חיפוש

תהליך חדלות לפרעון – האם זה תהליך כדאי?

חדלות פירעון היא תהליך שבו מתבצעת הסדרת חובות בליווי גורם משפטי מטעם המדינה, עבור אנשים שלא מצליחים להתמודד עם מצבם הכלכלי.

אז נכנסים למצב אשר מצריך התערבות חיצונית, כדי לשוב לתפקד ולהשיב לחות חלק מהחובות שהצטברו.

אבל מה משמעות ההליך? כיצד הוא מתנהל והאם זה בכלל משתלם?

 

מתי מתחילים הליך חדלות פירעון?

רפורמה שהתרחשה לאחרונה בתחום, מאפשר לחייבים להשתמש בתהליך חדלות פירעון באופן המקל עליהם מאוד, אבל במקביל, הופכת אותו להליך קיצוני עם משמעויות קשות.

משום כך, לפני שמחליטים אם זהו הפתרון המתאים עבורכם, חשוב להבין היטב אם ההשלכות שלו לא הופכות אותו פחות כדאי עוברכם.

יחד עם זאת, מובן מאליו כי במצבים מסוימים, כאשר אדם צובר חובות רבים בסכום גבוה ממה שהוא מסוגל לשלם, הוא חייב להיכנס להליך חדלות פירעון.

 

שלבים בהליך חדלות פירעון

ההליך מתבצע בשלושה שלבים מורכבים למדי:

 

הוצאת צו פתיחת הליכים

יש להגיש טופס בקשה לחדלות פירעון באמצעות טופס ייעודי, אותו ניתן להוריד מאתר הכונס הרשמי, לאחר תשלום אגרה של 1600 ש"ח.

הליכי הוצל"פ, אם קיימים כאלה, אינם נעצרים אוטומטית ולכן יש לבקש עצירת הליכים בנפרד, תוך התחשבות בתחילת הליך חדלות פירעון, מאת הגורם מולו מתנהלים ההליכים – בית המשפט, הוצל"פ וכן הלאה.

 

בדיקת הבקשה

לאחר הגשת הבקשה היא נבדקת היטב, מגיש הבקשה מתבקש לעיתים להשלים פרטים חסרים ואז מזמנים ישיבה עם כל הנושים, כדי לקבוע הסדר תשלומים. במהלך הישיבה, החייב לעיתים מתבקש לעבור חקירת יכולת. כל זה מיועד להגיע להסדר בשלב מוקדם ככל האפשר.

 

תחילת ההליך

אם הישיבה לא הביאה לידי גיבוש הסדר תשלומים, אזי הרשם יוציא צו פתיחת הליכים, המונע פתיחת הליכי הוצל"פ ומתחיל בהליך חדלות פירעון.

במקביל, תתבצע הקפאת הליכים קיימים, לצד מינוי נאמן להמשך התהליך והטלת הגבלות על החייב. בין היתר הגבלות אלה נוגעות לנושאים: שימוש בכ"א, חשבון בנק מוגבל, צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד. הגבלות אלה לרוב נותרות בתוקף עד תום ההליך.

לאחר קיומם של שלבים אלה, החייב מתחיל לשלם את החובות, לאחר קביעת דמי מחיה וקביעת גובה התשלום החודשי אשר החייב מסוגל לעמוד בו, שיאפשרו לו להמשיך להתקיים בתקופת ההליך.

 

האם הליך חדלות פירעון הוא כדאי?

התשובה לשאלה זו היא אינדיבידואלית, שכן מדובר על תהליך ארוך ומלא הגבלות. יחד עם זאת, כאמור, החייבים לא תמיד עומדים בפני אפשרויות בחירה רבות ולכן לפעמים הליך חדלות פירעון הוא הכרח.

 

לסיכום

הליך חדלות פירעון כרוך בקבלת החלטות קשות והשלכות קשות לא פחות. משום כך, יש לנהל בחוכמה את ההיבט הפיננסי בחיים, כדי להימנע ממצב כזה בכל דרך.

יחד עם זאת, יש מקרים בהם אין אפשרות אחרת והליך חדלות פירעון הוא האפשרות הרלוונטית היחידה.

למידע נוסף והתייעצות בנושאי חדלות פירעון, בדקו את האתר: https://www.danapeled.com

 

פסיקה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא