חיפוש

עבירות מין במחשב – מה זה אומר?

הדין הפלילי מתייחס בחומרה לכל סוג של עבירות מין, לרבות כאלה שמבוצעות מרחוק ובאמצעות שימוש במחשבים.

במאמר הבא נסביר מה בעצם מאפיין עבירות מין מן הסוג הזה ועם מי מתייעצים כדי לקבל הכוונה

הגישה לאינטרנט מגדילה את השכיחות של עבירות מין במחשב. אם בעבר עבירות מן הסוג הזה דרשו מעורבות פיזית בין הפוגע ובין הקורבן, הרי שכיום ניתן לבצע אותן מרחוק. יתרה על כך, יש סוגים שונים של עבירות מין במחשב שבהן הצד השני בכלל לא מודע למה שמתרחש.

עבירות מין במחשב משפיעות על גברים ונשים בטווח רחב של גילאים, אך לרוב הן מכוונות בעיקר כלפי ילדים. בגלל שיש מגוון רחב של אתרים זמינים לשיחות או התכתבויות, פדופילים ועברייני מין מנצלים זאת. כתוצאה מכך, חלק גדול מעבירות המין שמתבצעות בעזרת האינטרנט מופנה כלפי קטינים שהופכים לקורבנות.

 

מה קובע החוק לגבי עבירות מין?

הדין הפלילי בישראל הוא זה שרלוונטי על מנת לקבוע איזה סוג של עונשים יש להטיל על עברייני מין. כמו כל עבירה פלילית אחרת, גם עבירות מין מחולקות לקטגוריות לפי חומרת העבירה. כאן למשל אפשר לראות שעבירת המין החמורה ביותר היא אונס, לעומת עבירות מין שעליהן העונש הוא יחסית קל יותר ובהן מעשים מגונים.

הנושא של עבירות מין במחשב מורכב יותר. בשביל לקבוע עבירות מין כאלה, צריך קודם כל לבדוק מי היו המעורבים. אם המעורבים הם קטינים, יש דין פלילי אחר שלא חל על גברים או נשים מעל גיל 18. יתרה על כך, יכול להיות שכל תהליך איסוף הראיות וההוכחות יהיה גם הוא שונה.

 

החשיבות של התייעצות עם עורך דין

אחת הדרכים להתמודד עם היבטים שונים של עבירות מין במחשב היא לערב עורך דין. כאן כדאי שעורך הדין יתמחה בדין הפלילי, אבל גם יהיה בעל ניסיון ספציפי בתחום של עבירות מין. יתרה על כך, יש לבדוק מראש האם אותו עורך דין מכיר את הנסיבות המיוחדות של עבירות מין במחשב.

המטרה של התייעצות עם עורך דין עבירות מין יכולה להיות בירור לגבי העונשים הקבועים בחוק. אם כבר הוגש כתב אישום, ניתן להתייעץ עמו כדי לבדוק מה נקבע בפסקי דין תקדימיים.

 

איזה איסורים רלוונטיים לעבירות במחשב?

קיימים בחוק איסורים שרלוונטיים לעבירות מין שמתבצעות במחשב, גם נגד קטינים וגם נגד בוגרים. על קצה המזלג, אפשר להזכיר עבירות כגון פרסום והצגת תועבה בדמות קטין או מעשה מגונה שנעשה לצורך ביזוי, גירוי או סיפוק מיני.

לבסוף, המורכבות סביב עבירות מין במחשב נובעת מאופי החקירה ומהצורך בצווי חיפוש לאיסוף החומר הראייתי. זה מורכב יותר כאשר העבירות מבוצעות מרחוק, מה שמשפיע גם על עבודת עורך הדין המייצג את הנאשם.

 

כלי משפטי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ועדת ערר
מהי ועדת ערר?

בהתאם לחוק, כל מוסד חינוכי המחנך יותר מעשרה ילדים מגיל שלוש ומעלה מחויב ברישיון משרד החינוך. רישיון זה ניתן בתחילת שנה, ולמוסדות יש אפשרות לזכות

קרא עוד »