חיפוש

מה קורה לכרטיס שרכשתם אם לא הגעתם לטיסה?

אחד הדברים המרגשים ביותר בכל הקשור לחופשה בחו"ל הוא דווקא משהו שמתרחש הרבה לפני שמתחילה החופשה – הזמנת הכרטיס. בין אם מדובר על טיסה לחופשה בחו"ל, טיסה מטעם העבודה או טיסה אל משפחה שמתגוררת בחו"ל, רכישת כרטיס היא הצעד הראשון שנעשה.

כשאנחנו רוכשים את הכרטיס אנחנו מצפים כבר שיגיע התאריך המיועד ושנוכל לעלות על המטוס ולהגיע אל היעד, אך ישנם מקרים בהם לא נוכל להתייצב לטיסה מסיבה כלשהי. אז  מה בעצם קורה לכרטיס אם לא מגיעים אל הטיסה?

 

אי הגעה לטיסה – חברת התעופה לא תסכים לספוג את הנזק

אי הגעה לטיסה היא מצב בו אדם שרכש כרטיס לטיסה מסוימת, לא מופיע לטיסה, כך שהיא יוצאת לדרך בלעדיו. אנשים לא מגיעים לטיסות מסיבות שונות. למרות שישנן סיבות שונות שיכולות לגרום לאדם לא להגיע אל הטיסה שהוא הזמין, מבחינת חברת התעופה התוצאה היא אחת – אי הגעה.

אי הגעה, או No Show, כפי שהיא קרויה בשפה המקצועית של ענף התעופה, פוגעת בחברת התעופה, שממש לא מתכוונת לספוג את הנזק. אי הגעה גוררת קנס כספי על הנוסע שלא הופיע. ניתן למנוע מראש את הקנס הזה, על ידי ביטול הטיסה באמצעות הודעה מוקדמת לחברת התעופה.

 

מה קורה לכרטיס?

מה קורה לכרטיס שלכם כאשר אתם לא מגיעים? חברות התעופה מבטלות באופן מיידי את כל הסדרי התעופה שנערכו ביניהן לבין הלקוח שלא מגיע לטיסה. זאת אומרת שאם למשל מדובר על כרטיס טיסה לכיוון אחד, הכרטיס פשוט יתבטל. הנוסע יחויב לשלם קנס כספי גבוה, שאם לא ישולם עשוי לגרור צעדים משפטיים מצד חברת התעופה.

כאשר מדובר על טיסות לשני כיוונים, כלומר כרטיס הלוך וחזור, גם כאן מבטלת חברת התעופה את הכרטיס באופן מוחלט. הלקוח יכול לשלם את הקנס על מנת שחברת התעופה תבטל את הקפאת הכרטיס. בכך, נוסע שפספס את טיסת ההלוך, יכול לעלות על טיסה לכיוון אחד ולהשתמש בכרטיס הראשון שרכש לצורך טיסה חזור.

 

חברת התעופה נפגעת

הפגיעה של חברת התעופה היא פגיעה כלכלית. מבחינת חברות תעופה רבות, הן מפסידות כסף על נוסע שלא הגיע לטיסה. חברת התעופה לא מתכוונת כאמור לספוג את הנזק הכלכלי. זאת הסיבה מדוע קנס על אי הגעה קיים מלכתחילה.

 

לא חייבים לקבל את רוע הגזרה

קיבלתם הודעה על קנס כספי עקב אי הגעה לטיסה? אתם לא חייבים לקבל את רוע הגזירה. במקרים מסוימים ניתן לפנות אל חברת התעופה ולדרוש ממנה לבטל את הקנס. במידה והיא לא עושה זאת, תוכלו לפנות אל עורך דין דיני תעופה.

לפי המקרה האישי שלכם הוא יוכל לייעץ לכם מה לעשות. במידת הצורך, ניתן לקחת את ההליך אל בית המשפט. כבר קרו מקרים בהם חברת התעופה נאלצה לפצות לקוחות שנאלצו לרכוש כרטיסי טיסה חדשים עקב ביטול חד צדדי של חברת התעופה בעקבות אי הגעה.

אי הגעה לטיסה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תיקון כיורים

כיור הוא אחד מהמתקנים הנפוצים ביותר בבית, ולא נדיר שהוא יפתח בעיות לאורך זמן. החל מנזילות וסתימות ועד צנרת וברזים פגומים, ישנן בעיות רבות שיכולות

קרא עוד »