חיפוש

5 שלבים עיקריים בתביעת גירושין

גירושין מתרחשים בכמה שלבים, שאת חלקם בני הזוג חייבים לעבור על פי החוק, ואת חלקם הם יכולים לבחור לעבור מסיבות אישיות או כלכליות.

עם זאת, בכל אחד מהשלבים האלה צריך להתייעץ עם עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו

 

היכרות עם השלבים השונים של תביעת גירושין היא דרך טובה לחסוך זמן והוצאות. אם רוצים לסיים את התהליך מהר ולשביעות הרצון של כל הגורמים המעורבים, כדאי להקפיד על השלבים הנכונים ולהתייעץ עם עורך דין כמה שיותר מוקדם. בפועל, צריך להיערך לתהליך שכולל בתוכו את 5 השלבים הבאים:

 

  1. בחירת עורך דין

מאוד מומלץ לא לנסות לעבור תהליך גירושין בלי ליווי צמוד של עורך דין. על פניו אין חובה חוקית לפנות לעורך דין כדי לפתוח תיק גירושין ולהתנהל מול בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה, אבל זו פעולה קריטית. רק עורך דין גירושין יכול לייצג את האינטרסים של בני הזוג ובחירה שלו אף תשפיע על משך התהליך, על ההוצאות הכספיות ועל שביעות הרצון מהתוצאות.

 

  1. פתיחת תיק בבית הדין הרבני

הסמכות היחידה בישראל שרשאית לאשר גירושין היא בית הדין הרבני. בשביל לפתוח תהליך גירושין, צריך להגיש בקשה אל בית הדין הרבני. במקביל, אפשר להגיש תביעה בבית הדין לענייני משפחה ולהעביר אליו חלק מהנושאים שקשורים אל הגירושין ואל פירוק התא המשפחתי. אבל מבחינה בירוקרטית, פניה אל בית הדין הרבני כדי לפתוח תיק גירושין באופן רשמי היא צעד שנכון להיום אי אפשר להתקדם בלעדיו.

 

  1. ניסוח הסכם גירושין

השלב השלישי בתביעת גירושין הוא ניסוח הסכם. זה השלב שבו אמור לבוא לידי ביטוי הניסיון של עורך הדין, תוך כדי ייצוג האינטרסים של הלקוח שלו מול הצד השני. בשביל לנסח הסכם גירושין, מביאים בחשבון פסקי דין תקדימיים של בתי דין לענייני משפחה וגם את הנושאים ההלכתיים שהם תחת הסמכות של בית הדין הרבני. בנוסף, השאיפה היא לנסח הסכם גירושין שקולע לצרכים של שני הצדדים כדי שהוא יקבל תוקף משפטי.

 

  1. דיון והכרעה במחלוקות

שלב לא פחות חשוב בתביעת גירושין הוא להגיע לדיון שמתקיים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. ברוב המקרים, דיונים כאלה רלוונטיים אם יש מחלוקת בין בני הזוג והם לא מצליחים להתגבר עליה בשלב של ניסוח הסכם גירושין. כמו כן, יכול להיות שבבתי המשפט ובבתי הדין ימליצו לבני הזוג לפנות אל גישור.

 

  1. מתן גט

פסק הדין של בית המשפט מאפשר לאשר את הסכם הגירושין ולעבור לשלב של טקס התרת הנישואין ברבנות. זה למעשה הטקס שבו נותנים גט ומאפשרים לבטל את המחויבות של הבעל אשתו. עם זאת, ביטול המחויבות לא בטל כמובן את הסכם הגירושין.

 

הורים וילד

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ועדת ערר
מהי ועדת ערר?

בהתאם לחוק, כל מוסד חינוכי המחנך יותר מעשרה ילדים מגיל שלוש ומעלה מחויב ברישיון משרד החינוך. רישיון זה ניתן בתחילת שנה, ולמוסדות יש אפשרות לזכות

קרא עוד »