חיפוש

מה זה ייעוץ פרישה ולמי זה מתאים

אחד השלבים המשמעותיים בחייו של כל אדם, בעולם בכלל ובמדינת ישראל בפרט, הוא שלב הפרישה מהעבודה, קבלת קצבת הפרישה, קרי הפנסיה ומעבר לחיים שונים בתכלית שהעבודה איננה בהכרח חלק מהם. אף שרבים מאלה המגיעים קרוב לגיל הפרישה אינם מודעים לכך, הרי שהשינוי שהם צפויים לעבור מרגע שיצאו לפנסיה הוא בעל משמעות עצומה ויש להיערך אליו בקפדנות. זאת ההסיבה לכך שמקומות עבודה מסודרים, וכן ארגוני העובדים במדינת ישראל, מעניקים ייעוץ פרישה לעובדים בגיל המתאים, אשר אינם יודעים כיצד לכלכל את צעדיהם בהמשך. מהו בדיוק ייעוץ פרישה מהעבדה? באילו תחומים ניתן לקבל ייעוץ כזה? מתי הזמן הטוב ביותר להתייעץ?

ייעוץ פרישה והמשמעויות שלו

ייעוץ פרישה מהעבודה, הוא למעשה תהליך שלם ואין מדובר בהכרח בפגישה אחת. ייעוץ הפרישה כולל הכנה מנטאלית ונפשית של מי שעתידים לפרוש בקרוב מהעבודה, למצב החדש שאליו הם נכנסים. בנוסף, נוגע ייעוץ הפרישה לניהול הנכסים הפיננסיים של הפורש ולאפשרויות העומדות בפניו לשמור על רמת חיים נאותה למרות ההפחתה המשמעותית בהכנסה. ייעוץ הפרישה נועד גם להבהיר לפורש את הזכויות השונות שלו כגמלאי שחלק ניכר מהגמלאים, ועל אחת כמה וכמה כאלה שטרם יצאו לגמלאות, אינם מודעים להן. כל אדם בגיל העבודה מפנטז לפעמים על הימים היפים והרגועים שיהיו לו לאחר הפרישה, וכמה טוב יהיה לטייל בגינה בלי שום דאגה לענייני כלכלה ועבודה. אבל למרבה הצער המציאות היא אחרת לגמרי, ויש צורך להתכונן אליה בצורה נכונה ויסודית. מקומות עבודה המכבדים את עצמם ומשקיעים בעובדים שלהם מעניקים, כאמור, לעובדים שמגיעים  קרוב לגיל הפרישה ייעוץ פרישה הכולל מספר מפגשים, שלכל אחד מהם מטרה שונה.

 

ייעוץ בפעולה

תחומים שבהם נוגע ייעוץ פרישה

כאמור לעיל, ייעוץ פרישה נוגע לכמה וכמה אספקטים של הפרישה ממקום העבודה. ההיבט החשוב ביותר, מטבע הדברים, הוא ההיבט הפיננסי והדאגה של הפנסיונר לעתיד לשמירה על רמת חיים זהה או דומה לזאת שהוא יכול להרשות לעצמו בתקופת העבודה. לפיכך, ייעוץ פרישה בתחום הזה כולל מתן הסברים על קצבת הפנסיה שהפורש צפוי לקבל ועל קצבאות או הכנסות נוספות שהמדינה מציעה, כגון קצבת ביטוח לאומי. בנוסף, ייעוץ פרישה יכול לעסוק גם בתכנון פיננסי ובדרכים העומדות לרשותו של הפורש לשפר את ההכנסה החודשית שלו.

היבט נוסף של ייעוץ פרישה נוגע לאפשרויות התעסוקה בזמן הפנסיה, גובה ההכנסה המרבי האפשרי ואופי המשרות שהפנסיונר יכול לעסוק בהן. בנוסף, ואם אין מדובר במציאת עבודה בזמן הפנסיה, יעסוק הייעוץ גם בארגון חיי היום יום של הפנסיונר. זאת, במטרה לאפשר לו לנהל חיים מלאים, מעניינים ופוריים לאורך שנים באמצעות מציאת תחביבים, השתתפות בחוגים ואפילו לימודים או הרצאות בנושאים המעניינים את הפנסיונר. חשוב לדעת שתכנון נכון של הפרישה יכול להשפיע לטובה על הפורש, גם שנים ארוכות לאחר שעזב את מקום העבודה שבו השקיע שנים ארוכות.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא