חיפוש

עבירות פליליות בצבא

בימים עברו, כשחיילים היו זקוקים לשירות עורך דין, הם היו יכולים לפנות רק אל עו"ד שעבר הסמכה לעסוק בחוק השיפוט של צה"ל. כיום, גם עורכי דין אזרחיים רשאים להעניק ליווי משפטי לחיילים המעוניינים לשכור את שירותיהם.

אין ספק כי הדין הצהל"י, הוא דין ששונה במהותו מהדין האזרחי שכולנו מכירים. בצבא, ישנן כל מיני עבירות שונות שפשוט אינן קיימות באזרחות, כך שאם אתם בוחרים להסתייע בשירות עו"ד פרטי (אזרחי) עבור משפט צהל"י, חשוב לוודא כי אתם בוחרים בעורכי דין הבקיאים ברזי המערכות של הצבא, ובעלי ידע עמוק במשפט הצהל"י. נפקדות ועריקות, הן רק חלק מהעבירות שקיימות במסגרת הצבא – ואינן קיימות במשפט האזרחי. ניתן להסתייע בעורך דין אזרחי במקרים בהם אתם נאשמים בסירוב להוראות של קצין, במקרים בהם אתם נדרשים במתן בדיקות שתן ועוד. היות וכיום כל עורך דין אזרחי רשאי לעסוק במשפט הצהל"י, אתם חייבים לוודא כי לא מדובר בעורך חובבן שמחפש להשתפשף על גבכם. אתר מרטנדייל הוא אתר עורכי דין המתמקצע בתחום הפלילי, ומסוגל להעניק את הייעוץ הנכון עבורכם ועבור המקרה בו מצאתם את עצמכם. למידע נוסף כנסו לאתר martindale.co.il/פלילי

בוחרים עו"ד עבירות פליליות בצבא

שימו לב, לימודי המשפטים אינם כוללים למידה כזאת או אחרת הקשורה במשפט הצהל"י. כלומר, אם עו"ד אזרחי מעוניין לעסוק במשפט צהל"י, עליו לרכוש את הניסיון בעצמו וללמוד את התחום על בוריו בכוחות עצמו. במילים אחרות, כשאתם בוחרים עו"ד עבירות פליליות בצבא , עליכם לוודא כי מדובר בעו"ד שלמד את התחום ומסוגל ללוות אתכם בהצלחה.

בין אם אתם עומדים בפני דין משמעתי כזה או אחר, או שמא אתם מואשמים בעריקות, נפקדות ו\או עבירות סמים שונות, זכרו תמיד כי אין שום חובה לקבל את המצב כפי שהוא. אתם זכאים לנסות ולשנות את המצב, לנסות לשנות את האישומים המופנים כלפיכם על ידי המערכת הצהלי"ת. אל תשלימו עם עצם היותכם קורבנות, פנו לייעוץ מתאים ותתחילו להבין כיצד ניתן לנסות ולשנות את המצב אליו נקלעתם.

לא חובה עו"ד עם וותק צבאי – תובעים זכויות מצה"ל

ככל שעורך הדין שלכם יכיר את המערכת הצבאית והמשפטית-צהלי"ת טוב יותר, כך יש סיכוי שתוכלו לסיים את תיק התביעה על הצד הטוב. לא קיים הכרח לבחור עו"ד עם וותק צבאי וניסיון רב במשפט הצהל"י, אך אתם כן חייבים לוודא שאתם בוחרים בעורך דין שכבר התנסה בהובלת תיקים צהליים שונים.

לדאבוננו, קיימים לא מעט מקרים בהם אנשים נפגעים ונפצעים במהלך השירות הצבאי, בין אם תוך כדי שירות ביחידות קרביות, או שמא במהלך שירות רגיל. כשחיילים מבקשים להכיר בזכויותיהם אל מול המערכת הצבאית, קיים הכרח ממשי להסתייע בעו"ד, היות ומדובר בהליכים משפטיים מורכבים מאוד. עו"ד אזרחי להכרת זכויות נכים ו\או פצועים בעקבות שירות צבאי, חייב להיות עתיר ניסיון, כך שהואילו עוד היום לקבוע פגישת ייעוץ עם משרד עו"ד ולהתרשם מטיב השירות שניתן לקבל, מהאפשרויות העומדות בפניכם וכו'. עוד היום, תבינו לאן ממשיכים מכאן.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא