חיפוש

מתי כדאי לפנות לעורך דין פשיטת רגל

מתי כדאי לפנות לעורך דין פשיטת רגל

 

עורך דין העוסק בנושאי חובות, פשיטת רגל והוצאה לפועל בוודאי מכיר את הסיפורים האישיים של האנשים מאחורי העסקים אשר נכלאו לחובות. זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו, בתמימות רבה אנו עלולים להיקלע לחובות, אפילו אם לא באשמתנו. החובות מתגלגלים, צוברים ריבית ובקלות מגיעים למימדים מפלציים אשר אין באפשרותנו לעמוד בהם.

 

בנסיבת מסויימות עסקים עלולים להגיע למצב של חדלות פרעון (עסק בפשיטת רגל). זהו המצב בו בעל העסק אינו מסוגל לעמוד בהתחייבות הכספיות בפני הנושים. לצורך הדוגמה אלו יכולים להיות ספקים שונים של בית העבק, עובדים שהעסק אינו מסוגל לשלם את משכורתם, דורשי שכר דירה עבור הנכס בו פועל העסק וכו׳. אלו הם מצבים לא פשוטים וכלל לא נעימים, הנושים מצידם לוחצים ונוקטים בפעולות משפטיות על מנת להשיג את כספם; לעסק אין יכולת לעמוד בהחזר התשלומים והוא פשוט מתמוטט. החובות עומדים בעינם ובעל העסק עומד בפני סנקציות ועונשים אשר אינם מאפשרים לו לנהל את שגרת חייו. אנו נוהגים לכנות מצבים אלו כמצבים של פשיטת רגל, אך האמת שפשיטת רגל הוא גם מושג משפטי ואולי לא דבר נורא כל כך, הוא טומן בחובו הזדמנויות רבות.

מהי פשיטת רגל

 

פשיטת רגל היא הליך משפטי בו מכריזים על עסק כפושט רגל, דבר אשר נעשה באמצעות הגשת בקשה מיוחדת לבית המשפט, תהליך אותו מומלץ לבצע עם עורך דין פשיטת רגיל הבקיא ושולט בתחום. ההליך המשפטי המכונה פשיטת רגל נועד למעשה לענות על שתי מטרות – תשלום החובות לנושים אך במקביל מתן האפשרות לפושט הרגל לשקם את חייו, דבר הכרחי על מנת לאפשר לו לעמוד בתשלום החובות. לא נעים לפשוט רגל, מדובר במצוקה כלכלית ונפשית המשפיעה על בעל העסק ובני משפחתו, אך במקרים רבים פשיטת רגל איחוד תיקים היא הדרך היחידה לצאת מהחובות ולהתחיל לחיות מחדש. במילים אחרות ניתן להגיד שהכרזה על פשיטת רגל היא סוג של הסדר בין הנושים לבין בעל החוב, בהתערבות בית המשפט.

 

פשיטת הרגל נותנת סוג של הגנה לבעל החוב מהסנקציות הדורסניות על מנת שיוכל להמשיך לעבוד ולעמוד בתשלום החובות כפי שהוחלט על ידי בית המשפט. אך אל תשכחו שבית המשפט מחוייב גם לזכויותיהם של הנושים לקבל את כספם ולכן מבצע גם הליך כינוס נכסים על מנת לממש את נכסי העסק ולהשתמש בהם לשתלום החובות על פי סדרי העדיפויות המוגדרים בחוק.

 

במסגרת תהליך של בקשה להכרה כפושט רגל ישנה גם אפשרות לקבלת צו הפטר, צו שמשמעותו מחיקה חלקית או מוחלטת של החוב לפי שיקול בית המשפט ובהתאם להגדרות הקבועות בחוק. למעשה זוהי אחת הסיבות העיקריות להגשת בקשה להכרה כפושט רגל.

 

מדוע צריך עורך דין לפשיטת רגל

 

בית המשפט השוקל את נושא פשיטת הרגל וצו הפטר דורש הצגת מסמכים רבים במקביל לבקשה (את הבקשה עצמה מגישים לכונס הרשמי של משרד המשפטים), כמו כן הוא נותן משקל רב להתנהלות האישית של בעל החוב. למשל בנסיבות שונות אדם יכול להיקלע לחובות שלא באשמתו, אך ישנו גם נסיבות בהן בית המשפט רואה התנהלות בלתי אחראית, כמו קבלת התחייבויות בשעה שבעל העסק יודע שלא יוכל לעמוד בהתחייבויות הכספיות; מקרה שבו תום ליבו של בעל החוב מוטל בספק.

 

עורך דין פשיטת רגל מכיר את כל החוקים והתקנות בנושא וכמובן את הליכי הגשת הבקשה לפשיטת רגל וצו הפטר. את הבקשה יש לצרף יחדיו עם מסמכים רבים המעידים על החוב לנושים השונים, להסביר את נסיבות התגלגלות החוב ואת הרצון להגיע להסדר. בית המשפט נותן משקל רב לנסיבות החוב כאשר הוא מקבל את החלטותיו. חשוב מאוד להיעזר בעורך דין פשיטת רגל על מנת למלא תא הטפסים כראוי ולנסח בצורה מדוייקת וברורה את הנימוק לבקשה. לבקשה זו ותוצאות ההחלטה של בית המשפט ישנה השפעה גדולה מאוד על המשך חייכם ומומלץ מאוד לעשות אותה באמצעות עורך דין הבקיא בנושא אשר יודע כיצד להשיג את ההסדר הטוב ביותר עבורכם.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא