חיפוש

סכום פיצוי תאונת עבודה – לכמה ניתן לצפות

תאונת עבודה יכולה להתרחש במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בחזרה מהעבודה. מדובר על תאונת דרכים או כתוצאה מפגיעה ממכשירים, נפילה מגובה, חומרים רעילים או מחלה. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אובדן כושר ההשתכרות היא להגיש תביעה לפיצוי. מהו הפיצוי שלו ניתן לצפות – על כך במאמר הבא.

 

את מי ניתן לתבוע על תאונת עבודה?

כל אדם שכושר עבודתו נפגע עקב מחלה או תאונה יכול לקבל פיצוי אם איבד 75% מכושר עבודתו לפחות. כלומר, אם האובדן חלקי או מלא. את התביעה מגישים לביטוח הלאומי לאחר בדיקה אצל רופא תעסוקתי ועובדים וועדה רפואית הקובעת את אחוזי הנכות הזמנית.

בתקופה זו מקבלים 75% מהשכר הממוצע לאורך 90 יום ולאחר מכן ניתן לעבור וועדה רפואית נוספת שתקבע האם ניתן לקבל דרגת נכות צמיתה המזכה בקצבת נכות. במקביל ניתן לתבוע את הפוליסה הפרטית של אובדן כושר עבודה ולקבל פיצוי. למידע נוסף בקרו באתר https://pitzuim.co.il.

 

פיצוי בהתאם לסוג הפוליסה

סכום הפיצוי נקבע על פי סוג הפוליסה הפרטית. ישנן פוליסות הקובעות פיצוי רק אם לא ניתן לעסוק בעיסוק סביר שמתאים לעובד מבחינת השכלתו והכשרתו המקצועית ופוליסות עיסוקיות שיקבעו פיצוי במידה ולא ניתן לעבוד באותו התפקיד כפי שהיה ניתן לעבוד בו לפני אובדן כושר העבודה.

בהתאם לפוליסה, העובד יקבל 75% מהשכר הממוצע שלו. כלומר, גם אם השכר שהפוליסה ביטחה יותר גבוה מהשכר הממוצע, החישוב נעשה על פי השכר הממוצע. למרות זאת, אם השכר הממוצע נמוך יותר מהסכום המבוטח בפוליסה, הפיצוי יהיה בדומה לשכר המבוטח.

 

האם ניתן לקבל פיצוי על כפל ביטוחים?

את הפיצוי ניתן לקבל גם אם יש כמה פוליסות ביטוח פרטיות על אובדן כושר עבודה אך על פי השכר הממוצע ולא על פי הסכום המבוטח. בנוסף, חברות הביטוח הפרטיות יקזזו את הפיצוי של הביטוח הלאומי מסכום הפיצוי שהן משלמות. לכן, ישנה חשיבות לתהליך הגשת התביעות והסדר שלהן.

באמצעות עורך דין תאונות עבודה ניתן להגיש את התביעות בצורה יעילה ולקבל את הפיצוי הטוב ביותר. יתרה מכך, חברות הביטוח הפרטיות מוצאות סיבות שונות כדי לא לשלם את מלוא הפיצוי ולכן מכניסים לתמונה עורך דין מומחה בתחום. עורך הדין יודע לקרוא את הפוליסות, לבדוק אותן ולהתנהל מול חברות הביטוח כדי שהנפגע יקבל את כל מה שמגיע לו.

 

מה צריך לבדוק בפוליסה הפרטית?

ראשית, צריך לבדוק האם הפוליסה מתנה את הפיצוי בעיסוק סביר או בעיסוק אחר שאינו בתחום של הנפגע. שנית, האם את הפיצוי ניתן לקבל כבר מהיום הראשון לפגיעה או רק לאחר 90 יום מהיום בו נפגע העובד. שלישית, האם בפוליסה ישנו סעיף המזכה בפיצוי על אובדן כושר עבודה חלקי ולבסוף מהו השכר המבוטח בפוליסה.

מכונות בנייה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ועדת ערר
מהי ועדת ערר?

בהתאם לחוק, כל מוסד חינוכי המחנך יותר מעשרה ילדים מגיל שלוש ומעלה מחויב ברישיון משרד החינוך. רישיון זה ניתן בתחילת שנה, ולמוסדות יש אפשרות לזכות

קרא עוד »