חיפוש

מתי כדאי לכם לחתום על הסכם ממון ומתי לא?

יום החתונה נחשב לאחד הימים המאושרים ביותר בחייו של אדם. למרות שבשלבים האלו, כשעוד שנים רבות וארוכות עומדות בפני הזוג הנשוי הטרי, הכל נראה ורוד – העתיד אף פעם לא צפוי. זוגות רבים שהיו מאושרים ביום החתונה שלהם, מצאו את עצמם מנהלים הליכי גירושין.

אחד ההסכמים הרלוונטיים ביותר לזוגות נשואים שהחליטו להיפרד הוא הסכם ממון, שיכול למנוע ריבים וסכסוכים משפטיים עתידיים. מתי כדאי לחתום על ההסכם הזה ומתי לא? ניסינו לעשות לכם קצת סדר.

 

הסכם ממון

הסכם ממון הוא אחד ההסכמים המוכרים ביותר בדיני המשפחה. הסכם ממון נערך בין שני אנשים שעתידים להינשא, או בין זוג שכבר נשוי. ההסכם הזה מסדיר מספר עניינים מסוימים הקשורים לפרידה עתידית של בני הזוג, כאשר החלק העיקרי בו נוגע לצורה בה יחולק הרכוש של בני הזוג ביניהם.

החוק קובע שזוג נשוי שהחליט להיפרד, יחלק את הרכוש שלו שווה בשווה. הסכם ממון הוא הסכם שמאפשר לזוג נשוי לקבוע תנאים עתידיים, לפי הרצונות שלו, לפרידה עתידית שיכולה לקרות. רבים לא יודעים זאת, אבל ניתן לכלול גם הסדרים אחרים בהסכם ממון, כמו חינוך הילדים ותשלומי מזונות. תוכלו לפנות אל עורך דין הסכם ממון על מנת להבין סוגיות נוספות בנושא.

 

הכי טוב – לפני הנישואין

הדבר המומלץ ביותר, במידה ואתם מעוניינים לחתום על הסכם ממון, הוא לעשות זאת לפני הנישואין. אם נצא מתוך נקודת הנחה שזוגות מתחתנים לאחר שנוצר ביניהם קשר עמוק של אהבה ואמון, נבין ששיח כנה ופתוח על חלוקת רכוש ועל הסדרים עתידיים נוספים שיכולים לקרות הוא לא דבר מופרך.

הסכם הממון יוכל להראות ששני האינדיבידואלים שמרכיבים את הזוגיות מחויבים אחד כלפי השנייה, ושאף אחד מהם לא רוצה להתחתן מתוך מטרות כלכליות או כספיות. הסכם ממון במהלך חיי הנישואים יכול ליצור כבר תחושה לא נעימה אצל אחד מבני הזוג.

 

את מי זה יכול לשרת?

המטרה של הסכם הממון הוא לשרת את שני הצדדים שחותמים עליו. גם את הצד שמבוסס יותר כלכלית לפני הנישואין וגם את הצד שמבוסס כלכלית פחות לפני הנישואין. המטרה של ההסכם היא לחזק את הקשר בין בני הזוג ולגרום להם לסמוך אחד על השנייה יותר. בנוסף, הסכם הממון ייתן להם ראש שקט לפני החתונה ובהירות בנוגע לסיטואציות עתידיות.

 

חתימה בלב שלם

חשוב מאוד שהסכם ממון, שנחתם כאמור על ידי שני בני הזוג, ייחתם על ידם בלב שלם. חתימה על הסכם ממון מתוך חוסר נעימות, או במצבים של אי נוחות, היא לא דבר מומלץ בכלל. למרות כל האמור לעיל, עדיין מדובר בשיח בין בני הזוג על נושאים רגישים. הסכם ממון מחייב מבחינה משפטית, כך שחתימה שאינה בלב שלם יכולה לפגוע במרקם של היחסים.

עורך דין הסכם ממון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ועדת ערר
מהי ועדת ערר?

בהתאם לחוק, כל מוסד חינוכי המחנך יותר מעשרה ילדים מגיל שלוש ומעלה מחויב ברישיון משרד החינוך. רישיון זה ניתן בתחילת שנה, ולמוסדות יש אפשרות לזכות

קרא עוד »