חיפוש

תביעת רשלנות רפואית – האם זה כדאי לי?

מה היינו עושים בלי שירותים רפואיים? אפשר להיפצע בתאונת דרכים פתאומית, לפתח מחלה בצורה הדרגתית או להתעורר06 בבוקר עם צינון, אבל בכל המקרים הללו אנחנו צפויים לגשת אל קופת החולים או אל המיון, על מנת לקבל טיפול רפואי שיסייע לנו. במקרים מסוימים, רופאים יכולים לבצע שגיאות שעשויות להיות קטלניות. במקרים הללו ניתן להגיש תביעות רשלנות רפואית, אך האם זה כדאי לכם? נבדוק זאת במאמר שלפניכם.

 

מי יכול להגיש תביעת כזו?

לפני שנבין האם התביעות הללו כדאיות, צריך קודם כל להבין מי זכאי להגיש אותן. מבחינת הגשת התביעה, כל אזרח ישראלי יכול להגיש את התביעה הזאת, במידה והוא קיבל טיפול רפואי בצורה מסודרת. מקצוע הרפואה הוא מקצוע תובעני ורגיש, כך שטעויות נלקחות בחשבון כדבר שעשוי להתרחש.

למרות זאת, טעויות שמבצע הרופא ומסיבות נזק, מבלי שהרופא נקט בנורמות הנהוגות או באמצעי הבטיחות השונים כדי למנוע את הטעות, אלו מקרים של רשלנות רפואית. מי שחווה מקרה של רשלנות רפואית יוצא עם נזק שעשוי להיות משמעותי, ולכן החוק מאפשר לו לתבוע את הרופא שהתרשל או את המוסד בו נערך ההליך הרפואי המרושל, באמצעות תביעת רשלנות רפואית.

 

כדאי או לא כדאי?

אנשים רבים שחווים אירועים שנכנסים תחת ההגדרה של רשלנות רפואית מתלבטים האם להגיש תביעה כזו. כדי להסביר האם התביעה הזאת כדאית, צריך לחזור להגדרה של רשלנות רפואית. רשלנות רפואית תחשב לכזאת רק אם הוסב נזק משמעותי למטופל.

לצערנו, במקרים של רשלנות רפואית מטופלים יכולים לצאת אנשים אחרים לגמרי מההליך הרפואי שלהם. מקרי רשלנות רפואית יכולים לפגוע בצורה משמעותית בשגרת החיים של הנפגע. נפגעים שונים יכולים לאבד את היכולת שלהם לפרנס את עצמם ואת המשפחה שלהם, ואפילו לאבד את היכולת לבצע פעולות בסיסיות, וזה עוד מבלי לדבר על נזקים נפשיים פוטנציאליים כתוצאה מהחוויה הטראומטית.

 

זכות הניתנת לכל אזרח

תביעת רשלנות רפואית היא זכות שניתנת לכל אזרח מטעם המדינה. התביעות הללו מעוגנות בחוק של המדינה, מכיוון שהמחוקק מבין שמטופל עשוי לצאת עם נזק משמעותי כתוצאה מטיפול רפואי שגוי.

המחוקק לא הניח אצבע קלה על ההדק בעת חקיקת החוק. במידה ורופא מבצע טעות, אך הוא לא היה יכול להימנע ממנע למרות שנקט בכל האמצעים הדרושים, הדבר לא ייחשב לרשלנות. מקרי רשלנות רפואית הם כאלו שבהם הרופא פעל בצורה שאינה סבירה ואינה מקובלת.

 

העלאת הסיכויים להצלחת התביעה

אחד הפחדים הגדולים ביותר כאשר מגישים תביעות פיצויים, כמו תביעת רשלנות רפואית, הוא הפסד בתביעה. לכן, כדי ליצור לעצמכם תחושה טובה יותר שמבוססת על פעולות נכונות ומקדימות. בחרו מראש עורך דין רשלנות רפואית בעל ניסיון, כזה שתוכלו לסמוך עליו שיילחם עבורכם, ואספו מראש את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

תביעת רשלנות רפואית

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא