חיפוש

כדאי לשפץ דירה יסודי או למכור ולעבור דירה

לא אחת קורה שבעלי דירות, בעלי משפחות והורים לילדים, ניצבים בצומת דרכים שבה הם מחויבים לקבל החלטה חשובה. השאלה העומדת בפניהם הינה בדרך כלל האם כדאי לשפץ דירה יסודי, או למכור ולעבור דירה. בשורות הבאות ננסה לעמוד על המורכבות של הדילמה הזאת. הכוונה כאן איננה להציע פתרון דווקא, אלא לסייע למתלבטים לשאול את השאלות הנכונות, שיסייעו להם לקבל את ההחלטה. השאלה הראשונה היא שאלת המטרה של השיפוצים. שאלה נוספת היא הבדלי המחיר בין השקעה בדירה חדשה לבין השקעה בשיפוצים והשאלה השלישית הינה מקורות המימון האפשריים לביצוע העבודה.

שיפוצניק

מטרת השיפוצים וההשפעה שלה על ההחלטה

ההחלטה האם לשפץ או לעבור דירה, קשורה קשר אמיץ למטרה של המהלך. אם המטרה היא לעבור לדירה גדולה יותר בגלל שהילדים גדלו או שנוסף ילד חדש למשפחה, ניתן בהחלט לשקול את השיפוצים כמלך רצוי. זאת. בתנאי שגודל הדירה הקיימת והמבנה שלה מאפשר תכנון כזה שיוצר חדר נוסף, או מגדיל את חדר הילדים הקיים באופן כזה שיוכל לתת לכל ילד את המרחב הרצוי לו. בנוסף, חשוב לאמוד את עלויות השיפוץ, ביחס לתוספת התשלום הנדרשת במקרה של מעבר לדירה חדשה, גדולה יותר. למרבה הצער, עליות המחירים בשנים האחרונות אינן מותירות מקום לספק. כמעט בכל מקרה, ישנה עדיפות ברורה לשיפוצים, שהעלויות שלהם נמוכות מאד ביחס לתוספת הנדרשת עבור רכישת דירה גדולה יותר. זאת, עוד לפני שנלקחו בחשבון ההוצאות העקיפות, תשלום לעורכי דין, תשלום מס שבח אם נדרש, הערכה כמה עולה השיפוץ או הדירה החדשה, הסכום הנדרש להעברת תכולת הדירה ועוד. המצב היחיד שבו רכישת דירה גדולה משתלמת יותר, היא מצב שבו המשפחה מחליטה לעבור מהמרכז לפריפריה, שם מחירי הדירות נמוכים יותר בעשרות אחוזים.

אם ההתלבטות היא בין שדרוג מקום המגורים לבין מעבר דירה לאו דווקא בהקשר של תוספת ילד למשפחה, הרי שהמצב הוא אחר. אבל גם כאן, יכול להיות ששיפוצים שתוכננו בצורה מקצועית עשויים להשיג את המטרה, ואגב כך לשפר את איכות החיים ולהעלות את ערך הנכס.

השקעה בשיפוצים או השקעה בדירה

השאלה הנשאלת כאן בעצם, מה תהיה התמורה הגדולה ביותר להשקעה. לכאורה, רכישת דירה חדשה אמורה להשתלם יותר, למעשה, אם לא מדובר בדירה חדשה מהקבלן, הרי שבנוסף לתוספת ההשקעה עבור רכישת הדירה, הגדלת המשכנתא, נטילת הלוואות וכניסה לחובות נוספים, יהיה צורך קרוב לוודאי גם בשיפוצים, כיון שכך, חשוב להיערך למצב הזה בעוד מועד, ולמצוא את המקורות הכספים לשם כך. גם כאן, יכול מאד להיות ששיפוצים יסודיים בדירה הקיימת עשויים למנוע את הצורך או הרצון לעבור דירה, או לדחות את המהלך בכמה שנים.

אם יש לך עניין בביצוע שיפוצים ושדרוג איכות החיים שלך ושל כל המשפחה, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע שלנו יחזרו אליך בהקדם. הם יסייעו לך בהגדרת הצרכים והגדרת מסגרת התקציב ובהוצאת השיפוצים מהכוח אל הפועל.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא