או לפתוח בהליכים שונים כמו רכישת דירה. אך זוגות שבוחרים לוותר על התעודה יוכלו עדיין לערוך טקס חתונה אלטרנטיבי, להצהיר על אהבתם בפומבי ואף לחתום על הסכם זוגיות במעמד האירוע.

 

מהו הסכם זוגיות?

הסכם זוגיות הוא הסכם ממון. הסכמים מסוג זה מחייבים משפטית ולכן חתימה על מסמכים יכולה להקנות תחושת מחויבות וביטחון בזוגיות. הסכם זוגיות עוזר לנו להתנתק מכבליו של הממסד הדתי ולשמור על העצמאות שלנו אך עם ערבות בין בני הזוג. הסכם מסוג זה ניתן לערוך בין בני הזוג ללא קשר למוצאם, אמונתם, מינם או מעמדם החוקי בניגוד לחתונות כדת וכדין. ניתן להוסיף להסכם תנאים וסעיפים הקשורים לנאמנות, דאגה בעת חולי, פרידה ועוד.

 

התייעצות עם עו״ד

מסמך מסוג הסכם זוגיות הוא אסמכתא להגדרה של ״ידועים בציבור״ לבני זוג אשר נחשבים ידועים בציבור ניתנות רוב הזכויות המוענקות לזוג שנישא באופן דתי. במידה ובחרתם להתחתן בנישואים אזרחיים בארץ ניתן לערוך טקס מושקע ולחתום על המסמכים באופן פומבי מול קהל הקרובים אלינו וכך להעניק לאירוע תחושה של טקסיות. מומלץ להתייעץ ואף לערוך את ההסכם בנוכחות עו״ד מקצועי בתחום שיעזור לכם לנסח הסכם שמתאים לכם.

אנשים רבים נמנעים מהתהליך הדתי הכרוך בחתונה בארץ, אך עדיין מעוניינים לערוך טקס עם אהוביהם ויקיריהם. חתונה אזרחית בארץ נותנת את האופציה לחגוג את האהבה עם המשפחה והחברים ועם זאת להתחייב אחד לשני בצורה משפטית.

עורך דין לדיני משפחה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא