חיפוש

מהו איחוד תיקים לחייב שמוגבל באמצעים

מהו איחוד תיקים לחייב שמוגבל באמצעים

 

אנשים שנקלעים לחובות עלולים למצוא אותם מול תיקים שונים של הוצאה לפועל, תיקים הנפתחים בלשכות שונות. הנושים רוצים את כספם והחייב ממש לא מעניין אותם. כך נוצר מצב שבו כל נושה פונה ללשכת ההוצאה לפועל ונפתח תיק כנגד החייב. כאשר ישנם נושים רבים נפתח עוד תיק ועוד תיק והחובות רק הולכים ותופחים. החייב נדרש להתייצב בלשכות הוצאה לפועל שונות וכל תיק מתנהל בנפרד מבלי לשקול את החובות בתיקים האחרים; זוהי בעצם הסיבה מדוע החייבים אינם מסוגלים לעמוד בצו התשלומים אשר נקבע להם.  מצב שכזה הוא בלתי אפשרי; הוא אינו מאפשר לחייב לחיות חיים נורמליים ורק מקשה עליו לעבוד על מנת להחזיר את החוב. הוא פשוט משותק ואינו עומד בצו התשלומים אשר נקבע לו.

 

ישנם חייבים רגילים וישנם חייבים מוגבלים באמצעים. חייב מוגבל באמצעים הוא מעמד של חיבים אשר אינם עומדים בהסדר התשלומים אשר נקבע להם. ישנם קריטריונים המוגדרים בחוק המתייחסים לגודל החובות ופרק הזמן שבו החייב אינו מצליח לעמוד בתשלומים.

חייב מוגבל באמצעים ואיחוד תיקים

 

חייבים שאינם מסוגלים לעמוד בצו התשלומים צריכים להגיש בקשה להכרה במעמד של חייב מוגבל באמצעים, לא מקבלים זאת באופן אוטומטי. מי שהוכרז כמוגבל באמצעים זוכה לסנקציות שונות, כמו למשל איסור יציאה מהארץ אך במקביל מתבצע צעד חשוב של איחוד תיקים.

 

איחוד תיקים הוא דבר הכרחי במצבים של ריבוי תיקים ולא רק בכך שהוא חוסך כאב ראש רב. איחוד התיקים מנהל את כל תיקי ההוצאה לפועל תחת תיק אחד, לו נקבע צו תשלומים אחד בהתאם ליכולתו הכלכלית של החייב. על מנת שההוצאה לפועל תבצע תהליך של איחוד תיקים, על החייב להוכיח להוציא לפועל שיש ביכולתו להתמודד עם צו תשלומים חדש של איחוד תיקים ולפרוע את החוב במלואו. ישנה דרישה לתשלום מיידי של לפחות 3% מסך כל החוב. יש להתמיד בתשלום חודשי של לפחות 3% כל עוד מחכים להחלטת ההוצאה לפועל. חשוב לדעת שאיחוד תיקים אינו מתייחס לחובות של מזונות, משכנתא או תיקים שעדיין נידונים בפני בית המשפט.

 

על מנת להגיש את הבקשה לאיחוד תיקים יש למסור את כל המידע להוצאה לפועל באמצעות מילוי שאלון. בשאלון זה יש למסור את כל המידע על נכסים בבעלותו, כולל מקרקעין, מטלטלין וזכויות שונות. שאלון זה מתייחס לתקופת הזמן של שלושת השנים שקדמו להגשת הבקשה. את הבקשה עצמה מגישים בלשכת ההוצאה לפועל בה מתנהלים מרבית התיקים. במידה ואין לשכה שניתן להגיד עלייה ששם מתנהלים מרבית התיקים עושים זאת בלשכה בה מתנהל התיק בעל החוב הגדול ביותר.

 

החיסרון של שיטה זו הוא בעיקר התשלום החודשי של 3%, אשר במקמרים רבים עלול להיות בלתי אפשרי עבור החייב. איחוד תיקים של בעל אמצעים מוגבלים אינו מתאים לכל מקרה של חייב. מומלץ תמיד להתייעץ עם עורך דין המנוסה בייצוג חייבים אל מול ההוצאה לפועל.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא