חיפוש

האם אפשר לקבל פטור ממס הכנסה ללא אחוזי נכות?

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לקבלת פטור ממס הכנסה היא אחוזי נכות. לא מעט אנשים חושבים שאם אין להם אחוזי נכות הם לא יכולים לקבל פטור ממס הכנסה, אולם התפיסה הזו שגויה ויכולה לגרום לכם להפסיד לא מעט כסף. אנחנו כאן כדי לספר לכם על סיבות נוספות שיאפשרו לכם לקבל פטור ממס הכנסה, גם אם אין לכם אחוזי נכות באופן רשמי.

 

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה הוא פטור שמדינת ישראל מעניקה במגוון מקרים. הפטור הזה מאפשר לכם להפוך את המשכורת שלכם לגבוהה יותר בלי להוסיף עוד שעות עבודה. מס הכנסה יכול להגיע לעשרות אחוזים בישראל, בשל היותו מס דיפרנציאלי, ופטור ממנו הוא בעל משמעות כלכלית רצינית.

מס הכנסה

אחוזי נכות

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לקבל את הפטור הזה היא אחוזי נכות. אחוזי נכות נקבעים בדרך כלל על ידי הביטוח הלאומי, ומס הכנסה מכיר בהם בתור סיבה לקבלת פטור. עם זאת, חשוב להבין שיש עוד כמה סיבות שיאפשרו לכם לקבל פטור, גם אם באופן חלקי.

 

מחלת נפש

סיבה נוספת שמאפשרת לכם לקבל את הפטור היא מחלת נפש. מחלות נפש לא תמיד מזכות באחוזי נכות, אולם מתוך רצון להקל על האוכלוסייה הזו ולאפשר לה להמשיך לעבוד למרות המצוקה הנפשית המדינה מאפשרת לה לקבל פטור ממס הכנסה. כמובן, קבלת הפטור הזו מותנה בכך שרשויות המס יאשרו את המחלה על פי אישורים של פסיכיאטר מוסמך.

 

בעיות משפחתיות

סיבה נוספת שמאפשרת לכם לקבל פטור ממס הכנסה הן בעיות שונות של הילדים או של בן הזוג. גם בעיות הללו כוללות אחוזי נכות, אבל גם מחלת נפש או מוגבלות מסוימת של אחד הילדים מאפשרת לכם לקבל את הפטור הזה. לעיתים לא מדובר על פטור מלא אלא על נקודות זיכוי, אולם באופן מצטבר גם לנקודות הזיכוי הללו יכולה להיות משמעות כלכלית רבה.

בעיות משפחתיות

ייעוץ מקצועי

גם מי שזכאי למס הכנסה בשל אחוזי נכות, וגם אם בשל סיבות אחרות, חשוב להבין שמדובר על תהליך שיכול לקחת לא מעט זמן. רשויות המס לא עובדות בצורה מאוד מהירה, ויכול לחלוף לא מעט זמן בין הגשת הבקשה שלכם לבין קבלת הפטור. כדי שהזמן הזה יהיה כמה שיותר קצר, מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי שיאפשר לכם להתכונן מראש ולקבל כמה שיותר מהר את הזכאות לפטור.

 

לסיכום

אחוזי נכות מאפשרים לכם לקבל פטור ממס הכנסה, אולם חשוב להבין שיש עוד סיבות שמאפשרות לכם לקבל את הפטור הזה. בין השאר אפשר למנות מחלות נפש שונות, בעיות משפחתיות או נסיבות אחרות שאותן אפשר לראות באתר של רשות המיסים. לא משנה מה הסיבה שבגינה אתם זכאים לקבל את הפטור מהמס, תמיד כדאי לקבל ייעוץ מקצועי שיאפשר לכם לקבל את הפטור מהר יותר.

אחוזי נכות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ועדת ערר
מהי ועדת ערר?

בהתאם לחוק, כל מוסד חינוכי המחנך יותר מעשרה ילדים מגיל שלוש ומעלה מחויב ברישיון משרד החינוך. רישיון זה ניתן בתחילת שנה, ולמוסדות יש אפשרות לזכות

קרא עוד »