חיפוש

אובדן כושר עבודה – מה עושים?

אובדן כושר עבודה הינו מצב שבו העובד אינו יכול לעשות עוד את עבודתו עקב פציעה או מחלה. במקרים מעין אלו העובד יכול לפנות למספר גופים על מנת לממש את הזכויות שלו וביניהם המוסד לביטוח לאומי, קרן הפנסיה וביטוח המנהלים. קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים מכילים רכיב של אובדן כושר עבודה, ואילו המוסד לביטוח לאומי מעניק דמי פגיעה ובאמצעות ועדה רפואית ניתן גם לקבוע אחוזי נכות. במאמר זה נסביר כל מה שרציתם לדעת בנושא אובדן כושר עבודה – מה עושים?

 

משרד עורכות הדין חדיד – הלד

משרד עורכות הדין חדיד – הלד עוסק בתחומי נזקי הגוף, מימוש זכויות רפואיות ורשלנות רפואית. בכל מקרה שבו תזדקקו לשירותיו של עו"ד לענייני ביטוח לאומי או לענייני חברות הביטוח השונות, במשרד זה תוכלו לקבל את כל מה שציפיתם לו: יחס אישי, מקצועיות, נסיון, ליווי, ייעוץ והדרכה, ייצוג ועוד. אם גם אתם סובלים מאובדן כושר עבודה, פנו עוד היום למשרד ותוכלו להתחיל לממש את הזכויות שלכם באופן המיטבי ביותר ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר עבורכם.

 

אובדן כושר עבודה – מה עושים?

אובדן כושר עבודה הוא מצב אשר בו העובד אינו יכול עוד לעבוד במקום עבודתו, או בכל עבודה אחרת, למשך זמן ממושך עקב מחלה או פציעה. במצב זה העובד אינו יכול לפרנס את עצמו או את משפחתו. על מנת שלא להגיע לפת לחם, בפני העובד ניצבות שלוש אפשרויות למימוש זכויות:

  1. המוסד לביטוח לאומי – המוסד לביטוח לאומי מעניק לאדם אשר איבד את כושר העבודה שלו דמי פגיעה למשך עד 13 שבועות. המענק הזה אמור לסייע לאדם לעבור את החלק הקשה ביותר בהתאוששותו מיד לאחר הפציעה או גילוי המחלה. בחלוף 13 השבועות, יש לערוך שוב בדיקה רפואית לאדם ולברר מה מצבו. אם האדם נותר נכה לאחר הפגיעה, יש לערוך ועדה רפואית ולקבוע לו אחוזי נכות, אשר מהם ייגזרו כל שאר הזכויות שלו לרבות תשלום חד פעמי, קצבאות נכות, הטבות והקלות שונות.
  2. קרן הפנסיה – קרן הפנסיה של כל עובד מכילה רכיב של אובדן כושר עבודה אותו ניתן לדרוש. אך שימו לב, ברוב קרנות הפנסיה תקבלו את הקצבה המובטחת רק אם אובדן כושר העבודה הינו לכל מקצוע שהוא, במידה והעובד עדיין יכול לעבוד בעבודה אחרת או בהיקפים קטנים יותר, ייתכן ותישלל ממנו הקצבה. ישנן פוליסות ביטוח אשר מעניקות אובדן כושר עבודה גם אם המבוטח עדיין עובד במקצוע אחר על פי יכולותיו, ויש לברר זאת מראש.
  3. ביטוח המנהלים – גם בביטוחי המנהלים ישנו רכיב של אובדן כושר עבודה אך רק בתנאי שהמבוטח בחר מראש במסלול זה ולא במסלול אחר. היתרון הגדול של ביטוחי המנהלים הוא שברוב המקרים מבוטח יכול להמשיך לעבוד אם מתאפשר לו, בהיקפים קטנים יותר, בתפקיד אחר או במקצוע אחר לגמרי, ועדיין לקבל קצבת אובדן כושר עבודה.

 

חשיבותו של עורך דין במיצוי הזכויות אובדן כושר עבודה

מאחר ויש דרכים רבות למימוש זכויות במקרה של אובדן כושר עבודה, רצוי מאד להתייעץ עם עורך דין הבקיא בנושא כדי להבין מהי האסטרטגיה הטובה ביותר לתכנון לטווח ארוך, האם לפנות רק לגוף אחד או למספר גופים במקביל, לקבל ייצוג בועדות רפואיות שונות ולדאוג למיצוי הזכויות, ולדעת מה לעשות במקרה שאחד מן הגופים הללו דוחה את הבקשה שלנו. באמצעות עורך דין המלווה ומייעץ לאורך כל הדרך, אתם לא לבד בתהליך, ויהיה פתרון לכל בעיה שתצוץ בדרככם.

חוק נזקי גוף

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תביעת נזקי גוף לאחר תאונה
תביעת נזקי גוף לאחר תאונה

דיני הנזיקין בישראל הם החוקים שמסדירים את הצד האזרחי, כלומר הכלכלי, של כלל הנזקים שעלולים להיגרם לגוף או לרכוש. פקודת הנזיקין היא החוק שעליו נשענות

קרא עוד »