חיפוש

תביעת נזקי גוף לאחר תאונה

דיני הנזיקין בישראל הם החוקים שמסדירים את הצד האזרחי, כלומר הכלכלי, של כלל הנזקים שעלולים להיגרם לגוף או לרכוש. פקודת הנזיקין היא החוק שעליו נשענות כל תביעות הנזיקין בארץ. במאמר שלפניכם פירטנו בקצרה על פקודת הנזיקין, סוגי התאונות הנפוצות שניתן לתבוע בגינן תביעת נזיקין, והליך התביעה בכל אחת מהן.

 

פקודת הנזיקין, קצת היסטוריה והסבר קצר

פקודת הנזיקין היא חוק במדינת ישראל, שמסדיר את כל נושא התביעות האזרחיות לשם קבלת פיצויים. החוק הגיע לספר החוקים בהשאלה מספר החוקים הבריטי, ואליו נוספו כמה שינויים במהלך השנים על ידי כנסת ישראל וכמו כן נוספו לו תקנות על ידי בתי משפט. פקודה זאת מגדירה שני סוגי נזקים שניתן לתבוע פיצויים עבורם והם נזקי גוף ונזקי רכוש. בכדי לתבוע בגין נזק זה או אחר שנגרם לכם, כדאי לשכור עורך דין דיני נזיקין.

 

תביעת נזקי גוף בגין תאונת דרכים

במרבית המקרים בכדי לתבוע פיצויים צריך להוכיח כי נעשתה עוולה (כמו רשלנות) שגרמה לתאונה שהובילה לנזק. תאונות דרכים הן אחת ההחרגות לנושא, שמעידה על הכלל. בתאונת דרכים ניתן להגיש תביעה בגין נזקי גוף גם מטעם האשם בתאונה ואפילו אם אין לו ביטוח. בישראל קיימת קרן מיוחדת, שמטרתה לפצות את המעורבים בתאונות דרכים שאין להם את מי לתבוע לשם קבלת פיצויים. קרן זאת הוקמה בעקבות חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

 

תביעת נזקי גוף בגין תאונת עבודה

גם תביעות לשם קבלת פיצויים בשל נזק גוף בתאונות עבודה לא מחייבות רשלנות מצד המעסיק לשם הגשתן. עם זאת, מרכיב של רשלנות בהחלט יכול לעזור כדי להקים תביעה לתביעת המעסיק ישירות מבלי לתבוע את ביטוח לאומי. תביעות בגין תאונות עבודה יכולות להגיע לסכומי כסף גבוהים מאוד, וזאת במידה ותאונת העבודה הובילה לנזק שגרם לאובדן כושר עבודה ואובדן הכנסות עתידיות.

 

תביעת נזקי גוף בשטח לשימוש הכלל

סוג תביעה נפוץ נוסף בגין נזקי גוף הוא תביעה בגין פציעה שהתרחשה בשטח לשימוש הציבור. שטחים לשימוש הציבור יכולים להיות בבעלות פרטית, ממשלתית או של רשות מקומית. שטחים אלה מיועדים לשימוש של כל אדם שחפץ בכך, כדוגמת ספריות עירונית, קניונים, מרכזי קניות ועוד שלל שטחים מסוג זה.

בשטחים אלו חלה חובת בטיחות על הבעלים שלהם. כלומר במידה ורשלנות בתחזוקת השטח הובילה לתאונה שגרמה לנזקי גוף, ניתן לתבוע את הבעלים של השטח לשם קבלת פיצוי.

 

תביעות נזקי גוף, תאונות – סיכום

בישראל החוק שמסדיר את הפיצויים בגין נזקים שנגרמו בעוולה הוא חוק פקודת הנזיקין. פקודה זאת היא חוק מושאל מספר החוקים של המנדט הבריטי בישראל. החוק מגדיר נזקי גוף ונזקי רכוש כסוגי הנזקים שניתן לתבוע בגינם. תאונות דרכים, תאונות עבודה ותאונות בשטח מבוטח, הן התאונות בגינן מוגשות בישראל התביעות הנפוצות ביותר.

תביעת נזקי גוף לאחר תאונה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא