חיפוש

מתביעת נכות כללית ועד זכייה ופיצויים – איך בוחרים עו"ד?

ביטוח לאומי מספק עבורנו רשת ביטחון כלכלית מפני מקרים שונים, וביניהם נכות כללית, המותירה את האדם הנכה להתמודד הן עם מצבו הבריאותי והן עם הפגיעה בכושר ההשתכרות והקשיים הכלכליים הנובעים מכך. בכדי לממש את זכויותיכם, יידרש מכם להגיש תביעת נכות כללית, אותה מומלץ להגיש בסיוע עו"ד מומחה 

 

מי זכאי לקבל קצבת נכות כללית?

מלבד עצם העובדה כי לנכות כללית קיימת השפעה מהותית על מצבו הבריאותי של האדם, הרי שפעמים רבות יש למצב זה השלכות גם על מצבו הכלכלי של הנכה וזאת בעיקר בשל הפגיעה בכושר ההשתכרות שלו. במצבים כאלו, כדאי להכיר את הזכויות השונות שרשויות המדינה מעניקות לנכים וביניהן, קצבת נכות כללית.

קצבת נכות כללית מגיעה לאזרחי ישראל, החל מגיל 18, שבעקבות בעיה רפואית – פיזית / נפשית, אינם מסוגלים להשתכר, או שכושר ההשתכרות שלהם נפגע בשיעור של לפחות 50%. בנוסף, הזכאות לקצבת נכות כללית נמדדת על פי מבחן הכנסות (צריך להיות נמוך ב – 45% – 60% מהשכר הממוצע) ולקבל אחוזי נכות בשיעור הנע בין 40% ל – 60% לפחות.

 

כיצד מגישים תביעת נכות כללית?

קצבת נכות כללית אינה מוענקת באופן אוטומטי לעומדים בתנאים. בכדי לממש את זכאותכם, עליכם יהיה להגיש תביעת נכות כללית כנגד המוסד לביטוח לאומי – תהליך הנחשב לבירוקרטי למדי וכולל מספר שלבים. פרטים נוספים באתר https://pitzuim.co.il

הגשת תביעת נכות כללית מתחילה במילוי טפסי התביעה וצירוף כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, עוברת דרך הוועדות הרפואיות השונות, אשר לאחר בחינת מצבו הרפואי של התובע, תקבע את דרגת הנכות ואחוזי הפגיעה בכושר ההשתכרות ובסיומו של תהליך, יקבע פקיד התביעות, האם תביעתכם אושרה ומה גובה הקצבה.

 

כיצד ניתן למקסם את סיכויי הצלחת התביעה?

כפי שניתן להבין, תהליך הגשת התביעה כנגד ביטוח לאומי הוא תהליך בירוקרטי וממושך, העלול להסתיים עבור התובע עוד בשלב מילוי הטפסים, כאשר לא מעט בקשות נדחות עקב מילוי שגוי ולא נכון של הטפסים. כל זאת, עוד לפני שהגענו אל הוועדות הרפואיות השונות.

לפיכך, חשוב להיעזר בעורך דין מקצועי ומומחה בתחום התביעות מול ביטוח לאומי, כך שתוכלו לקבל ייעוץ ושירות מקיף, החל משלב מילוי הטפסים בצורה המיטבית, דרך ייעוץ וליווי בוועדות הרפואיות ועד לקבלת מלוא הכספים המגיעים לכם.

 

כיצד בוחרים עורך דין מומחה בתביעות נכות כללית?

לעיתים נראה כי היצע עורכי הדין עולה על הביקוש, אך אם נבחן את הדברים לעומק, נגלה כי איתור עורך דין מומחה בתחום, יכול להיות משימה מאתגרת למדי. בכדי לבחור את עורך הדין המומחה והמתאים ביותר עבורכם, חשוב לבחור בעו"ד בעל ניסיון בתחום, אחוזי הצלחות גבוהים והמלצות מלקוחות אחרים, פרמטרים אותם תוכלו לבחון בפגישת הייעוץ הראשונית.

 

לסיכום

תביעת נכות כללית מוגשת כנגד ביטוח לאומי וכרוכה במילוי טפסים וביקור בוועדות הרפואיות השונות מטעם ביטוח לאומי. בכדי לצלוח את השלבים הללו בצורה מיטבית ולמקסם את סך הפיצויים המגיעים לכם, חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה, אותו תוכלו לבחור על פי ניסיון, אחוזי הצלחות בתיקים דומים והמלצות.

תביעת נכות כללית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ועדת ערר
מהי ועדת ערר?

בהתאם לחוק, כל מוסד חינוכי המחנך יותר מעשרה ילדים מגיל שלוש ומעלה מחויב ברישיון משרד החינוך. רישיון זה ניתן בתחילת שנה, ולמוסדות יש אפשרות לזכות

קרא עוד »