חיפוש

מדוע חשוב לקחת עו"ד מקרקעין בעת רכישת דירה?

איפה הרכב שלך מטופל? וכשנפצעת, חלילה, מי ינתח אותך? ומי מטיס את המטוס שלך? ואת מכונת הכביסה שלך, מי מתקן? יש להניח שעל כל השאלות הללו ענית "איש\אשת מקצוע". כשנדרשת מיומנות גבוהה בתחום מסוים תמיד נשאף לעין מנוסה ויד בוטחת שיטפלו בנו. כשמדובר על רכישת דירה – איש המקצוע הנדרש הוא עו"ד מקרקעין

 

שוק הנדל"ן

כשמדובר בתחום המשפטי, לא נרצה שיטפלו בעניינינו החוקיים מי שאינם מוסמכים ובקיאים. עו"ד מקרקעין עם התמחות בחוק הרלוונטי – ובמיוחד מי שכבר רכש ניסיון – יכול לא רק לחסוך לנו סכומי כסף אדירים אלא גם לשמור עלינו מפני מכשולים שאפילו לא נעלה על דעתנו שישנם, ובכך למנוע מאתנו הסתבכות בהרפתקאות שלא בקלות ניתן לצאת מהן. דיני חוזים, שעליהם (בין היתר) מתבסס תחום הנדל"ן, מחייבים הבנה דקדקנית בתחום.

 

מה כדאי לחפש?

בין אם הרכישה היא מקבלן ובין אם הדירה נרכשת מיד שניה או מתווך, רכישת נכס מצריכה גם ידיעה – נוסף על הסביבה שצריכה להתאים לצרכיך, המחיר שצריך להתאים לכיסך, מצב הנכס וכן הלאה – מהם ההיבטים שאינם מובנים מאליהם ושמחייבים בירור דקדקני. בראש ובראשונה: רישום הנכס בטאבו, בדיקת זהות המוכרים והשוואה בין כל פרטיהם לוודא שהם מתאימים. כך תוכלו להימנע מהונאה. שנית, יש לבדוק שאין שעבוד על הנכס או הערת אזהרה.

 

מה עוד חשוב לדעת?

גם אם הנכס מיועד להשקעה או להשכרה, אין פירוש הדבר שלא צריך להיות זהירים ולהקפיד על קוצו של יו"ד. כדי להימנע מתסבוכות משפטיות ממושכות, כדי לכסות את כל הנקודות שדורשות התייחסות מראש וכדי לא להיקלע להוצאות לא צפויות שלעתים אף אינן נחוצות – רצוי להיעזר במי שכבר מתמחה בתחום ומכיר את שלל האספקטים שאליהם יש להידרש בעת שניגשים לחתום על חוזה, ואין זה משנה כלל באיזה סוג של נדל"ן מדובר או במה היא הפרוצדורה המבוצעת.

 

כיצד להימנע מטעויות?

הכי טוב? לשאול. נכון, לרובינו יש חבר \ משפחה \ קולגה \ שכן, שמכרו או קנו או שוכרים או משכירים נכס כלשהו ויודעים הכל הכי טוב בעולם ויותר מכולם, וגם יעשו לך טובה ויתנו לך תעריף חבר. או, מה שמוטב ועדיף פי כמה: לא לסמוך על המזל, ולפנות למי שבאמת רכשו כבר הבנה רבה וניסיון מגוון, ויכולים לא רק להיות שם לצידך תמיד אלא גם מראש לעזור לך ולמנוע ממך לעשות טעות בדרך של הפניית תשומת הלב שלך אליה טרם שיהיה מאוחר מדי. חשוב לקבל מושג, חשוב מאוד להישאר במעורבות גבוהה בתהליך המשא ומתן לפני ביצוע הפעולה, אבל חשוב יותר לתת למקצוענים את הבמה.

 

סיכום

נדל"ן זה שוק סבוך, עם עלויות גבוהות, עם יציבות משתנה, עם הגנה פחות יעילה על הצרכן שעלול ללכת לאיבוד בין שלל המיסים, הרגולציה, ההליך המשפטי והסכנות שאורבות לתמימים שבינינו מפני נוכלים. לעו"ד לענייני מקרקעין היכולת להגן עליך מפני הסכנות הללו, וזה שווה לך הרבה.

עורך דין מקרקעין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא