חיפוש

זומנתם לחקירת מס? כך תפעלו נכון

בישראל כמו בישראל רשויות המיסים עלולות לזמן עסקים ואנשים פרטיים לחקירות מס שיכולות להביא לתוצאות שליליות אם לא יודעים איך להתנהל מולם. החקירה דורשת מיומנות בתחום הכלכלי ולא מעט ידע מקצועי. כיצד תפעלו בחקירת מס – על כך במאמר הבא.

 

כיצד מתנהלת החקירה במס הכנסה?

חקירה במס הכנסה יכולה להתבצע בשני מישורים: גלוי וסמוי. בחקירה הגלויה החוקרים אוספים ראיות, חומרים דיגיטליים וחומר מתועד, מתשאלים עובדים וספקים וחוקרים את כל מי שקשור לעסק. בחקירה סמויה הנחקר אינו יודע שמתנהלת מולו חקירה ואיסוף ראיות באמצעים שונים ואינו יכול להתכונן לזימון שלה.

לעיתים מס הכנסה מכניס גם את המשטרה לתמונה כשמדובר בעבירות נוספות ואז המצב באמת לא נעים. החקירה עצמה מתנהלת במישור הכלכלי בין אם מדובר על חברה, תאגיד או עסק ובין אם מדובר על אדם פרטי. החקירה מבוססת על חשדות של העלמת מס, דיווח מע"מ שגוי, דיווח כוזב, הנפקה של תלושי שכר לא נכונים, רווחים ללא חשבוניות, דהיינו שחור, חשבוניות פיקטיביות, בעיות בתשלום מכס ועוד. לשם כך צריך להיות מלווה על ידי עורך דין מיסים מיומן שיוציא אתכם מזה.

 

אילו עבירות טכניות חוקר מס הכנסה?

לעיתים מס הכנסה מזמן לחקירה בשל בעיות טכניות ולאו דווקא בשל הלבנת הון, עבודה בשחור או עבירות אחרות. מדובר על אי הגשת הדו"חות השנתיים בזמן או חוסר הגשתם בכלל, ניהול שגוי של הספרים, אי העברת הניכויים וכיוצא בזה. כל אלו הן עבירות טכניות שלא תמיד נעשות בזדון.

למרות זאת הן מחייבות ייצוג טוב של עורך דין שמתמחה גם בראיית חשבון או עם צוות שבו נוכחים אנשים מקצועיים. הייצוג חשוב ביותר על מנת להציג את המקרה באופן תקין ולא פלילי ועל מנת לסגור את החשבון בצורה שתטיב עם הנחקרים.

 

גילוי מרצון

במקום לחכות לחקירה של מס הכנסה מומלץ מבעוד מועד לבצע גילוי מרצון במידה ויש בעיות בניהול הספרים או אי סדר בהגשת הדו"חות והחשבוניות. זוהי אופציה שתמנע את החקירה הניתנת על ידי המדינה מאחר וכל מה שנעשה הוא בתום לב. למרות זאת לגילוי מרצון ישנן השלכות. מבחינה משפטית אדם שנוקט בפעולה זו יהיה רשום במס הכנסה כאחד שלא הצהיר על הכנסותיו בעבר וייתכן שמס הכנסה יערוך לו מדי פעם ביקורות. מבחינה כלכלית הוא ישלם סכום כסף הכולל ריביות והצמדות. אך בכל מקרה זה ימנע זימון לחקירה צפויה.

 

כיצד להתכונן לחקירת מיסים?

אם זומנתם לחקירה במס הכנסה רצוי שתתחילו לשנן תאריכים, שמות ועסקאות שביצעתם על מנת להציג עמדה אמינה מול החוקרים. עליכם להיות מדויקים מאחר והחקירה מתומללת ומצולמת בווידאו. תנו תצהיר ענייני ועובדתי ואל תהיו שם לבד. לסיכום, עורך דין מיסים הוא הדרך הטובה ביותר לצאת מחקירת המס.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא