חיפוש

כיצד עו"ד מקרקעין מקל על התהליך בעסקאות נדל"ן?

עורך דין מקרקעין הוא עורך דין המתמחה בנושאי שכר בקרקעות, יישוב סכסוכי קרקעות, מיסוי מקרקעין ועוד. מדובר בתפקיד בעל אחריות עצומה והשפעה רבה על אופן ניהול עסקאות ועל הרווחיות שלהן עבור כל צד. אך אם הוא לא קונה ולא מוכר, אז כיצד בעצם הוא משפיע?

 

חיסכון בזמן

זמן הוא גורם משמעותי ביותר בכל הקשור לעסקאות נדל"ן ומקרקעין. במדינה כמו שלנו השווי של קרקע מסוימת יכול לזנק ולצנוח במהירות עצומה כתוצאה מתקופות של שפל כלכלי, מלחמה או שינויים בסביבה של הקרקע כמו התפתחות אזורית והשפעה של פרויקטים סמוכים. כתוצאה מכך, למשך הזמן שלוקח לסגור עסקה מרגע התחלתה יש משקל רב על סיכויי העסקה להבשיל. פרויקטים רבים נתקלים עוד בשלב התכנון בקשיים משפטיים כמו סכסוכי בעלות על הקרקע או התנגדות של גורמים מסוימים, מה שיכול להביא לעיכובים ממושכים. לעו"ד מקרקעין יש מיומנות ואחריות ליישוב הסכסוכים הללו, והוא יפעל לעשות זאת במהירות האפשרית ותוך פגיעה מינימלית ככל האפשר במטרות הפרויקט. עו"ד נדל"ן הוא דמות משמעותית נוספת ובעלת יכולת השפעה גדולה לצורך הנעת עסקאות.

 

מניעת סכסוכים עתידיים

מקצועיותו של עו"ד מקרקעין נמדדת לא רק ביישוב סכסוכים ופתרון בעיות משפטיות בהווה, אלא גם ביכולתו להביט קדימה ולהבין אילו קשיים משפטיים עלולים לצוץ עם התקדמות הפרויקט. מדובר בקשיים שעולים לרוב מצד גורמים חיצוניים כמו דיירים בבניינים סמוכים, או טיעונים הנוגעים לאיכות הסביבה למשל, אשר יכולים להביא לעיכובים של שנים בתחילת הבנייה. עו"ד מקרקעין איכותי יוכל להתריע על הבעיות המשפטיות הללו ולשנות את דרכי הפעולה של האחראים בהתאם.

 

סיוע בהתנהלות מול הרשויות

אחת המשוכות שכל פרויקט נדל"ן חייב לצלוח היא קבלת כל האישורים הנדרשים מהעירייה או הרשות שבתחומיה מתנהל הפרויקט. כל עירייה מתנהלת באופן שונה, ולרוב שלב קבלת האישורים לוקח שנים. מדובר בשלב המנוהל כמעט לחלוטין על ידי עורכי דין מקרקעין, כאשר יכולת הניהול של עורך הדין היא זו שתקבע האם הפרויקט יאושר או שיהיה על מתכננו לבצע שינויים שיעלו לו בכסף וזמן רב.

 

הענקת ידע וניסיון בתחום עסקאות המקרקעין

עו"ד מקרקעין פועל בשותפות קרובה עם סוכני נדל"ן, סוכני מקרקעין, משקיעים ועוד גורמים מרכזיים ובעלי השפעה בתחום המקרקעין. אותם קשרים מעניקים לו ידע רב והבנה של ניהול עסקאות מקרקעין שיכולים להקל על הליך העסקה. בנוסף, קשרים אלו משמעותיים במיוחד בכל הקשור לפתרון בעיות ומציאת אנשי מקצוע מומלצים לכל צורך שעולה, היות ותחום המקרקעין מושפע רבות מהיכולת של העוסקים בו ליצור קשרי עסקים חזקים.

 

סיכום

אין ספק שעו"ד מקרקעין איכותי הוא נכס עבור כל עסקת נדל"ן והוא יכול להוביל עסקה לכישלון או להצלחה כלכלית מסחררת. ברוב המקרים, משקיעים ובעלי חברות מתחום הנדל"ן מנהלים עסקאות בייעוץ צמוד של עורך דין מקרקעין, היות והם מודעים להשפעה הרבה של תפקיד זה.

עורך דין מקרקעין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא