חיפוש

האם כל פורש מצה״ל צריך עורך דין צמוד

האם כל פורש מצה״ל צריך עורך דין צמוד?

 

מי ששירת שנים בצה״ל והגיע לזמן הפרישה נהנה מקרן פנסיה צבאית, אך בעקבות שינויים שחלו בשנים האחרונות ישנה אי בהירות בנושא המהווה מקור למחלוקות רבות. מסתבר שהצבא אינו ערוך כראוי לבצע את חישובי הפנסיה המעודכנים ולא אחת נתקלנו במקרים בהם ראינו הבדלים בין שיטות החישוב של פורשים שונים אשר לעתים רומסים את זכויותיהם של אנשי הקבע. כך בלית ברירה אנשי קבע רבים הפורשים מצה״ל נאלצים לשכור את שירותיו של עורך דין הבקיא בדיני הפניסה ושינוי החקיקה על מנת להבטיח את זכויותיהם.

 

עד שנת 2016 נושא הפנסיה התנהל בצורה די ברורה, כל פורש זכה ל 2% פניסה עבור כל שנת שירות בצה״ל; בנוסף רבים זכו לתוספות של 6%-20% על פי החלטת הרמטכ״ל, דבר שהביא פורשים רבים לפנסיות גבוהות במיוחד אשר זכו לביקורת ציבורית רבה והביא לביטול המענקים והתוספות המיוחדות.

 

השינויים בפנסיה הצבאית

 

בשנת 2004 צה״ל זנח את מודל הפנסיה התקציבית ועבר למודל פנסיה צוברת, שיטת חישוב התקפה לגבי מי שהחל את שירות הקבע לאחר 1.1.2004. על פי מודל זה מידי שנה איש הקבע מפריש אחוז מסוים משכרו לקרן הפנסיה, וכך גם צה״ל בתור המעסיק של איש הקבע.

 

במאי 2014 מינה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את האלוף במילואים יוחנן לוקר לעמוד בראש הועדה לבחינת תקציב הביטחון. הועדה בחנה את כל היבטי תקציב הביטחון והגישה את מסקנותיה בחודש יוני 2015, מסקנות הנוגעות גם לנושא כוח האדם בצה״ל והפנסיה הצבאית. חלק ממסקנות הועדה הביאו לשינויים הקשורים לגיל הפרישה, השכר והפנסיה.

 

בעקבות מסקנות ועדת לוקר חל גם שינוי בגיל הפרישה מצה״ל. בעוד גיל הפרישה במשק נקבע ל 67 שנה, גיל הפרישה מצה״ל הוא 42 עד 47 שנים; דבר שהוביל לפנסיית גישור אותה משלם הצבא עד לגיל 67 בה זכאים הפורשים לפנסיה הנצברת.

 

השינויים הרבים שחלו בפנסיה הצבאית השאירו הרבה דברים באפור, בלי תשובות ברורות לאנשי הקבע וגם סירוב עיקש של הצבא לבצע סימולציות פנסיוניות אשר יוכלו להמחיש למשרתי הקבע מה מגיע להם. הבלבול הרב מביא בסופו של דבר לפגיע בזכויותיהם של אנשי הקבע, במיוחד כאשר זה נוגע למי שנמצא בהסדר הפנסיה הצוברת.

 

עורך דין צבאי לצורך פרישה

 

לצערנו הרב, מי שפורש מצה״ל ולא מתנהל מול הצבא באמצעות עורך דין צבאי עלול למצוא את עצמו נרמס על ידי המערכת ומפסיד סכומי עתק. נראה שאין ברירה ועל כל איש קבע הפורש מצה״ל לשכור עורך דין על מנת להבטיח את זכויותיו הפנסיוניות. אגב פנסיה – לא לשכוח את שירות הר הכסף אשר איתו תוכלו לאתר כספים אבודים. ההבדלים בשיטות החישוב יכולים להגיע לסכומי עתק וחשוב להילחם על מה שמגיע לכם. אל תהססו לפנות לעורך דין צבאי, העובד יחדיו עם רואי חשבון היודעים לעשות את חישובי הפנסיה הנכונים.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא