חיפוש

צ'ק שהוחזר: צעדים שיש לנקוט כאשר חוזר צ'ק

למרות שכיום ישנו שימוש נרחב בארנק הדיגיטלי ובכרטיסי אשראי, יש עדיין אנשים שמשלמים באמצעות צ'קים עבור צרכים שונים ולשם פריסת תשלומים. במקרים מסוימים הצ'ק חוזר ואז צריך לנקוט בצעדים משמעותיים. באילו צעדים יש לנקוט כשחוזר צ'ק – על כך במאמר הבא.

 

מה עושים בעלי עסקים כשחוזר צ'ק?

מה לעשות שחוזר צ'ק? זו שאלה שכל בעל עסק שואל את עצמו כאשר הוא מאפשר לשלם עבור מוצרים או שירותים בצ'קים. ישנם גם בעלי דירות שמקבלים את שכר הדירה באמצעות צ'קים לכל השנה וגופים נוספים כמו מועצות מקומיות שמקבלות צ'קים עבור שירותים. במקרים כאלו צריך לבדוק מדוע הצ'ק חזר ולגבות את החיוב מהחייב.

 

הסיבות לצ'ק שחוזר

יכולות להיות כמה סיבות לצ'ק חוזר כמו רישום מוטעה או לא ברור על הצ'ק או ששוכחים לחתום עליו. במקרה כזה הבנק מחזיר את הצ'ק לחייב ומיידע אותו בסיבה להחזר הצ'ק. סיבה נוספת היא שהצ'ק נגנב או זויף ועלו על התרמית לאחר שבעל הצ'ק המקורי הודיע על אובדן או גניבה. עוד סיבה היא שכלל אין כיסוי בבנק לצ'ק מסיבות אישיות ורוב הסיכויים שהחייב ישלם את חובו. גם העברת צ'ק שהוא למוטב בלבד ולא שמתם לב, או שמי שקיבל את הצ'ק הפקיד אותו טרם זמנו הן סיבות להחזר צ'ק.

 

מה עושים כאשר לא מוחזר החוב לאחר שהצ'ק נדחה?

על מנת להחזיר את החוב של בעל הצ'ק שנדחה אם הסיבות אינן טכניות, יש לפנות לעורך דין מאחר ומדובר בעבירה פלילית. כלומר, עורך הדין יתבע את בעל הצ'ק שנתן אותו ואין לו במודע כיסוי בבנק והוא גם דוחה את בקשותיכם להחזר החוב. יכול להיות גם שמדובר באדם שחשבון הבנק שלו אינו פעיל ובמודע נתן צ'ק. הצ'ק אף יכול להידחות כאשר לבעל הצ'ק יש חשבון מוגבל והוא כלל לא רשאי לתת צ'קים. עורך הדין יסייע לכם לפנות להוצאה לפועל ולהביא את החייב לשלם את חובותיו.

 

כיצד ניתן למנוע תופעה של צ'ק חוזר?

ראשית, אם אתם בעלי עסק הימנעו מקבלת צ'קים ואפשרו תשלום במזומן או בכרטיסי אשראי בלבד. בעלי דירות הגובים שכירות יכולים לבקש מהדיירים לשלם באמצעות העברה בנקאית. אם החלטתם להמשיך לקבל צ'קים, וודאו שבעל הצ'ק מוכר לכם ואינו אדם זר. בנוסף, כשמקבלים צ'ק יש לבדוק שכל הפרטים נכונים וברורים ולבקש לראות תעודת זהות. לעולם אין לקבל צ'קים "למוטב בלבד" שלא רשום עליהם שמכם. לסיכום, כאשר הצ'ק חוזר ולא הצלחתם לפתור את הבעיה לבד, פנו לעורך דין בעיקר אם חייבים לכם סכום גבוה. עורך הדין ידע כיצד לטפל בכך ואת מי לערב. במקרים רבים הוא יפנה לבעל הצ'ק ויחזיר את החוב כי הוא דמות סמכותית יותר ולעיתים יפנה להוצאה לפועל, לרשויות ואף לבית המשפט.

 

צ'ק חזר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תכנית חיסכון
איך בוחרים תוכנית חסכון?

חיסכון בכסף הוא חלק חשוב מהתכנון הפיננסי בישראל, ולבחירה נכונה של תוכנית חיסכון יכולה להיות השפעה משמעותית על המשק. במאמר זה נדון כיצד לבחור תכנית

קרא עוד »
החזרי מס ראשית
אל תיכנעו לעול המיסים

כפי שכולנו כנראה יודעים, כל עובד בישראל נדרש לשלם מיסים – כאשר שיעור המס נקבע לפי גובה המשכורת החודשית של כל עובד. מה שרבים עדיין

קרא עוד »