חיפוש

הכל על עיכוב יציאה מהארץ מטעם הוצאה לפועל

הכל על עיכוב יציאה מהארץ מטעם הוצעאה לפועל

חייבים אשר מתנהלים נגדם תיקי הוצאה לפועל עשויים למצוא את עצמם תחת צו עיכוב יציאה מהארץ. ההוצאה לפועל נועדה לוודא שהחייב ישלם את הכספים שהוא חייב, כמובן שבכפוף להסדר שנקבע עבורו. מחשש שהחייב יברח מהארץ על מנת להתחמק מהחוב, יש צורך בצו עיכוב יציאה מהארץ. את צו העיכוב ניתן להוציא נגד החייב בכל שלב, החל מרגע פתיחת התיק. צו שכזה הוא מוגבל לתקופת זמן של שנה אחת, להוציא מקרים של אי עמידה בתשלומי מזונות, שם הצו אינו מוגבל בזמן. אז מתי מקבלים צו עיכוב יציאה מהארץ ומה ניתן לעשות במקרה שכזה? ומה לגבי הנושים, האם הם צד בעניין?

רשם לשכת ההוצאה לפועל מוסמך להחליט על צו עיכוב יציאה מהארץ. הוא יכול לעשות זאת בכל שלב החל מרגע פתיחת התיק ויש כאן מקום לשיקול דעתו האישית. במידה ולחייב נקבע צו תשלומים והוא עומד בו, אין למעשה סיבה להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ. אך במידה ורשם ההוצאה לפועל חושש שהעיציאה מן הארץ עלולה לסכן את ביצוע פסק הדין (תשלום החוב) הוא רשאי להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ לחייב. במסגרת הוצאת הצו, יש להפקיד את הדרכון (או תעודת המסע) בהוצאה לפועל. סירוב של החייב לעשות זאת יכול לשמש כעילה למעצר עד להפקדת הדרכון.

הגשת בקשה לצו עיכוב יציאה מהארץ

הנושים אינם צד פסיבי בעניין, הם יכולים להגיש בקשה הדורשת הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ לחייב. את הבקשה מגישים באמצעות טופס 217 של ההוצאה לפועל, תצהיר אישי ואישור ממרשם האוכלוסיין לגבי פרטי החייב. התצהיר שיש להגיש מפרט את העובדות הרלוונטיות;  זהו בעצם הנימוק לבקשה להטלת צו עיכוב יציאה מהארץ על החייב.

סוגי צווי עיכוב יציאה מהארץ

ישנן נסיבות שונות בהן מקבלים צו עיכוב יציאה מהארץ. במקרים מסוימים זה מתוך חשש שהחייב יתחמק מתשלום החוב, בהתאם לשיקול דעתו של הרשם. במקרים אחרים זה נעשה במסגרת הפרוצדורה (איחוד תיקים, חייב מוגבל באמצעים).

  1. צו עיכוב כנגד חייב העומד לצאת מהארץ מבלי לפרוע את החוב או לתת ערובות מתאימות לתשלום החוב.
  2. צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד חייב אשר אינו עומד בתשלום חובותיו.
  3. צו עיכוב יציאה מהארץ כחלק מתהליך איחוד תיקים בהוצאה לפועל
  4. צו עיכוב יציאה מהארץ לחייב במעמד של מוגבל באמצעים.

האם ניתן לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ?

נזכיר שוב שהצו תקף לשנה אחת בלבד, למעט במקרים של חוב מזונות. כמו כן הרשם רשאי לדרוש ערובה לביטול הצו.  בתום השנה הצו מבוטל באופן אוטומטי ויש צורך בצו חדש במידה ורוצים למנוע מהחייב לצאת מהארץ. בהחלט ניתן לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ לפי שיקול דעתו של הרשם אשר בודק האם הנסיבות מוצדקות. בדרך כלל יש צורך בהגשת בקשה לביטול הצו מצידו של החייב.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא