חיפוש

האם עלי להתייעץ עם עורך דין צבא במשפט צבאי?

עורך דין צבאי יכול לייצג חיילים, שוטרים ואת כלל המשרתים בכוחות הביטחון כבר משלב החקירה. בנוסף, זה עורך הדין שאיתו כדאי להתייעץ לגבי הגשת תביעות עבור נכי צה"ל ומשפחות שכולות וניתן לפנות אליו גם במסגרת טיפול במשרתי קבע

הדין הצבאי בישראל מורכב יותר מכפי שנהוג לחשוב. באופן כללי, זהו המשפט החל על פעולתו של הצבא ועל המשרתים בו.

ספציפית בישראל, הדין הצבאי גם משלב בין חוקי מדינת ישראל ומערכת דינים ספציפית של הצבא. למעשה, חוק השיפוט הצבאי חל על כל המשרתים בצה"ל והוא מעניק את הסמכות לבתי דין צבאיים. אבל לצד בתי הדין הצבאיים, יש בצבא גם ערכאות שיפוט נוספות.

 

החשיבות של התייעצות עם עורך דין

השאלה המתבקשת היא מתי והאם לפנות אל עורך דין צבאי. מטבע הדברים, אין צורך לפנות אל עורך דין בעבירות קלות שהעונש עליהן הוא התראה, ריתוק לבסיס, נזיפה או אפילו קנס.

אבל במקרים חמורים יותר, יכול מאוד להיות שהתייעצות עם עורך דין שמתמחה בנושא תעשה את ההבדל בין הרשעה לזיכוי. כאשר  מתייעצים עם עורך דין, נהנים מהניסיון שיש לו ומהיכרות עם החוק.

 

מה עושה עורך דין צבאי?

סקירה קצרה של תחומי ההתמחות של עורך דין צבאי כפי שמופיעה כאן https://www.alonerez.co.il/military-lawyer/ יכולה לעזור בהתלבטות. קודם כל, עורך דין צבאי יכול על פי החוק לייצג גם חיילים וגם שוטרים או את כלל המשרתים בכוחות הביטחון.

שנית, עורך הדין הצבאי מוסמך להתערב בטיפול במקרה כבר משלב החקירה וכך הוא מצמצם את הסיכון להטלת ימי מחבוש על הנאשם. בנוסף, עורך דין צבאי הוא איש המקצוע שאליו פונים בכל מקרה של רצון להגשת תביעות.

אם למשל נכי צה"ל או משפחות שכולות מעוניינים למצות את הזכויות השמורות להם בחוק, עורך דין צבאי יכול לטפל במקרה מתחילתו ועד סופו.

עוד נושא שבו מטפל עורך דין צבאי קשור אל משרתי הקבע. בעת השירות בקבע, מתרחשים אירועים שונים שמחייבים את המעורבות של עורך הדין הצבאי. כאשר עורך הדין מעורב באופן הטיפול במקרה, יש סיכוי גבוה לייצוג נאות של הלקוחות.

 

ייצוג על ידי עורך דין

אבל האמת היא שהתייעצות עם עורך דין צבאי במשפט צבאי היא רק חלק מהתהליך. אחרי ההתייעצות, יש צורך לערב את עורך הדין גם לטובת ייצוג קצינים וחיילים במשפט הצבאי והפלילי כאחד.

על קצה המזלג, אפשר להזכיר מקרים שבהם עורך דין צבאי מייצג קצינים וחיילים בעת חקירות מצ"ח, בדיוני מעצר או בפני בית הדין הצבאי המיוחד. במקרים אחרים, עורך דין צבאי הוא זה שילווה אירועים של הגשת בקשות לביטול הליכים משמעתיים לפרקליט הצבאי הראשי והוא גם מסייע בייצוג מול ועדות צבאיות שונות.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא