חיפוש

ניסיון בכתיבות חוות דעת – זה הסוד בתיק מנצח!

חוות דעת מומחה היא לעיתים קרובות האלמנט הקריטי והחיוני ביותר בניצחון בתביעות, המצריכות חוו"ד מומחה. מדובר פעמים רבות על תביעות נזיקין, בתוכן נזקי גוף, הכוללים גם תביעות רשלנות רפואית.

אם כן, מהי ההגדרה למומחה משפטי? למה הניסיון כל כך חשוב?

 

הגדרת מומחה למתן חוו"ד משפטית

לעיתים קרובות חוו"ד מומחה היא זו שמכריעה את הדיון המשפטי ומטה את הכף לטובת התביעה או לטובת ההגנה.

השופטים נסמכים פעמים רבות על חוות דעתו של מומחה, שכן הם צריכים לפסוק בתביעות העוסקות בכל תחום אפשרי על פני האדמה ואינם מסוגלים להחזיק מאגרי ידע כה רחבים בכוחות עצמם. אבל גם כדי לתת חוות דעת משפטית בבית המשפט, צריך לעמוד בכמה קריטריונים, חלקם בגדר חובה וחלקם בגדר המלצה – פשוט כי עמידה בקריטריונים אלה מסייעת להניח את דעת השופטים, כי אכן מדובר על מומחה אמין, רציני ומבין בתחומו.

 

אם כן – על אילו דרישות מדובר?

 

  1. המומחה חייב להיות בעל הבנה וידע מקצועי נרחב בתחום שבו נדרשת חוות דעת
  2. חייב להיות לו ניסיון במתן עדות בבית המשפט, שכן לעיתים לא די בחוות דעת כתובה.
  3. המומחה חייב להיות בעל ניסיון בכתיבת חוו"ד לבית המשפט, שכן ניסיון זה נדרש כדי לכתוב חוות דעת מתאימה למערכת המשפטית, מתוך הכרה מעמיקה עם המערכת המשפטית, הבנה לגבי האופן בו יש להדגיש כל נקודה רלוונטית, לענות על שאלות פתוחות ולספק בחוות הדעת שלו את ההוכחות הנדרשות לצורך חיזוק טענות הצד שפנה אליו (במידה וטענות אלה מוצדקות בעיניו) רק מומחה בעל ניסיון, אם כן, מסוגל לכתוב חוו"ד רלוונטית ואפקטיבית.
  4. ניסיון של שנים רבות בתחום המקצועי מומלץ אף הוא שכן סביר להניח כי השופטים יקחו נתון זה בחשבון, על אף שאיננו חובה.
  5. גם מומחה שיש באמתחתו תעודות המעידות על לימודים אקדמיים ולימודים גבוהים אחרים, זוכה להתייחסות רצינית יותר בבתי המשפט.
  6. רצוי כי המומחה הנבחר יהיה בעל מוניטין של אמינות, ידע ומקצועיות בתחום שלו.

 

נראה כי יש הגדרה ברורה למדי לאיתור מומחה משפטי, אך המציאות מראה כי לעיתים קרובות קשה מאוד למצוא מומחה כזה, אשר יסכים להעיד בבית המשפט נגד קולגות שלו. לעיתים הקושי נובע ממחסור בבעלי מקצוע מתאימים, בעלי מומחיות מספקת למתן חוו"ד משפטית ועוד.

משום כך, איתור מומחה לכתיבת חוו"ד משפטית נעשה לעיתים קרובות בסיוע גופים מקצועיים, כמו עורכי דין, או גופים המתמחים ספציפית באיתור מומחים כאלה.

 

לסיכום

חוות דעת מומחה לצרכים משפטיים היא כלי חיוני וחשוב להגדלת סיכויי הניצחון בתיק. זהו כלי המספק לשופטים יריעה רחבה של ידע בתחום בו הם מתבקשים לדון ומסייע להם לקבל החלטה מושכלת. משום כך, איתור מומחה מתאים הוא חשוב מאין כמוהו.

למידע נוסף לחצו: https://www.forum-md.co.il

הגדרת מומחה למתן חווד משפטית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תיקון כיורים

כיור הוא אחד מהמתקנים הנפוצים ביותר בבית, ולא נדיר שהוא יפתח בעיות לאורך זמן. החל מנזילות וסתימות ועד צנרת וברזים פגומים, ישנן בעיות רבות שיכולות

קרא עוד »