חיפוש

דחיית גיוס בשל לימודים – איך עושים זאת

אתם עומדים בפני גיוס, אבל רוצים לדחות אותו בשביל לימודים? תופתעו לשמוע שאתם לא הראשונים שחושבים על זה. מה עושים על מנת לדחות את הגיוס עבור לימודים? עם מי צריך לדבר? ובאילו טפסים מדובר? כל הפרטים במאמר שלפניכם

 

הזכאות לדחיית גיוס

ישנם מספר פרמטרים לדחיית גיוס. אם זה בשל לימודים בישיבה, אם זה בשל לימודים במכינה או שנת שירות, וכן, גם תלמידי תיכון בכיתה י"ב שלומדים לתואר אקדמאי במקביל ללימודי התיכון. מה הפרמטרים הנדרשים מכם? אם אתם מועמדים לשירות ביטחון (מלשבי"ם), עליכם לצבור לפחות 50% מנקודות הזכות הנדרשות להשלמת התואר, עד סוף כיתה י"ב, גם כולל סמסטר קיץ.

אם עמדתם בתנאי זה, אתם זכאים לדחיית גיוס אחת, בעצם עד סיום השנה השלישית של התואר שלכם, באוקטובר שאחריו. אם אתם לומדים לתואר של 4 שנים, עליכם לסיים 30% מנקודות הזכות הנדרשות להשלמת התואר, עד סיום כיתה י"ב. ואז תהיו זכאים לשתי דחיות. בעצם, עד סוף שנת הלימודים הרביעית שלכם, בחודש אוקטובר.

 

דרך הגשת הבקשה

על מנת להגיש בקשה לדחיית גיוס עבור לימודי תואר ראשון, עומד בפניכם טופס דיגיטלי, שנקרא "טופס האקדמיזציה הדיגיטלי", ועליכם למלא אותו עד 28.2 של כיתה י"ב. בנוסף, ישנה אפשרות למלא אותו באופן ידני. מלבד זאת, עליכם להוציא אישור לימודים מהמוסד האקדמי בו אתם לומדים, וכן פירוט נקודות זכות, המפרט את כמות נקודות הזכות שצברתם עד כה, וכמות הנקודות שתצברו עד סיום כיתה י"ב. המסמך גם אמור לפרט כמה נקודות זכות אמורים לצבור עד סיום התואר, וכן את שלל הקורסים שלקחתם.

 

מה אתם צריכים לדעת?

גם אם תדחו גיוס לצורך השלמת התואר, עדיין זה לא אומר שהתקבלתם למסלול האקדמיזציה. בנוסף, עליכם להגיש את המסמכים באופן ידני, אם לא הצלחתם דרך הטופס הדיגיטלי. וחוץ מזה, כבר קרו מקרים של סטודנטים שסמכו מאוד על בקשת הדחייה, אך היא לבסוף, לצערם, לא אושרה. כך שעליכם לדעת שהגשת הבקשה אינה מבטיחה דחיית גיוס אוטומטית.

לסיכום, דחיית גיוס לצורך לימודים יכולה להיות הליך מורכב. מצד אחד, עליכם רק למלא טופס, מצד שני, הדרך בה תמלאו את הטופס, והערעור שתרצו לכתוב אם לא תצליחו לקבל את מבוקשכם הופכים את זה להליך מורכב יותר. זו הסיבה שכדאי לבצע דחיית גיוס עם עו"ד מוביל בדין הצבאי ניר ליסטר. למה? הוא ידע לבחון שהמצאתם את כל המסמכים הנדרשים מלכתחילה בטופס הבקשה. בנוסף, אם בכלל מדובר בלימודים אחרים, שאינם אקדמאיים, הוא ידע לסייע לכם לאסוף את המסמכים, וידע לומר לכם מה בדיוק למלא בטופס הבקשה. זכרו, מדובר בשלב חשוב בחייכם, וכדאי לכם להשקיע בבקשה ובהמצאת המסמכים המתאימים, על מנת שהבקשה שלכם תאושר.

גיוס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא