חיפוש

סכסוכי הירושה הנפוצים ביותר

סכסוכי ירושה הם למרבה הצער תופעה נפוצה מאוד בכל מקום בו יש ירושה. סכסוכים אלה מתפרצים בדרך כלל על רקע כלכלי, כלומר מצב שבו אחד היורשים מרגיש שהוא לא קיבל את המגיע לו בירושה מסיבה זאת או אחרת. עם זאת במקרים רבים השורש לסכסוך הוא רגשי ולא כלכלי. נציג בפניכם מספר סכסוכי ירושה נפוצים בישראל. 

 

סכסוכי ירושה ואיך אפשר להימנע מהם?

סכסוכי ירושה יכולים להימנע במקרים רבים באמצעות חשיבה ותכנון נכון עוד לפני פטירת המוריש. אחד הכלים החזקים ביותר למניעת סכסוכים בקרב היורשים, הוא כתיבת צוואה מסודרת וחוקית. כדאי לערוך את הצוואה בפני נוטריון שגם יאשר אותה. כתיבה של צוואה בצורה הזאת תקשה על הגשת ערעורים כנגדה, ובמקרה שכאלה יוגשו – מרבית הסיכויים שהם לא יתקבלו.

 

סכסוכי ירושה בין אחים ואחיות

סכסוכי ירושה בין אחים הם אחד מסוגי הסכסוכים הנפוצים ביותר בתחום הירושה. במצב שבו מתחלקת הירושה על פי דין, ניתן לכל אחד מהילדים סכום שווה שהוא אחוז מתוך 50% משווי הנכסים של הנפטר. 50% הנותרים עוברים אל בן או בת הזוג של מוריש הירושה.

גם במקרים אלה וגם במקרים של צוואה מסודרת, מתגלעים לעיתים קרובות סכסוכים בין הילדים היורשים. מריבות אלה יכולות להוביל לעצירת חלוקת הירושה ולפתיחה של קרב משפטי, שעלול לקחת זמן רב ולעלות הרבה כסף לכל המעורבים בדבר.

 

סכסוכי ירושה בין בן או בת הזוג של המוריש לבין הצאצאים שלו

סוג הסכסוך השני הנפוץ ביותר בישראל, הוא סכסוך שנובע ממחלוקת בין בת או בן הזוג של הנפטר לבין הילדים שלו. על פי הדין, בן או בת זוג מקבלים 50% מכלל הנכסים של הנפטר. במקרים רבים, הילדים או בן או בת הזוג מרגישים שהם לא קיבלו מספיק מהנכסים, גם במקרה של חלוקה על פי צוואה. במקרים מסוימים פורצת מחלוקת בשאלה של מכירת דירה או נכס שהיו שייכים לשני בני הזוג.

 

סכסוכי ירושה על תוכנה של צוואה ועל פסילה שלה

מחלוקת ירושה נוספת שמתרחשת הרבה, היא מחלוקת על תוכנה של צוואה ועל הכשירות של המצווה בעת כתיבתה. בעת כתיבת  צוואה על המצווה להיות בעל כשירות לקבלת החלטות עצמאיות. במקרים מסוימים יש צורך בבדיקה של רופא מומחה בכדי לקבוע שהמצווה אכן כשיר לערוך צוואה. לא פעם קורה שאחד או יותר מהיורשים מגיש ערעור על הצוואה בטענה שהמצווה היה במצב מנטלי לא תקין במהלך כתיבתה.

 

סכסוכי הירושה הנפוצים – סיכום

סכסוכי ירושה הם חלק בלתי נפרד מתחום הירושה והצוואות. הסכסוכים הנפוצים ביותר בקשר לירושה מתגלעים בין אחים או בין בן או בת הזוג של הנפטר לבין הצאצאים שלו. כתיבה של צוואה מסודרת וחוקית, יכולה לעזור בצמצום הסכסוכים סביב הירושה.

סכסוכי ירושה בין אחים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא