חיפוש

מי זכאי להגיש תביעה נגד הצבא?

שוקלים להגיש תביעה נגד משרד הביטחון? הנה כל המידע לגבי תביעות משפטיות נגד הצבא, חוק התיישנות שחל על תביעות משרד הביטחון, עורך דין משרד הביטחון ומה שבין לבין. מעודכן ל-2021, אל תתפשרו על ייעוץ משפטי ועל המידע הבא:

בעולם מושלם, או אולי בשווייץ, כנראה שלא היינו צריכים להתמודד עם תביעות נגד משרד הביטחון. אבל אנחנו לא בשווייץ, אנחנו גרים באמצע המזרח התיכון ומוקפים במדינות קצת פחות "שווייצריות" בגישתן אלינו. מאחר שזהו המצב במדינת ישראל מאז ומתמיד, הצבא שלנו תמיד יהיה על המשמר, או לפחות עד שיהיה שלום עולמי. הנה כל המידע עבור מי שמעוניין להגיש תביעות נגד משרד הביטחון ותביעות משפטיות נגד הצבא.

 

האם אתה זכאי להגיש תביעה נגד משרד הביטחון?

בינתיים, עד שלום עולמי, חיילים וחיילות לצערנו עדיין נפגעים במהלך פעילויות, כתוצאה מפעולות איבה ואפילו במשרד הלשכה. אם כך, מי זכאי להגיש תביעה משפטית נגד משרד הביטחון? והאם עו"ד משרד הביטחון הוא עורך הדין היחיד שיהיה אפשרי להסתייע בו?

בעוד שעו"ד משרד הביטחון אינו עורך הדין היחיד שתוכלו להסתייע בו, דווקא כן יהיה מומלץ לעשות כך. בואו נפשט את זה. במילים יותר פשוטות, אם אתם שוקלים להסתייע בעורך דין שאינו עו"ד משרד הביטחון, ואותו עורך דין מכיר את הדינים הצבאיים – זה ניתן על פי החוק. אבל האם יהיה מומלץ או אפשרי בכלל בשטח?

למידע נוסף – ברר באתר הנבחרת המשפטית.

 

האם כדאי לי להסתייע בעורך דין משרד הביטחון בלבד?

בדרך כלל כל עורך דין עוסק בדינים שאותם הוא למד, או שמא הוא רכש בהם ניסיון במהלך השנים. למשל, עורך דין פלילי בדרך כלל לא יוכל לסייע לכם בכל מה שקשור לדינים צבאיים ולדיני משרד הביטחון. ככה גם רלוונטי לגבי עורך דין מסחרי, נדל"ן, קניין רוחני וכדומה.

במקרה של תביעות נגד משרד הביטחון, אתם תצטרכו בדרך כלל את הסיוע של עורך דין משרד הביטחון. לרוב, זה יהיה איש המקצוע שיכיר את הדינים בצורה הכי טובה. מעבר לכך שהוא יכיר את הדינים באופן הכי מדויק, עו"ד משרד הביטחון גם יידע כנראה כיצד לצלוח את התביעה המשפטית שלכם כמה שיותר מהר.

 

כיצד עו"ד משרד הביטחון יצלח תביעה מהר יותר מעו"ד בדינים אחרים?

זה לא שהוא איזשהו קוסם והוא יכול לזרז את מערכת בתי המשפט, ממש לא. פשוט הוא מכיר כיצד המערכת המשפטית-צבאית עובדת, מה שמאפשר לו לבצע תמרונים ולעבוד בצורה מזורזת יותר. ככל שעורך הדין יכיר טוב יותר את המערכת המשפטית הספציפית של מקרה התביעה, ככה יהיה ניתן לפעמים לסיים את התביעה המשפטית מהר יותר.

אם נפגעתם כתוצאה משירות בכוחות הביטחון, ההמלצה היא להחל בתהליכים המשפטיים בהקדם. אל תיתנו לחוק ההתיישנות לחול על מקרה הפציעה שלכם, בין אם היא נפשית, פיזית או רגשית.

 

עורך דין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ועדת ערר
מהי ועדת ערר?

בהתאם לחוק, כל מוסד חינוכי המחנך יותר מעשרה ילדים מגיל שלוש ומעלה מחויב ברישיון משרד החינוך. רישיון זה ניתן בתחילת שנה, ולמוסדות יש אפשרות לזכות

קרא עוד »