חיפוש

באילו דרכים אפשר להוריד פרופיל צבאי בישראל

מועמדים רבים לשירות ביטחון (מלש"בים), כמו גם חיילים בשירות פעיל ואף משרתי מילואים – תוהים באילו דרכים אפשר להוריד פרופיל צבאי בישראל. מדובר בשאלה לגיטימית לאור העובדה שהפרופיל משפיע על השיבוץ ליחידות ותפקידים שונים בצבא ועל תנאי השירות של החייל, ולכן בשורות הבאות נסביר על התהליך.

 

באילו דרכים אפשר להוריד פרופיל צבאי בישראל ומתי זה עומד על הפרק?

הפרופיל הצבאי נקבע עוד לפני שהחייל מגויס לשירות בצה"ל, כבר במסגרת הצו הראשון, במסגרת ועדה רפואית. אולם ישנם מקרים לא מעטים שבהם מתעורר הצורך להוריד פרופיל בעקבות הופעת בעיה רפואית ו/או נפשית שלא אותרה או לא הייתה קיימת במסגרת ההערכות שבוצעו לחייל טרום גיוסו, או לחילופין – החומרה בזמן השירות בצבא (ובמקרה של משרתי מילואים – אף לאחריו). בנסיבות כאלו, עשויה להתאפשר הורדת פרופיל על סעיף רפואי או סעיף נפשי בשל מחלה, פציעה, בעיות אורטופדיות, מצוקה נפשית וכן הלאה.

 

מה התהליך להורדת הפרופיל הצבאי?

כדי להוריד את הפרופיל הצבאי, יש להגיש בקשה להופיע בפני ועדה רפואית צה"לית (וע"ר). לשם כך עליכם לפנות לקצינת הקישור ביחידתכם ולבקש למלא טופס הפניה לועדה הרפואית הצבאית, לצורך שינוי הפרופיל הרפואי שלכם.

אל טופס הבקשה הנ"ל יש לצרף עותקים מכל מסמך רפואי שעשוי להיות רלוונטי למצבכם. את הטפסים שולחים בפקס או באמצעות דואר רשום אל וע"ר, אולם חשוב להקפיד לשמור את המקור כדי שתוכלו להציגו במסגרת הדיון מול הוועדה.

בקשתכם תועבר אל רופא הוועדה, המוסמך לדחות אותה אם הוא מתרשם כי לא התרחש שינוי של ממש במצבכם, לבקש שתשלימו מסמכים מסוימים, או לזמן אתכם להופיע בפני הוועדה הרפואית. במקרים מסוימים, הבקשה עשויה להיות מופנית אל הקב"ן (קצין בריאות הנפש) ביחידה.

חשוב מאוד להגיע אל הוועדה הרפואית מוכנים עם צו הזימון שקיבלתם לוועדה, כל המסמכים והאישורים המקוריים שצירפתם לבקשה ותעודה מזהה. כדאי להיות מודעים לעובדה שלא מדובר על תהליך קצר או פשוט ולכן חשוב במיוחד להסתייע בשירותיו של עורך דין צבאי בתהליך.

 

האם אפשר להוריד פרופיל צבאי באופן עצמאי?

הורדת הפרופיל בצבא היא בשום אופן לא תהליך של "זבנג וגמרנו". מדובר במסכת שכוללת לא מעט בירוקרטיה והחוק הצבאי קובע קווים מנחים נוקשים מאוד ולא גמישים כלל, לגבי הורדת פרופילים רפואיים. מסיבות אלו, הסיכויים לאישור בקשה להורדת פרופיל שהוגשה באופן עצמאי, אינם גבוהים כלל. לכן קריטי לגשת לתהליך כאשר אתם מלווים בעורך דין צבאי מנוסה וטוב שמכיר מקרוב את החוק הצבאי והמגנונים האחראיים על קביעת פרופיל רפואיים בצה"ל.

 

באילו דרכים אפשר להוריד פרופיל צבאי בישראל – סיכום

המסע להורדת פרופיל בצבא הוא ארוך, מורכב ואף מייגע. אולם בעזרת עו"ד צבאי מיומן – לא מדובר במשימה בלתי אפשרית. "המסייעת" היא עורכת דין צבאית מובילה עם התמחות במשפט הצבאי וניסיון רב בייצוג חיילים, מלש"בים ומשרתי מילואים בוועדות הרפואיות בצבא. למשרדנו קשרים עם רופאים ופסיכיאטרים פרטיים בעלי שם המוסמכים לספק ללקוחותינו חוות דעת מומחה שמגדילות מאוד את סיכויי ההצלחה בהליך להורדת פרופיל. נשמח לעמוד גם לרשותכם. לפרטים נוספים – צרו קשר עם המסייעת עוד היום!

פרופיל צבאי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא