חיפוש

חושבים על מעבר לדיור מוגן? אלו הדברים שאתם חייבים לבדוק לפני

בני הגיל השלישי, יתכן ושמעתם כבר על דיור מוגן. דיור מוגן הוא פתרון המיועד לבני הגיל השלישי בתחום הדיור, אך לא רק. הוא מסייע גם במישורים נוספים. דיירי הדיור המוגן מקבלים מעטפת שלמה של רווחה, פנאי ובריאות. מכיוון שהדבר עשוי להשתלם ולסייע לבני הגיל השלישי המתמודדים עם בדידות או עם קושי בניהול שגרת חיים, רבים מהם פונים לבתי הדיור המוגן השונים. אלו הדברים שהם חייבים לבדוק לפני.

 

דיור מוגן

דיור מוגן הוא פתרון עם יתרונות רבים עבור בני הגיל השלישי. בין היתרונות של הדיור המוגן ניתן למנות שירותי רווחה הזמינים לדיירי הדיור המוגן, שירותי פנאי, כמו חוגים, הפעלות, בריכות שחייה וחדרי כושר לבני הגיל השלישי, שירותי רפואה בזמינות גבוהה לדיירים, שירותי ניקיון ושירותי תחזוקה, סיוע מאנשי מקצוע שונים כמו פסיכולוגים ועוד.

לכן, אנשים רבים בגיל השלישי מחליטים ליצור קשר עם בתי דיור מוגן שונים, לשמוע הצעות מחיר ולהגיע להתרשמות, על מנת שהם יוכלו להעביר את מרכז החיים שלהם אל הדיור המוגן. עורך דין דיור מוגן יכול לסייע במעבר מהשגרה הנוכחית אל בית דיור מוגן כלשהו, אך ישנם כמה דברים שחשוב לבדוק לפני.

 

מימון הדיור המוגן

דיור מוגן הוא לא בית אבות. הדיירים בדיור המוגן זוכים לתנאים טובים יותר מאשר הדיירים שנמצאים בבתי האבות. במדינה מאפשרת מימון ברמה מסוימת לבתי אבות, אך היא לא משתתפת במימון לדיור מוגן. לכן, הדבר הראשוני שיש לבדוק הוא התקציב ומקורות המימון לדיור המוגן, ביחס למחירים שמוצעים לבתי הדיור השונים. ניתן להתעניין בהנחות שונות ולבקש הוזלות במחיר.

 

מהם התנאים השונים המוצעים בדיור המוגן?

כל בית דיור מוגן מציע תנאים שונים משלו. התשלום לבית הדיור המוגן נקבע, בין היתר, לפי אותם שירותים ותנאים שיקבלו הדיירים. לכן, חשוב לברר מהם אותם תנאים ובעיקר, האם הם עונים על הצורך של הדיירים שרוצים להיכנס אל בית הדיור.

 

שינויים אפשריים בדיור המוגן

אם ישנם תנאים או שירותים שונים המוצעים על ידי בית הדיור שזוג או יחיד שנכנסים אל בית הדיור הזה אינם צפויים להשתמש בהם, ניתן להוריד אותם מתנאי הזכאות. כדאי לברר על השינויים הללו מכמה סיבות. ראשית, הדבר יכול לחסוך סכומים משמעותיים של כסף. בנוסף, זה יהפוך את השהות של הדיירים החדשים בבית הדיור למותאמת יותר עבורכם.

 

חיפוש עורך דין

דבר חשוב מאוד שכדאי לעשות אפילו לפני כל אלה הוא חיפוש עורך דין מתאים. בסופו של דבר, בני הגיל השלישי שנכנסים לדיור המוגן צריכים לשלם כסף לבית הדיור ולחתום על חוזה מחייב. כאשר מעורבים עניינים כאלו, מוטב לקבל ליווי מעורך דין שמתמחה בנושא ויוכל לתת לכם ערך מוסף מבחינת זכויות שונות והבנת התנאים השונים.

מעבר לדיור מוגן

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ועדת ערר
מהי ועדת ערר?

בהתאם לחוק, כל מוסד חינוכי המחנך יותר מעשרה ילדים מגיל שלוש ומעלה מחויב ברישיון משרד החינוך. רישיון זה ניתן בתחילת שנה, ולמוסדות יש אפשרות לזכות

קרא עוד »