חיפוש

זכויות עובדים בפירוק חברה ופשיטת רגל

לא קל לנהל חברה בשוק הדורסני והתחרותי של ימינו ולא פעם חברות וותיקות וחדשות כאחד עלולות למצוא את עצמן במצב של פשיטת רגל וכניסה להליכי פירוק החברה. עבור העובדים המסורים של אותה חברה מדובר במאורע לא פשוט לא פחות שכן כאשר הדברים מתבהרים לבסוף וההודעה הרשמית על סגירת החברה מגיעה הם אינם יודעים כיצד עליהם לפעול והאם יש סיכוי שהם לא יקבלו את המגיע להם מהמעסיק שנמצא במצב כלכלי לא פשוט. כתבה זאת תסביר לכם את מה שיש לדעת במצבים בהם החברה שמעסיקה אותכם פשטה את הרגל.

 

פירוק חברה ופשיטת רגל – כיצד ההליך יוצא לפועל

כאשר חברה כי אינה יכולה לשלם את חובותיה היא נכנסת להליך חדלות פירעון אשר כולל הליך משפטי שנועד להסדיר את החזרת החובות הקיימים לנושים השונים. תחילה נעשית פנייה לכונס נכסים רשמי אשר מבצע הערכה לגבי מצב המשאבים הנוכחי של החברה ומברר את הסיבה להתדרדרות הכלכלית של החברה.

לא כל הנושים הם בעלי דרגה שווה ונושים מסוימים מקבלים עדיפות על פני נושים אחרים, כך למשל עובדי החברה ממוקמים גבוה יחסית בהיררכיית הנושים. לאחר שאופן החלוקה בין הנושים נקבע, ממונה אדם לתפקיד המפרק, אדם זה מוציא לפועל את הליך הפירוק והחזרת החובות. המפרק לרוב יבחר על ידי הנושים השונים אך המינוי הרשמי שלו יעשה על ידי בית המשפט. במקרים מסוימים האדם ששימש ככונס הנכסים של החברה ימונה לאייש אף את תפקיד המפרק.

 

מה מגיע לעובדי חברה שנמצאת בהליך פשיטת רגל?

לעובדי חברה שנמצאת בהליך של חדלות פירעון מגיעות כל הזכויות שהיו מגיעות להם לו היוו מפוטרים מהחברה. זכויות אלו כוללות פיצויי פיטורים בהתאם לרמת השכר והוותק שלהם וכן אפשרות לחתום בלשכת התעסוקה ולקבל דמי אבטלה מביטוח לאומי. חשוב לדעת כי במידה והמעסיק לא שילם לכם את מלוא הזכויות המגיעות לכם ביטוח לאומי אחראי לדאוג להשלמות על מנת להבטיח שתקבלו את מלוא הסכום לו אתם זכאים על פי חוק.

 

כיצד יוכלו העובדים של חברה שפשטה את הרגל להבטיח שאכן יקבלו את מלוא הזכויות שלהם?

אם החברה בה אתם עובדים מתמהמהת ולא מתחילה בהליכים של פירוק החברה מרצון מומלץ לא לחכות ולהגיש לבית המשפט בקשה לפירוק החברה. לאחר שבית המשפט יבחן את הסוגייה ויגיע למסקנה שאכן יש צורך ממשי בלהתחיל הליכי פירוק הוא יוציא צו פירוק שלמעשה יחייב את החברה להתחיל בתהליך.

במידה ומקום העבודה שלכם נקלע למשבר כלכלי שהביא לסגירתו חשוב שתדעו שהחוק הישראלי מגן עליכם ויעניק לכם את אותן הזכויות אשר מגיעות לעובדים במהלך פיטורים. מסיבה זאת אין לכם ממה לחשוש אך חשוב שתלמדו על התהליך של פירוק חברה על מנת שתוכלו לעבור את התקופה הקרובה בקלות.

 

פשיטת רגל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא