חיפוש

הגעה עם רכב לבסיס צבאי בתור חייל – מה הפקודות אומרות? כל המידע

אם אתם חיילים בצה"ל, או שמא אתם משרתים בכוחות הביטחון, אולי בכלל משרתים שירות

שח"ם, אתם תצטרכו להגיע לבסיסים כאלו ואחרים בארץ.

כיצד תגיעו, האם מותר עם רכב והאם מותר להיכנס עם רכב לבסיס? כל המידע, מעודכן

ל-2020:

עשרות רבבה של חיילים וחיילות במדינת ישראל מתניידים כל בוקר באמצעות תחבורה ציבורית בכדי להגיע לאי-אלו בסיסים הפזורים ברחבי מדינת ישראל. כמובן, הנסיעות בתחבורה הציבורית עבור חיילים וחיילות הן ללא תשלום, כל עוד החיילים אכן מציגים את מה שהם מחויבים להציג. שזה בעצם את תעודת החוגר. מי עוד זכאי לנסיעות חינם בתחבורה הציבורית? גם שוחר אשר לומד בבית ספר קדם צבאי כזה או אחר. באשר לרכב, האם מותר להגיע אתו לבסיס? בואו נסביר.

 

האם אפשר להיכנס לבסיסי צה"ל עם רכב?

במקרים רבים, חיילים וחיילות בצה"ל מגיעים לבסיסיהם באמצעות רכביהם הפרטי, מה שבהחלט אפשרי ומקובל בבסיסים רבים בארץ. יחד עם זאת, עם הרכב שלכם אתם לא תוכלו להיכנס לאף בסיס בצה"ל, כל עוד אין לכם את האישור הנדרש לשם כך. יש לכם אישור כניסה עם הרכב לבסיס? מעולה, אין שום בעיה. אבל אם אין לכם היתר כניסה עם הרכב לבסיסכם, בדרך כלל אתם תוכלו למצוא פתרונות חניה כאלה ואחרים מחוץ ל-ש"ג הצבאי.

למשל, אם לוקחים את הדוגמה של בסיסים גדולים כמו בסיס צריפים בראשון לציון, אליו מגיעים יותר ממאות חיילים עם רכביהם הפרטיים. כמובן, בבסיסים גדולים כמו צריפין משרתים למעלה מאלפי חיילים, אבל אנחנו כרגע מדברים רק על אלו המגיעים לבסיס עם הרכב שלהם.

 

יש בסיס צהל"י שניתן להיכנס אליו עם רכב ובצמוד לאישורים מתאימים?

על פי פקודות מטכ"ל, אותם חיילים שמגיעים עם רכביהם האישיים אינם מורשים להיכנס לבסיס עם רכביה הפרטיים, אלא אם קיבלו את ההיתר הספציפי עבור כך. מחוץ לצריפין למשל, תוכלו למצוא את בית החולים אסף הרופא וכמובן גם מקומות חניה רבים.

בעוד שחלק ממקומות החניה הם בתשלום, ישנם גם מגרשי חול שבהם משכימי הבוקר יכולים לתפוס חניה (אם באמת התעוררו מוקדם, כי בדרך כלל עמוס שם מאוד בעקבות הגעתם שלל אנשים לאסף הרופא). חוץ מבסיס צריפין, כמובן שישנם בסיסים רבים ואחרים אליהם מגיעים חיילים עם רכבים, כולל למשל בסיסים מרוחקים ממרכז הארץ.

 

חונים מחוץ לבסיס? ביטוח מקיף לרכב מומלץ עד כמעט חובה!

אם מדובר באזור הצפון או באזור הדרום, בדרך כלל הנושא של חניה מחוץ לבסיס הוא פחות מורכב, מאחר שמדובר בפריפריות שבהן העומסים בכבישים אינם דומים לעומסים בכבישי המרכז. כמובן, כשמדברים על הגעה עם רכב לבסיס, חשוב באותה הנשימה גם לדבר על ביטוחים לרכב.

משאירים את הרכב יום שלם מחוץ לבסיס? אולי אפילו שבוע מבלי יכולת ללכת לבדוק אם הוא בסדר? קודם כל, ביטוח, ביטוח ושוב פעם, ביטוח! שימו לב, אל תתפשרו על ביטוח מקיף, מאחר שגנבים מודעים טוב-טוב לעובדה שאתם משאירים את הרכב מחוץ לבסיס בלי אפשרות לבדוק שהוא בסדר, שלא פרצו אליו וכדומה.

 

רכישת רכב קטן לחיילים ותנאי מימון של 100%

אם עדיין לא רכשתם רכב, אתם מוזמנים לבקר באתר האינטרנט של קפיטל מוטורס – סוכנות הרכבים המובילה בישראל. בימינו ניתן לרכוש רכבים בתנאי מימון של 100%, כולל רכבים חדשים לגמרי ורכבי סופר מיני חסכוניים לחיילים. למידע נוסף על ליסינג פרטי לחץ כאן כעת.

בימינו, אחוז מאוד גבוה מהמכוניות שאתם רואים בכבישים הן מכוניות הנרכשות במסגרות של ליסינג פרטי. מאחר שסוכנויות הרכבים מסוגלות לרכוש מספר גדול של רכבים, הם נהנות ממחירים אטרקטיביים על רכבים אלו, מה שמורגש בסופו של דבר אצל הצרכן בכיס, שזוכה לנהוג על רכב חדש בתנאי מימון מושלמים באמת.

 

רכבים לחיילים בתנאי מימון מלאים | רכישת רכב חדר לחייל

בין אם אתם מחפשים אחר רכב קטן לחיילים, אולי אפילו ג'יפון 4X4, תוכלו למצוא רכב שמתאים בדיוק לצרכים שלכם בסוכנויות הרכבים הגדולות.

וכאן זו הנקודה להזכיר, ממש לא מומלץ לרכוש רכב ממגרשים של סוחרים שאמינותם אינה ידועה. מאחר שניתן לבצע באמת המון סוגים של קומבינות מסוכנות על רכבים, ההמלצה הכי גורפת היא רכישת רכב קטן לחיילים רק דרך סוכנויות מובילות כדוגמת קפיטל מוטורס. בהצלחה!

רכב קטן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא