חיפוש

עבירות מס וצווארון לבן – מדריך מקוצר

מיסוי הוא חלק מהותי משלטון החוק של המדינה. עוד מהעת העתיקה נהגו השלטונות לגבות מס מהאזרחים. העולם התקדם מאז והמיסוי גם כן. כיום מדינות גובות את המס בצורה מחושבת יותר שמעוגנת בחוק. כל אזרח משלם מיסים מסוימים, כחלק מהכנסה, או כחלק מביצוע פעולות מסוימות כמו רכישה או מכירה ברווח.

מעבר על חוקי המס נחשב לפעולה פלילית, שיכולה להוביל לענישה משמעותית. הכנו עבורכם מדריך מקוצר לעבירות המס והצווארון הלבן.

 

סוגי עבירות

המדינה לא יכולה לגבות מכם מס סתם לפי הכמויות שמתחשק לה. המיסוי, במדינת ישראל ובכל מדינה דמוקרטית אחרת בעולם, נעשה באמצעות אישור המחוקק, שקובע כמה כל אדם ישלם במקרים מסוימים. החוקים הללו, שמסדירים את המיסוי, הם דיני המס האזרחיים. דיני המס הפליליים הם דיני המס המסדירים את הענישה עבור מי שעובר על חוקי המס השונים. התייעצו עם עורך דין צווארון לבן על מנת ללמוד עוד נושא.

מעבר על חוקי המס הפליליים מתחלק לשני סוגי עבירות: עבירות מהותיות ועבירות טכניות. עבירה מהותית היא עבירה בה החליט העבריין באופן מודע לעבור על החוק, מתוך כוונה לא לשלם מס. עבירה טכנית היא עבירה בה אכן לא שולם המס, אך היא בוצעה מתוך רשלנות ולא מתוך כוונה.

 

מס הכנסה

עבירה מהותית כנגד מס הכנסה היא עבירה בה אדם מסוים התחמק במזיד מתשלום מס, או סייע לאדם אחר להתחמק מתשלום זה. עבירה מהותית יכולה להיחשב כהכנה כוזבת של פנקסי חשבונות, שקר בעל פה או בכתב שנמסר אל מס הכנסה בהתאם לשאלות שמופנות אל אדם כלשהו, השמטת נתונים מדו"ח או הצגת מסמך כוזב.

עבירה טכנית כנגד מס הכנסה יכולה להיות אי קיום של דרישה מסוימת שניתנה לאדם מסוים מרשויות המס, אי התייצבות למרות קבלת זימון, אי הגשת דו"חות שונים במועדים הדרושים, אי ניהול פנקס חשבונות, השמדה או הסתרה של מסמכים בעלי ערך או סירוב של קבלת הודעה מסוימת מרשויות המס.

 

מס ערך מוסף

גם לפי פקודת מע"מ אדם יכול לבצע עבירות מהותיות, כמו ניהול עסק למרות שנאסר עליו לעשות זאת, הוצאת תעודת זיכוי מבלי שיש לו הרשאה לכך או ניכוי מס תשומות ללא המסמכים הדרושים. עבירות טכניות לדוגמא הן אי הגשת דו"ח במועד הדרוש, הוצאת חשבונית מס שלא כחוק, סירוב להתייצבות לחקירה או אי דרישת חשבונית מס כאשר היה צריך.

 

מכס

העבירה המהותית הנפוצה ביותר לפי פקודת המכס היא עברת ההברחה. הברחה יכולה להיות של אדם אחד או של קבוצת אנשים, כאשר המטרה שלהם היא להכניס בזדון טובין באמצעים שונים. העונש על עבירה זאת יכול לעמוד על עד 3 שנות מאסר ובמקרים חמורים יותר על עד 5 שנות מאסר. ישנן גם עברות טכניות לפי פקודת המכס שנפוצות פחות באופן משמעותי מעבירת ההברחה.

עורך דין צווארון לבן

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תיקון כיורים

כיור הוא אחד מהמתקנים הנפוצים ביותר בבית, ולא נדיר שהוא יפתח בעיות לאורך זמן. החל מנזילות וסתימות ועד צנרת וברזים פגומים, ישנן בעיות רבות שיכולות

קרא עוד »